Mikael_L
Ja då verkar ni ha en affärsrelation som båda är intresserade av att hålla i liv. Det blir nog bra till sist då. :cool:
 
Nu fick jag på lärken i alla fall.

750 skruv med förborrning..

IMG_2035.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
mycke_nu skrev:
Nu fick jag på lärken i alla fall.

750 skruv med förborrning..

[bild]
Ligger reglarna rätt på falsarna?
 
Mikael_L
Och väldigt klena reglar där lite åt höger i bild?
Fast iofs ganska tätt mellan stöden då, om det är falsarna som är stöden.
 
Hämtade hem utlånade verktyg så jag själv kan komma vidare, räknas det?
Ett tips: nämn aldrig vilka verktyg ni har, då får de fötter, speciellt efter en flaska vin eller två...
 
  • Gilla
p.lundgren
  • Laddar…
viktorj skrev:
Ligger reglarna rätt på falsarna?
Ja, och nej. De flesta anliggningspunkterna är direkt på falsarna, men det finns även ett dussin grova beslag av den typ som används för takstegar. Det sitter ett sådant bla under kortlingen mitt i bild.

I ytterkanterna som går parallellt med lärken ligger reglarna mot plåten med papp emellan. Jag valde i övrigt att ta stöd mot falsarna för att minska risken för rötangrepp. Totalt är det cirka 100 anliggningspunkter, så trycket är inte speciellt stort.

Mikael_L skrev:
Och väldigt klena reglar där lite åt höger i bild?
Fast iofs ganska tätt mellan stöden då, om det är falsarna som är stöden.
Ja, dom är bara 30 mm höga, men det är reglat på 55 cc och det blev extremt stabilt måste jag säga. Konstruktionen är väldigt pressad för att det skall gå att öppna dörren. Tänk på att det är ett hack i ett 100 år gammalt hus, det blir lite kompromisser. :)
 
Plockat ner och börjat skrapa färg på två fönster.
 
Inte gjort så mycket själv, mest blivit besviken på hantverkare... igen...
 
Målat innertak med Herdins tak- och panelvitt. Plötsligt blir furutaket snyggt igen.

Nej jag är inte sponsrad men färgen funkar kanonbra tycker jag. Fast den är inte gratis.
 
Burit in 500kg golv, gipsat en vägg, nu bär det av till jobbet och 45mil i lastbil! Imorgon kväll har man jobbat färdigt och ska fixa med huset i 4veckor, hög prioritet på att få ut slingan till nya klipparen så man kan koncentrera sig på annat.
 
Byggt en liten "stödmur" av tre lager byggtimmer och klippt gräset.
 
Klippt av lite överblommade rosor.
Lagom för en kväll :)
 
Lagt på lite fog runt ett fönster och tittar på arbetarna när de b byter tak.

Sent from my GT-N7000 using Byggahus
 
pelpet skrev:
Målat innertak med Herdins tak- och panelvitt. Plötsligt blir furutaket snyggt igen.

Nej jag är inte sponsrad men färgen funkar kanonbra tycker jag. Fast den är inte gratis.
Sådär, nu är golvet lagt också i övre hallen. Tidigare var taket träfärgat och golvet vitt, nu är det tvärtom.
 
Gjort foder runt ett av de nya fönstren..
 
  • DSC_0118.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Crebel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.