Tänkte att vi kunde ha den här tråden till att lägga in bilder och kanske även ritningar på våra hus & tak till våra klippare. Så slipper dessa ligga utspridda i alla olika märkes-trådar och man kan få lite tips och idéer om utformning och mått osv.

Börjar med en bild på mitt hus sen är det bara för er att fortsätta.

ImageUploadedByTapatalk1340781325.461271.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Sågasnett och 3 till
  • Laddar…
Gjorde en enklare version när jag byggde mitt i fjol. Har ju redan skyddshuv på laddningsstationen så det var ju inte så viktigt att det blev helt tätt.

Hade lite virke liggande som bara fick lite färg..
 
  • uploadfromtaptalk1343023805409.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Pajo83 och 4 till
  • Laddar…
Här kommer mitt hus som min HQ ATM 220 fått.
Panelen är samma som på huset och även färgsättningen.
Taket är bandtäckt.

bild.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


bild (4).JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Nickstar och 34 till
  • Laddar…
peternicklas
Hur är det med bygglovet:rolleyes:.
Brra ide, De övriga trådarna börjar bli fulla.
 
  • Gilla
bengan24
  • Laddar…
Underbara små hus!
Ni som har stugor till era robotar med regnsensor, påverkas den på något sätt när maskinen får det så mysigt?
 
Inte i mitt fall. Regnsensorerna pekar ut utanför. (huset är något tillbakaflyttat nu jämfört med på bilden)

Känns som en bra grej då mina regnsensorer är aktiva även i huset efter att ha gått in för regn. Den funktionen kom till nu efter förra uppdateringen typ. Innan gick hon ut för att känna efter för att sedan bara gå in igen ifall det ff regnar..
 
  • Gilla
HL1
  • Laddar…
Om Wipern har gått hem pga av regn så minns den det nästa gång den går ut, så i stället för att bara backa ur garaget, starta klipparen och dra i väg, så backar den ut och kollar om det fortfarande regnar i ca 10s innan den startar.

Bestämmer den sig för att det inte regnar så går den hela vägen till något av sina arbetsområden utan att bry sig om ev. skyfall, dvs den avbryter inte förrän den är framme om det nu skulle komma en skur precis efter start. Det var jag lite orolig för då vi har några långa och trånga passager på vägen över till grannen, bla en lång ramp, vill ju inte att den skulle få för sig att vända mitt på rampen, och det gör den alltså inte. De har tänkt till där.
 
O jag har vidareutvecklingen av din version. Den går inte ut för att känna utan känner det redan i huset. Det finns en uppdatering för din maskin som gör att du får samma funktion.. Om du har en maskin från 2012..
 
Det är möjligt att min gör det också, (har mjukvara från feb. 2012 har jag för mig,) men dess garage står lite skyddat så oftast "klarar" den sig från regn när den väl kört hem.
 
bengan24 skrev:
Här kommer mitt hus som min HQ ATM 220 fått.
Panelen är samma som på huset och även färgsättningen.
Taket är bandtäckt.
Inga hängrännor och stuprör kopplat till dagvattnet? ;) Skämt åsido, underbart bygge, önskar jag hade haft tid över till den här typen av projekt...
 
  • Gilla
bengan24
  • Laddar…
Gimbal: Då har det kommit ett par uppdateringar till din. Jag har 27/5 just nu men det kom ytterligare en i veckan. Ska uppdatera min idag eller nåt när jag kommer hem...
 
Å tusan, var hittar du dom?
 
Jag har fördelen att jag säljer Stiga ;-)


Edit: och ambrogio för den delen...
 
Försök gärna hålla tråden till husbyggen och inte utsvävningar om programvara osv. Ta det isf i produktspecifika trådar eller via PM.

Tack på förhand. :)
 
  • Gilla
byggarmannen och 5 till
  • Laddar…
Tänkte göra en fotränna på bandtäckningen.
Gjorde det enklare så här bara.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.