Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Kalmaj skrev:
Hej Magnus jag har i kväll registrerat min inköpt 14/5 2012 och jag fick svar att garantin går ut 14/5 2014 och det är ju bara två. Har jag registrerat fel eller varför tror du jag fick detta svar ??
Det är väl 31 dagar i maj. Räknar man från och med 14/5 så får jag efter att ha räknat lite fort i huvudet att 30 dagar är passerade 12/6 -12...

Jäkla surt att missa på två dagar:(

MVH
Kalle
 
Kalmaj skrev:
Hej Magnus jag har i kväll registrerat min inköpt 14/5 2012 och jag fick svar att garantin går ut 14/5 2014 och det är ju bara två. Har jag registrerat fel eller varför tror du jag fick detta svar ??
Jag köpte min 15/5, uppenbarligen tog jag tag i det sista dagen.
 
Har börjat att flyttan min kabel från ovan mark till under mark nu, superbra tips att köra med högtryck och rotormunstycke, betydligt smidigare och roligare än med morakniven :) Rekommenderas!!
 
  • Gilla
INDEGO
  • Laddar…
magnetens skrev:
Har börjat att flyttan min kabel från ovan mark till under mark nu, superbra tips att köra med högtryck och rotormunstycke, betydligt smidigare och roligare än med morakniven :) Rekommenderas!!
Skär du spåret i gräsmattan med högtryckstvätten?
Sen måste du väl ned på knä för att peta ner kabeln...
 
Ja det är inte bra, men jag tycker det är dåligt att försäljaren, i detta fall Jula, inte informerar om denna möjlighet att förlänga garantin. Denna info fick jag via denna tråden och tyvärr lite för sent.
 
Kalmaj skrev:
Ja det är inte bra, men jag tycker det är dåligt att försäljaren, i detta fall Jula, inte informerar om denna möjlighet att förlänga garantin. Denna info fick jag via denna tråden och tyvärr lite för sent.
Jag för min del tror inte att Jula känner till det då Worx verktyg och maskiner normalt säljs och servas genom helt andra kanaler, vilka kan man se på deras hemsida. Där kan man också se som jag skrivit tidigare att de inte ens visar Landroid i sitt sortiment vilket de gör på den Danska sidan t.ex. Varför vet jag inte men funderar på att kontakta dem och fråga. Troligen eftersom man har en egen hemsida för Landroiden dessutom så vill man göra en specialsatsning för just denna maskin.
 
magnetens skrev:
Har börjat att flyttan min kabel från ovan mark till under mark nu, superbra tips att köra med högtryck och rotormunstycke, betydligt smidigare och roligare än med morakniven :) Rekommenderas!!
Jag tog vinkelslipen. Fungerade också utmärkt. Fast den blir ganska smutsig under skärkåpan.
 
Jag får aldrig någon länk tillbaka på registreringen har även kollat i min skräp post. vilken sida gör ni anmälningen på?
 
peternicklas
Jonas_Pettersson skrev:
Jag tog vinkelslipen. Fungerade också utmärkt. Fast den blir ganska smutsig under skärkåpan.
Har inte sett Worx slinga i verkligheten, men den borde väl precis som AMs "dras" ner i marken efter några veckor förutsatt att man bankat ner märlorna ordentligt?
 
theon skrev:
Har inte sett Worx slinga i verkligheten, men den borde väl precis som AMs "dras" ner i marken efter några veckor förutsatt att man bankat ner märlorna ordentligt?
Jo, det gör den, på vissa ställen är den svår att hitta redan. Dessutom är plastmärlorna väldigt svåra att få upp igen om man vill justera. Någon som har tipps hur man drar upp dem bäst för drar man i sladden på båda sidor om en märla är man rädd att dra av sladden nu när de satt sig så.
 
  • Gilla
MagnusSt
  • Laddar…
theon skrev:
Har inte sett Worx slinga i verkligheten, men den borde väl precis som AMs "dras" ner i marken efter några veckor förutsatt att man bankat ner märlorna ordentligt?
Stämmer bra.
Men i mitt fall måste jag på vissa delar vid entré och garage gräva ner den därför att jag är rädd att slingan inte kommer att överleva nästa vinter i annat fall.
Snöskoterskidornas styrstål och snöslungan kommer förmodligen att hacka upp kabeln i bitar om den bara är pinnad på ytan...
 
Hade lagt kabel med den körde rakt över min bambu... Någon som varit med om något liknande? Trött på den nu....
 
Hanquist skrev:
Hade lagt kabel med den körde rakt över min bambu... Någon som varit med om något liknande? Trött på den nu....
Hade lagt kabel med vad? Körde över din bambu vad?
 
MBygga skrev:
Jo, det gör den, på vissa ställen är den svår att hitta redan. Dessutom är plastmärlorna väldigt svåra att få upp igen om man vill justera. Någon som har tipps hur man drar upp dem bäst för drar man i sladden på båda sidor om en märla är man rädd att dra av sladden nu när de satt sig så.
Tipset är ju att justera INNAN den dras ner i marken ..... har lagt några trädgårdar och kan säga att det funkar utmärkt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.