Status
Tråden går ej att kommentera.
Jag valde medvetet att inte ta bilder på mina stubbar:) De som är halvhöga har fått öar, de lagom höga går fria, de som var för låga gick jag lös på med yxan:)
 
Hur fungerar er inbyggda klocka? Min har dragit sig ungefär 10 minuter på 5 veckor så den startar senare o senare.
 
Har någon hittat något ställe där man kan köpa reservdelar till landroiden?
 
Behöver några tips ifrån er.

Såhär ser min placering av ladd stationen ut idag. Jag har gjort en ö precis innan stationen då det ibland hände att LR fastnade mellan busken och tråden (Se bild 3 blå färg)
Efter att jag fick dit ön så har det inte hänt igen. Däremot, när den skall leta sig hem för att ladda och fören står mot ön, så börjar den med att gå 1,5 varv runt den för att sedan ge upp och gå rakt ut. Här stötte jag istället på problem då den gick rakt in i sidan av laddaren och sedan fastnade "mellan" signal kablarna.
Har ni något bra tips på hur jag kan göra istället?
IMG_6375.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_6376.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_6374.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag skulle nog bara flytta laddstationen fram till din grusgång.
 
MagnusSt skrev:
Hur fungerar er inbyggda klocka? Min har dragit sig ungefär 10 minuter på 5 veckor så den startar senare o senare.
Min drar sig också men olika mycket över tiden, den är inte stabil i alla fall.
 
MBygga skrev:
Min drar sig också men olika mycket över tiden, den är inte stabil i alla fall.
Min drar sig 4-5 min/vecka. Ingen kronometer precis. Upplever inte problemet som särskilt viktigt. Man kan ju enkelt ställa klockan någon gång i månaden.
 
njk skrev:
Jag skulle nog bara flytta laddstationen fram till din grusgång.
Men hur viktigt är det med de 2 metrarna bakom stationen som de menar man måste ha?
 
Jag har den i ett hörn. Funkar för mig!
 
njk skrev:
Jag har den i ett hörn. Funkar för mig!
Jasså? Den missar aldrig eller får några problem?
Varför menar dem att det skall vara 2 meter bakom?
 
Kanstrup skrev:
Jasså? Den missar aldrig eller får några problem?
Varför menar dem att det skall vara 2 meter bakom?
Vet inte varför! Har ställt laddaren mot syrenhäcken och dragit "ut"tråden direkt till vänster. Har kört så i 6 veckor nu.
 
Finns någon form av max tid som gör att klipparen kan gå ut om det regnar konstant väldigt länge? Upptäckte att min var ute och klippte nyss och det regnar. gick ut och kollade sensorn och där var definitivt vatten mellan stiften. Nu har den gått in igen men jag är ganska övertygad om att det var vatten mellan stiften redan när den startade i morse? (Sensorn satt på 60 min)
 
Kanstrup skrev:
Finns någon form av max tid som gör att klipparen kan gå ut om det regnar konstant väldigt länge? Upptäckte att min var ute och klippte nyss och det regnar. gick ut och kollade sensorn och där var definitivt vatten mellan stiften. Nu har den gått in igen men jag är ganska övertygad om att det var vatten mellan stiften redan när den startade i morse? (Sensorn satt på 60 min)
Min gjorde samma sak igår, först när jag la fingret på sensorn så registrerade den att det regnade och gick hem till laddaren, måste vara oxid som gör att den inte känner ordentligt.
 
johan119 skrev:
Min gjorde samma sak igår, först när jag la fingret på sensorn så registrerade den att det regnade och gick hem till laddaren, måste vara oxid som gör att den inte känner ordentligt.
Jasså?
När den registrerar regn och går och ställer sig i laddaren. Vad står det på displayen då? Min stod det bara "laddar" Jag hade för mig att det stor "regn" men det kanske endast är tills den är tillbaka i laddaren?
 
Kanstrup skrev:
Jasså?
När den registrerar regn och går och ställer sig i laddaren. Vad står det på displayen då? Min stod det bara "laddar" Jag hade för mig att det stor "regn" men det kanske endast är tills den är tillbaka i laddaren?
Det är bara på väg tillbaka till laddaren som det står Regn i displayen eller om du stänger av den och startar den igen.

I displayen står "stäng fönstret för att starta"
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.