Ljud och lukt är väl dom två saker som irriterar och stör mest i ett grannskap. Gödsel luktar, barn låter. Gräsklippare och häcksaxar, sågar, mopeder m.m.
Men dom flesta gör dessa saker. Ge och ta. Nästa gång är det ditt gödsel som luktar eller din gräsklippare som låter när grannen grillar.
Gated communitys finns för dom som är intresserade.
 
Mikael_L skrev:
För några år sedan såg jag en sjukt rolig sak, himla otur att jag inte hade kamera med mig.

Det var en häck mellan två granntomter, som antagligen stod precis mitt över tomtgräns.
På ena sidan var häcken nedansad, till exakt mitt i häcken. Dom hade alltså kämpat på med att verkligen inte klippa en endaste av kvistarna på grannens fastighet.
:D :D

Ja lite undrar man ju vilken grannfejd dom där led under ... :eek:
Har kompisar som har en sådan syrenhäck. Till saken hör att mina kompisar kan sånt här, hon har tidigare arbetat inom trädgård, han arbetar på en kommuns parkförvlatning och är utbildad arborist. De klipper sin halva av den 40 meter långa syrenhäcken enligt konstens alla regler, dvs gallrar ur ca 1/3 av den, de äldsta grenarna, varje år. Grannen anser att det blir fult, så de klipper sin som en måbärshäck, dvs jämnar till två gånger om året. Sedan surar grannen på att min kopmis halva av häcken skuggar deras så att de inte får några blommor. De lyssnar inte på att mina kompetenta vänner berättar för dem att syren blommar på fjolårsskotten, som de ju konsekvent klipper bort.
 
  • Haha
kashieda
  • Laddar…
Andy78 skrev:
Ska de åka ut för att grannen sitter och tittar på tv med sin bioanläggning och det hörs basljud?
För att det var så jag tolkade som att det var och inte nån fest eller dylikt.
Jag svarade bara på din väldigt exakta fråga.
Sen kan jag säga att grannens bioanläggning med basljud kan vara det jävligaste som finns klockan elva på kvällen när man ska sova och gå upp halv fem.
 
Tur man har bra grannar. Tog över föräldrahemmet för ett antal år sedan. Fick berättat för mig om bla en söndagsmorgon när farsan tog traktorn och åkte på nersidan vägen, drog igång motorsågen och började hugga ved. Detta kl 05.30 på morgonen. Grannen som bor bara ca 50 meter därifrån hade bara skrattat och tänkt att nu är gubben i farten igen. Hade nog inte hänt i ett mer tätbebyggt område.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.