Troja,
Det priset 2,861 på Balans, var det med garage? Om jag förstår det rätt har ni förlängt huset 1,20 i bredd, det blir då extra 17 kvm på hela huset? (1,20x7,20x2).? Ni har planlösning likn. Mellangården, men utan burspråk då? Ingår balkong?
Blir nog ett fint hus. Har sett flera Balans, både med valmat tak o sadeltak. De är väldigt proportionerliga tycker jag.
 
Hej

Helt korrekt. Ja balkong och garage (8*4) ingår men inget burspråk.

Anledningen var främst att efter vi varit och tittat på huset i verkligheten så insåg vi snabbt att det streckade gästrummet som vi ville ha skulle göra allrummet alldeles för litet.

Mellangården gillade vi planlösningen på men inte priset så då tog vi den rakt av.

/
Troja
 
Redigerat:
Det var ju positivt att man fick ändra planlösning i Egna Hem-husen, jag trodde inte det.
Lycka till, det där låter fint!
 
Hej,

Har fastnat för Balans och undrar om priset ni fick på 2,5 MSEK var nyckelfärdigt pris inkl valmattak, veranda på framsidan och kopplat garage? Ingick även bergvärme? jag har nämligen i en annan tråd/forum sett att en person hade reagerat på att de fått luftvärmepump istället för bergvärme utan någon reduktion för att kostnaden för borrhål bör vara väsentligt. Uppskattar även att få lite bilder skickade på huset utanför Göteborg om du har dessa kvar nio@euromail.se. Var det några andra extra val ni gjorde som var inkluderade i ert pris braskamin etc?

Tack på förhand
 
Om du menar vårt pris så är det med fjärrvärme. Garage och valmat tak var med för vi fick avdrag för båda vid avropet. Ingen veranda dock.
Pris bergvärme-fjärrvärme borde ju vara ungefär samma +-20k eller så.

/
Johan
 
Hej,

Finns det en möjlighet att du skulle kunna skicka en skiss på hur ert Wise 10 ser ut?

Mvh

Niclas


blizzet skrev:
Vi valde Trivselhus, vi utgick från Wise 10 fastän som 2-plan istället för sutteräng. I grund och botten blev det ett helt unikt hus där vi bestämde planlösning och utformning helt själva, så det är på inget sätt likt Wise 10 i katalogen. Det är mer likt ett Balans fastän lite större, lite annorlunda fönstersättning och ganska lik planlösning. Det kunde likväl blivit A-hus. Det fanns för och nackdelar. Vi har nu bott i huset i 6 månader c.a. och är nöjda med hur huset blev.

Man kan alltid be andra tillverkare ge en offert på likvärdigt hus. I vårt fall ville vi ha lite större och möjligheten ändra, vilket inte är något man får göra kostnadsfritt i Eksjöhus egnahemserie. Balans måste ha sålt bra för Eksjöhus, för jag har sett minst ett företag som i princip snott Balans och gjort sitt eget kataloghus av det.

Detta är ju så likt det blir! :)
[länk]
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.