Status
Inte öppen för fler kommentarer.
pacman42 skrev:
Kanske läge att skärma av tråden istället? Exempelvis med ett kopparrör....
Är det nån som testat detta? Funkar det tro? Vore ju kanonenkelt om det funkade.
 
Honken_byggare skrev:
Är det nån som testat detta? Funkar det tro? Vore ju kanonenkelt om det funkade.
Menar du att man ska skärma av kabeln ut till ön, eller någonstans längs med ön?
Jag hade fullt upp med att kolfiberkitta igår (y), och bygga ett garage, kan kanske prova senare idag om du förklarar hur du tänker.

WL1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Wormit
 
  • LR1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Orkar inte läsa igenom hela tråden. hur gör ja för att registrera mig och få tre års garanti?
 
peternicklas skrev:
[länk]
Wow tackar :) den hade jag missat ..
 
Wormit skrev:
Menar du att man ska skärma av kabeln ut till ön, eller någonstans längs med ön?
Jag hade fullt upp med att kolfiberkitta igår (y), och bygga ett garage, kan kanske prova senare idag om du förklarar hur du tänker.

[bild]

//Wormit
Jag skulle skärma av en bit (2m kanske) där klipparen kan köra in i andra hinder. Så som du har tex till vänster nere vid stenarna. Så när han följt slingan runt ön och kommer till det stället så tappar hon bort signalen och söker en annan väg. Det är ju det vi hoppas.
Själv har jag en 15 m lång häck där jag skulle vilja att den var avskärmad så att hon inte kunde följa slingan där när hon skall till laddaren. Då slapp jag att hon skulle gå upp på den övre platån på tomten.
 
Jag har börjat få problem med att roboten går in och ut ur laddaren hela tiden när den försöker docka för laddning. Kommer inte ihåg vad jag läst om det tidigare... Finns det någon lösning på problemet eller är någonting trasigt? Har tittat på laddningspinnarna och innanför luckorna i fram på klipparen, men det ser rent och snyggt ut.
 
peternicklas
lubbe75 skrev:
Jag har börjat få problem med att roboten går in och ut ur laddaren hela tiden när den försöker docka för laddning. Kommer inte ihåg vad jag läst om det tidigare... Finns det någon lösning på problemet eller är någonting trasigt? Har tittat på laddningspinnarna och innanför luckorna i fram på klipparen, men det ser rent och snyggt ut.
Ring supporten.
 
lubbe75 skrev:
Jag har börjat få problem med att roboten går in och ut ur laddaren hela tiden när den försöker docka för laddning. Kommer inte ihåg vad jag läst om det tidigare... Finns det någon lösning på problemet eller är någonting trasigt? Har tittat på laddningspinnarna och innanför luckorna i fram på klipparen, men det ser rent och snyggt ut.
Det brukar vara kortet i laddaren som är trasigt har jag förstått så det blir till att ringa supporten. Brukar tydligen gå fort att få ett nytt kort.
 
lubbe75 skrev:
Tåtarna till ön kan vara tätt ihop som vanligt så att det verkligen är en ö, men någon annan stans runt ön kan du leda ut slingan en bit så att riktningen blir bort från ön, kanske en halvmeter ut, och sedan därifrån leda tillbaka slingan till ön en bit under jorden. Jag vet inte hur djupt ner den måste för att den ska tappa signalen. Någon som vet?
Jag tror det blir djupt, några tal att tänka på är att LD skall ha slinga inom 25 m för att fungera och den störs av annan slinga inom 4,5 m. Alltså känner den av slingan på långa avstånd.
 
peternicklas skrev:
Ring supporten.
Jag ringde och de tipsade om att det kan vara upprullad kabel i närheten av stationen, alltså kabeln till vägguttaget. Och jag har ju faktiskt många meter kabel hängandes på en krok strax ovanför laddaren. Ska testa att ändra på det när jag kommer hem.
 
Wormit skrev:
Jag hade fullt upp med att kolfiberkitta igår (y), och bygga ett garage, kan kanske prova senare idag om du förklarar hur du tänker.

[bild]

//Wormit
Snygg stötfångare ;-) Vad har du använt och hur är det monterat?
Jag har också funderat på att skydda kanten så den inte blir så repig ner den "bumpar" in i betongplintar etc.
 
dannej78 skrev:
Orkar inte läsa igenom hela tråden. hur gör ja för att registrera mig och få tre års garanti?
Vad jag kan se efter man registrerat produkten är att det står som 2års garanti ?

Untitled-3.jpg
 
peternicklas
M@ZE skrev:
Vad jag kan se efter man registrerat produkten är att det står som 2års garanti ?

[bild]
I emailet som skickade till dig.
 
peternicklas skrev:
I emailet som skickade till dig.
Jag fick också ett mail med uppgifter om garanti från maj 2012 - maj 2015.

Har för mig att det stod 2015 även på "Min Sida" på Worx-sajten strax efter registreringen . Men det kan jag inte ta gift på.. .
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.