Powermaster 30 kit 305£+moms. Fjärrkontrollerna trodde jag var helt onödiga men då dom ingick tänkte jag jaja... Men dom är jättebekväma! Envägs men ändå...

Tog själv 3 rökvarnare. Tror inte på dom alternativa som kräver både värme och rök (tror jag) Säkert något larmbolagen kräver för att slippa falsklarm. Såna brandvarnare måste bli väldigt mycket slöare!

Brandvarnare funkar även som sirener vid inbrottslarm om man vill (ställs/brandvarnare så t.ex. i barnens rum kan den vara av och bara tjuta vi brand men i källaren tjuter den vid både inbrott och brand) och då kan man stänga av panelens siren (lätt att hitta och slå sönder om den tjuter). Så du kan skippa inomhussirenen då. Dom kostade typ 50£+moms/st.

Det ingick 3 proxtaggar/KP141. Jag köpte också till ett paket (8st har jag för mig) för 29,95+moms så jag har rätt många proxtaggar...

Securitywarehousepriserna är exkl. moms. Snabb leverans till dörren med gamla hederliga Posten (på vardagar utan heads up... men ändå)
 
Vad fick dig att välja 30 istället för 10?
 
En extra trådlös sektion och att den pratar engelska och inte bara piper (här vet jag inte hur 10:an är men jag tror att den inte pratar).

Att man kan vara fler användare och så skiter jag i. Möjligtvis att man kan göra något smart med att PM30 har partitioner men jag vet inte hur dom funkar, men i princip borde man kunna hitta på lite egna skalskyddsvarianter t.ex. källaren men inte ytterdörren och garaget och boden men inte resten av huset osv.... Tror inte PM10 har partitioner.

Den kändes flexiblare för framtiden och den verkade inte jättemycket dyrare. Eller på Svenska, jag lyckades inte exakt bena ut vad som skiljde så jag vågade inte chansa...
 
Nu tror jag att jag har bestämt mig för ett startkit som jag kanske bygger ut längre fram.

1 st Visonic PowerMaster 10 Kit (Centralenhet + övrigt) £229.48
1 st Visonic GSM-350 PG2 with GSM/GPRS Connectivity for PowerMaster (GSM-anslutning) £135.80
1 st Visonic Two-way KP-141 PowerG Wireless Portable Kpd with Prox (Koddosa med avläsning för kodbricka inkl. 3 kodbrickor) £55.69
2 st Visonic PowerG Door/Window Contact MC-302 PG2 (Magnetkontakt) 2*£30.75

Kittet innehåller:
1 x PowerMaster 10 Panel
2 x PIR's Standard
2 x Pet PIR Cover
1 x Door/Window Contact
2 x Keyfob
1 x External Sounder

Totalsumma: ca £580 inkl moms, dvs ca 6600 kr plus frakt.
 
M
Se till att få release 13 eller senare av Powermaster 10.

Tidigare releaser klarar inte av tex KP-141.

Talar av egen erfarenhet då jag fick hem en release 12 av Securitywarehouse, och har varit många mail och mkt tjat innan de till sist skickade en ny.
 
M
baljbalj skrev:
Tog själv 3 rökvarnare. Tror inte på dom alternativa som kräver både värme och rök (tror jag) Säkert något larmbolagen kräver för att slippa falsklarm. Såna brandvarnare måste bli väldigt mycket slöare!
Slöare? Snarare tvärtom, då de reagerar på antingen värme eller rök. Det är alltså antingen eller som ska inträffa för att larmet ska utlösa.
 
M
För ngn vecka sedan släpptes för övrigt även temperatursensorn. En sådan ska jag se till att komplettera mitt larm med.

Slår någon sönder ett fönster men sedan blir avskräckt och aldrig går in och triggar något larm så blir huset snabbt utkylt under vintern. Samma sak om värmepannan lägger av etc.
 
@miksil: är du nöjd med powermaster 10?
Sent from my Lumia 800 using Board Express
 
M
Inte kört det så länge, men det uppfyller alla mina krav så är nöjd.

Letar dock ngn smidig lösning för överföring av bilderna som tas vid larm till telefon alt mail.
 
Funkar det inte att ställa in mms-nummer och mailadress?
 
M
benox skrev:
Funkar det inte att ställa in mms-nummer och mailadress?
För att det ska funka så måste det gå via en IPMP-server, dvs en server som innehåller Visonics egna programvara.

Finns dessvärre ingen sådan hos larmbolagen i Sverige i dagsläget, däremot är lövestads larmcentral på gång med en sådan. Tycks dock dra ut lite på tiden, så hör av er och visa att intresse finns så kanske det går fortare?

Sen finns en annan variant som heter runmysecurity.com/
Verkar lovande men får inget riktigt grepp om priser, samarbeten med väktarbolag etc då de enbart hänvisar vidare till återförsäljare. Men på sikt kanske det kan bli bra.

Finns ngn gratisvariant också som väl är en testserver egentligen, dit vissa svenska återförsäljare kan lägga upp sina kunder.
 
Går det att få till svenkst tal på versionerna som köps från UK?
 
M
Bruce71 skrev:
Går det att få till svenkst tal på versionerna som köps från UK?
Powermaster 10 pratar inte alls utan piper. Menyerna är däremot på engelska och kan inte bytas till ngt annat språk. Jag föredrar dock den engelska versionen före den svenska, då översättningen är tämligen usel.
 
miksil skrev:
Slöare? Snarare tvärtom, då de reagerar på antingen värme eller rök. Det är alltså antingen eller som ska inträffa för att larmet ska utlösa.
Du har rätt!
 
miksil skrev:
För ngn vecka sedan släpptes för övrigt även temperatursensorn. En sådan ska jag se till att komplettera mitt larm med.

Slår någon sönder ett fönster men sedan blir avskräckt och aldrig går in och triggar något larm så blir huset snabbt utkylt under vintern. Samma sak om värmepannan lägger av etc.
Ja ett par såna hade jag tänkt mig från början men gick bet på att få tag på dom. Mardröm om typ pannan går sönder när man är borta och det är smällkallt ute. Tillgängliga i Sverige?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.