peternicklas skrev:
Bosch Indego måste väl ha slinga???
Jodå, det måste den liksom de flesta märken och modeller! Mig veterligen är det bara den minsta versionen av Wiper som heter Blitz X för runt 12000:- http://m.polarpumpen.se/robotgrasklippare/wiper/wiper-blitz-x som inte behöver begränsningskabel. En klippare som klipper bra men inte laddar sig automatiskt och inte går att tidsprogrammera
 
Nimajneb skrev:
Det tog bara 10mn innan Fanboy attacken kom:D
:thumbdown:
 
Försvinner inte syftet med en robot om du måste hålla efter den hela tiden ? :)


Någon som hört något om leverans av bosch denna vecka?
 
Felde skrev:
Nimajneb - Är väl medveten om att tråden är för Bosch. Mitt syfte var inte att klanka ner på dig heller, utan att tydliggöra att folk är nöjda med sina LD. Vilket kan missupfattas om man enbart läser din kommentar och inte undersöker mer djupgående ;)

Samt en mer generell tanke om att forum ofta är till för att ta upp problem man upplever och sällan hylla något som bara fungerar. Därav tyckte jag det var relevant att notera att LD ägare är generellt väldigt nöjda med sina klippare även om det uppstår vissa frågor, fungeringar och problem.

och nej, jag äger varken en LD eller någon annan klippare :)
En reflektion som kanske inte hör hemma i denna tråd men kopplat till ditt inlägg.

Det måste finnas en anledning till att LD tråden på 2 månader har lika många inlägg 1700+ som HQ tråden har på två år.....
Ska bli intressant hur det blir med denna Indegotråd om ett par månader.:)
 
Gudahov skrev:
Sen finns de som lägger enormt mycket av sin vakna tid på att läsa och kommentera diskussioner kring robotgräsklippare - som samtidigt inte ens äger en robotgräsklippare! Tänk om de skulle lägga denna tid på sin gräsmatta istället - eller hjälpa svältande i Afrika, eller något annat nyttigt - vad fin gräsmatta dessa skulle ha och vad lyckliga afrikanerna vore.
Lägger man dessutom till den tid som några av dessa personer bevakar och kommenterar i stort sett varje ämne på hela BH, då de anser sig vara de verkligt allvetande, så hade det troligen inte behövt finnas en enda svältande Afrikan på jorden :rolleyes:
 
  • Gilla
Lazyman och 1 till
  • Laddar…
Felde skrev:
Försvinner inte syftet med en robot om du måste hålla efter den hela tiden ? :)
Jo, för min egen del gör det förstås det men om man har en liten gräsmatta och egentligen bara vill ha hjälpen att få den klippt på rimligt kort tid pga. att man inte mäktar med det själv så kan den nog vara käck trots allt. Min kollegas Mamma som är äldre har det just så men hon har ju också tid att bevaka den när hon "släpper ut den" så för henne passar den utmärkt.
 
Nimajneb skrev:
Ska bli intressant hur det blir med denna Indegotråd om ett par månader.
Precis som alla andra trådar på Byggahus så kommer den säkert att vara övergödslad med initierade och goda råd från dig.
 
  • Gilla
fludde och 1 till
  • Laddar…
Prins Daniel skrev:
Precis som alla andra trådar på Byggahus så kommer den säkert att vara övergödslad med initierade och goda råd från dig.
Jag hoppas o tror att råden kommer från ägarna och frågorna från ägare och alla andra. Det är ju svårt att ge råd om något som man inte har erfarenhet av.
Om det visar sig att Indego10 gör sitt jobb bra så är för min del Indego20 ett hett alternativ.
 
MBygga skrev:
Lägger man dessutom till den tid som några av dessa personer bevakar och kommenterar i stort sett varje ämne på hela BH, då de anser sig vara de verkligt allvetande, så hade det troligen inte behövt finnas en enda svältande Afrikan på jorden :rolleyes:
Och då har du inte ens räknat med de som kommenterar alla som kommenterar allt!
 
  • Gilla
Nimajneb
  • Laddar…
Passerade Bäckebol i Göteborg och gick in på Bauhaus för att se på Indego 10 maskinen som det hela våren har stått en skylt "coming soon" över platsen för maskinerna och videoskärmen som börjar bli utsliten vid detta laget. Lika tomt på maskiner som tidigare tyvärr trots att det är v.30 nu. Kanske även denna maskin bara finns i fantasin liksom den Indego 20 som vissa nämner men som det inte finns något konkret skrivet om över huvud taget varken på Bosch sidor eller nätet för övrigt, ja förutom spekulationerna förstås.
 
peternicklas
Försöker att finna mer info om Indego. Bosch.se har ingen som helst info om den. Är det någon som ha sett en officiell information om klipparen???
 
Pressreleasen finns väl i denna tråd om jag inte minns fel.
 
peternicklas
miniGranis skrev:
Pressreleasen finns väl i denna tråd om jag inte minns fel.
Jo den har jag lagt upp. Vad jag menar är att ingen info finns på deras hemsida,www.bosch.se .
 
Indego 20 näms i manualen vad jag kan se.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.