TheStills skrev:
Snyggt badrum .. Synd bara att ni inte valde en "brunn i hörnet"
Och tänk vad allt går fort när man inte själv behöver jobba.... :)
Tack! Jo, det skulle varit snyggt, men de var dyra och jag vet inte om de är godkända enligt BKR, eller om det var försäkringsbolag?

Enk Projektet skrev:
Ser bra ut :)
Vad blev det för kostnad per kvm på ett ungefär?
Tack :) Menar du hela övervåningen eller mosaiken?
 
P
Danne12345 skrev:
Tack! Jo, det skulle varit snyggt, men de var dyra och jag vet inte om de är godkända enligt BKR, eller om det var försäkringsbolag?
...
Suck
Godkända har dom varit i flera år.. Det är nog bara installatörerna som inte har fattad det....
http://www.unidrain.se/installation/godkaennanden/
Läs längst ner på sidan..
Tror det var så att det "alltid så korrekta Sverige" var sist i Europa att godkänna detta

Angående kostnad.. Ja visst dom är något dyrare men i förhållande vad ett badrum kostar så är det inget.
OBS jag är inte någon som jobbar eller säljer dessa.. Jag bara tycker om dom..
 
TheStills skrev:
Suck
Godkända har dom varit i flera år.. Det är nog bara installatörerna som inte har fattad det....
[länk]
Läs längst ner på sidan..
Tror det var så att det "alltid så korrekta Sverige" var sist i Europa att godkänna detta

Angående kostnad.. Ja visst dom är något dyrare men i förhållande vad ett badr kostar så är det inget.
OBS jag är inte någon som jobbar eller säljer dessa.. Jag bara tycker om dom..
Ok, där ser man. Det har dock aldrig varit aktuellt med en sådan brunn. Visst skulle det varit snyggt men om vi resonerat som så att det inte är en stor kostnad i förhållande till vad hela kalaset går på, så är man snart uppe i 100k i sådana saker som bara är lite dyrare. Vi är nöjda med den brunnen, fast det är helt klart bra att informationen om väggnära brunnars godkännande kommer fram.
 
  • Gilla
MaWa71
  • Laddar…
Har plöjt genom hela tråden och det blir riktigt snyggt och fint läge har ni!
Bor själv i SMV och de ser ut som man har lyft sig lite sen -99...

Blev glad när jag till sist läste att ni ändrade avväxlingen av takstolarna. (y)
Snyggt att ni målade offerbrädan vit. Det gav huset lite mer karaktär, kanske borde göra det själv...

Vad använde du för virke till stegen på trappan till altanen, 45x145?

Snart är det där projektet klart...eller? ;)
 
Mikael_L
Robert 75 skrev:
Snyggt att ni målade offerbrädan vit. Det gav huset lite mer karaktär, kanske borde göra det själv...
Hmmm, nu fick jag chansen att lära mig ett nytt ord.
Offerbrädan?, jag har plöjt genom bilderna på danne's hus, och är det månne den horisontella brädan längst ner på fasaden, nedanför panelen?
 
Japp det är den brädan. Danne hade skrivit det så jag lärde mig det också...:D
Körde en google på det och vips kom det bilder!
 
Tack Robert75. Det stämmer att det är den vita horisontella brädan som tidigare var röd. Det tycker vi blev bättre. Ut med penseln och testa ;)

Till trappan är det 145x45, det stämmer.

Snart kommer lite mer bilder!
 
Har varit bortrest därav avsaknaden av bilder. Tyvärr är de inte klara på plats här som utlovat. Det skulle varit klart fredag förra veckan, som senare sköts fram till förra helgen och eventuellt fram till tisdag, onsdag förra veckan. Idag är de här igen och det är en hel del kvar att göra och imorgon bitti är det slutbesiktning. Planen från början var att åka på semester när de var klara med arbetet för att komma hem till ett hem som inte är helt täckt i slipdam och smuts. Tyvärr tar det bort lite av glädjen att se hur fint det blir när det inte är klart i tid som utlovat. Jag kan skriva lite mer utförligt senare.
 
Nu till det lite mer roliga. Lite kvällsbilder på badrummet. Jag tycker att det blev riktigt snyggt och tycker att mosaik-golvet blev bättre än väntat. Det blev ett väldigt "levande" golv, där det händer mycket beroende på vilket ljus det är. Det är lite svårt att förmedla med bilder, men jag gör ett försök med bilder på golvet tagna i olika ljus.
Jag tycker att det känns större än väntat. Vi har varit inställda på att alla rum kommer att bli extremt små med tanke på den relativt lilla golvytan och med 38 graders takvinkel. Takfönstret gjorde väldigt mycket. Nu kommer man kunna vara över 2 meter lång och ändå stå raklång att kissa :)
Toaletten är dock inte på plats än och det är lite krokar som ska upp. Annars tror jag att det är i princip klart där.
 
  • IMAG0369.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMAG0370.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMAG0371.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMAG0372.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMAG0373.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMAG0374.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMAG0375.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMAG0376.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMAG0377.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMAG0378.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
ChristinaH och 4 till
  • Laddar…
Tänker uti badkaret där, är de sköna att ligga i . är inne på att köpa ett liknande!

I övrigt en toppentråd och ett toppenjobb som görs! :D
 
Tack, kul att ni gillar det. Badkaret har jag bara torrbadat i på K-rauta och då kändes det skönt. Jag kan återkomma senare när jag badat på riktigt. Tips om du gillar detta badkar. Jag kollade på bygghemma.se och då hade de erbjudande på 10.995 eller om det var 11.995 mot ordinarie pris på runt 16.000. Jag såg att även K-rauta hade detta lägre priset, så kolla där om det fortfarande gäller. Det är ändå 4-5.000 i rabatt.
 
lorens, om du inte hittar någon kampanj någonstans säljer Hornbach Hafa brigg för 12.800 kr ordinarie pris.

Lite mer bilder. Utsidan är klar. Fönsterfoder är på plats och målade. Det gör ganska stor skillnad tycker jag. Skickar även med bild på badrummet i dagsljus och en bild på det inbyggda skåpet. I skåpet finns inspektionslucka till vattenkopplingar. På så sätt döljer man luckan. Avrinningen döljs av skåpsluckan när de stängs.
 
  • IMAG0383.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMAG0384.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMAG0386.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMAG0387.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMAG0389.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMAG0390.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
ChristinaH och 1 till
  • Laddar…
MaWa71 skrev:
Vi har detta kar hemma (med stora
massagepaketet) och är grymt nöjda:
[länk]

Om ni kan så satsa på ett kar där ni kan sträcka ut er i :)
Tack för tipset, väl värt att titta på, känns lyxigt med 178cm längd... Men nu ska vi väl inte kidnappa Dannes eminenta projekttråd med badkarsdiskussioner? ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.