Status
Inte öppen för fler kommentarer.
peternicklas skrev:
Där finns inga som har importerat från Kina. Allt kommer från Tyskland.
Någon skrev att fabriken låg där, men det är ju åxå möjligt att tyskarna har importerat dom och sedan har dom förts in direkt från tyska lagret.
Står det något made in på maskinerna?
 
peternicklas
Nimajneb skrev:
Någon skrev att fabriken låg där, men det är ju åxå möjligt att tyskarna har importerat dom och sedan har dom förts in direkt från tyska lagret.
Står det något made in på maskinerna?
Det är ett Tyskt företag som äger Worx Landroid men de utvecklas i Italien och tillverkas i Kina.
http://www.positectoolgroup.com/
 
peternicklas skrev:
Det är ett Tyskt företag som äger Worx Landroid men de utvecklas i Italien och tillverkas i Kina.
[länk]
Som jag skrev, made in China.
Inget fel med det så länge tyskarna har kontroll på komponenttillverkningen.
 
peternicklas
Nimajneb skrev:
Som jag skrev, made in China.
Inget fel med det så länge tyskarna har kontroll på komponenttillverkningen.
Så enligt din definition så är även Lacoste, Adidas, Puma Kinesiskt?
 
peternicklas skrev:
Så enligt din definition så är även Lacoste, Adidas, Puma Kinesiskt?
Det är inte min definition, hur "made in" skall knytas till ett visst land finns det klara o tydliga regler om som inte jag kan påverka och troligtvis ännu mindre du. Vill du hitta på egna definitioner så är det upp till dig;)

Däremot så ser jag normalt sett inget negativt i den märkningen, speciellt om produkten är utvecklad någon annanstans. Men som jag skrev, ska det bli bra så förutsätter det att det utvecklande bolaget har kontroll över komponenttillverkningen.
 
Hej alla glada Landroid ägare:) Jag har följt denna tråden, och även skaffat mig en Worx själv. Optimus Prime blev hans namn, töntigt va? :) Har haft igång den en vecka och är mycket nöjd. Men det jag är mest nöjd med, är alla er här på forumet för alla tips och fakta som ni har lärt ut:) Och nu till min fråga som jag inte har hittat något svar på. Kan man köpa HQs "hus" (garage) till worx landroid, någon som vet? Mvh Mange
 
mmange halmstad skrev:
Hej alla glada Landroid ägare:) Jag har följt denna tråden, och även skaffat mig en Worx själv. Optimus Prime blev hans namn, töntigt va? :) Har haft igång den en vecka och är mycket nöjd. Men det jag är mest nöjd med, är alla er här på forumet för alla tips och fakta som ni har lärt ut:) Och nu till min fråga som jag inte har hittat något svar på. Kan man köpa HQs "hus" (garage) till worx landroid, någon som vet? Mvh Mange
Är det i rätt storlek så är väl enda risken att du blir stämd och Worx:en blir belagd med besöksförbud :)
 
  • Gilla
hkp och 1 till
  • Laddar…
johan119 skrev:
Är det i rätt storlek så är väl enda risken att du blir stämd och Worx:en blir belagd med besöksförbud :)
Det skulle inte förvåna mig:) Måste bara försvara Worx lite:) Min granne har en HQ och han sa -" min har bara krånglat hela tiden-". detta är ju bara 1 HQ iof, all teknik kan ju krångla..
 
mmange halmstad skrev:
Hej alla glada Landroid ägare:) Jag har följt denna tråden, och även skaffat mig en Worx själv. Optimus Prime blev hans namn, töntigt va? :) Har haft igång den en vecka och är mycket nöjd. Men det jag är mest nöjd med, är alla er här på forumet för alla tips och fakta som ni har lärt ut:) Och nu till min fråga som jag inte har hittat något svar på. Kan man köpa HQs "hus" (garage) till worx landroid, någon som vet? Mvh Mange
Klart att du kan KÖPA det till worx landroid.. men sen om det passar är väl lite mer tveksamt. tror inte Husqvarna har något emot det iallafall(y)
 
LR fanns till försäljning i en butik jag besökte idag kl 14. Dock hade priset gått upp med en tusing sen jag var där sist. Tänkte lägga en galen prutning ;D
 
Någon som hittat annan väg för reservdelar som knivblad t.e.x?

Jula garanterade att saluföra delar till Landroiden sa som när jag köpte den......

Kanske det Svenska servicebolaget HP Service kan fixa?

Har förvisso ett paket med 3x3 blad kvar men sen då...:confused:
 
Eran, i vilken butik såg du den ?
 
hk1971j skrev:
Någon som hittat annan väg för reservdelar som knivblad t.e.x?

Jula garanterade att saluföra delar till Landroiden sa som när jag köpte den......

Kanske det Svenska servicebolaget HP Service kan fixa?

Har förvisso ett paket med 3x3 blad kvar men sen då...:confused:

Man kan ju få en liten frist genom att vässa bladen om dom är hela. Jag satte bladen i skruvstycket och drog över dom med en Multisharp från Jula. Det är dock lätt att man bryter av yttersta hörnet på bladet så man får ta det försiktigt.
 
M@ze, hur vet jag att du inte är en HQ-droid?

Bara skoja, du har PM...
 
Pratade med en kompis på jula idag, dom hade fått nån pall med landroider i slutet av förra veckan. Dom står nu på deras lager på väg ifrån jula, han hade inte så mycket fakta men dom kommer stå för garantier mm. Känns som någon slags förlikning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.