Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Tack för tipset . En är faktiskt av, så du menar att det är därför den möjligen låter. Trode inte det kunde vara så lätt ,testar imorgon :)
 
Hanquist skrev:
Tack för tipset . En är faktiskt av, så du menar att det är därför den möjligen låter. Trode inte det kunde vara så lätt ,testar imorgon :)
Det är den som orsakade det, du kommer att märka det imorgon bitti när du sätter på en ny.
 
Hanquist skrev:
Och så är min landroid sönder...... Har man den på klipp höjd under 4 a så låter den som om den var en el-gräs klippare och ljudet blir högre o högre till mer man sänker den. Min gräs mata är kortklippt så det är inte att den tar i på något sätt. Någon som vet när supporten har öppet samt hur fort de är på att ta hand om felen ni haft mer era maskiner?
Hej
Du som har kört ett tag nu, är 1 högsta läget (klipphöjd ) och 8 lägsta eller är det 8 som är högsta läget, man skall börja på högsta läget och efter hand gå nedåt. Fattar inte riktigt. Tacksam för hjälp.

Sent from my GT-I9100 using Byggahus
 
Fixat nu är den tillbaka till igen : -). Så bra det kan vara med forum... Har ni märkt ibland när den stannar vid ett hinder så kan de stå stilla några minuter men displayen säger grässklipning.. För att sedan gå vidare efter ett tag. Någon som har en förklaring på detta?
 
Hanquist skrev:
Fixat nu är den tillbaka till igen : -). Så bra det kan vara med forum... Har ni märkt ibland när den stannar vid ett hinder så kan de stå stilla några minuter men displayen säger grässklipning.. För att sedan gå vidare efter ett tag. Någon som har en förklaring på detta?
Jag har råkat ut för att den kört på ett hinder och för att komma ifrån hindret så backar den och vrider sig och vid ett par ställe i vår trädgård vridit sig mot ett nytt hinder, då fastnar den ibland och ibland backar den lite till för att sen komma loss
 
Hanquist skrev:
Fixat nu är den tillbaka till igen : -). Så bra det kan vara med forum... Har ni märkt ibland när den stannar vid ett hinder så kan de stå stilla några minuter men displayen säger grässklipning.. För att sedan gå vidare efter ett tag. Någon som har en förklaring på detta?
Japp, har märkt samma sak. Har ett träd som jag ej gjort begränsning runt då jag vill att den klipper nära stammen. Om min LR "sniker" in mot trädet och så att säga touchar snett, då verkar det som att den inte riktigt reagerar som att det är ett hinder.

Den står då kvar och klipper på stället en stund innan den "vaknar" till.

Det ät väl så att den måste nästan få en träff i fronten för att fatta att det är ett hinder.

Hoppas det var till hjälp?
 
hkp skrev:
Hej
Du som har kört ett tag nu, är 1 högsta läget (klipphöjd ) och 8 lägsta eller är det 8 som är högsta läget, man skall börja på högsta läget och efter hand gå nedåt. Fattar inte riktigt. Tacksam för hjälp.

Sent from my GT-I9100 using Byggahus
Finns det 8 lägen? Har för mig att det är 6 stycken?

Nåja, 1 = lägsta och då helt enkelt är 8 (6) högsta.

Jag kör f.ö på 4:ans läge och kör min 5 dagar i veckan, med en schemalagd till på 7 timmar åt gången.

Brukar bli runt 2 till 2,5 turer med klippning då den laddar imellan.

Har ca: 600Kvm gräsmatta.
 
hkp skrev:
Hej
Du som har kört ett tag nu, är 1 högsta läget (klipphöjd ) och 8 lägsta eller är det 8 som är högsta läget, man skall börja på högsta läget och efter hand gå nedåt. Fattar inte riktigt. Tacksam för hjälp.

Sent from my GT-I9100 using Byggahus
Om du vänder på maskinen ser du hur plattan rör sig när du vrider på inställningen. Då ser du också att den rör sig nedåt när du vrider mot 1, dvs. 8 är högsta läget och 1 är det lägsta. Svårare är det inte och annars kan man läsa manualen där detta står.
 
hk1971j skrev:
Japp, har märkt samma sak. Har ett träd som jag ej gjort begränsning runt då jag vill att den klipper nära stammen. Om min LR "sniker" in mot trädet och så att säga touchar snett, då verkar det som att den inte riktigt reagerar som att det är ett hinder.

Den står då kvar och klipper på stället en stund innan den "vaknar" till.

Det ät väl så att den måste nästan få en träff i fronten för att fatta att det är ett hinder.

Hoppas det var till hjälp?
Maskinens krocksensor reagerar bara om den kör på något med fronten som då lyfter lite och då indikerar krock. När det händer backar alltid maskinen och vrider sig därefter. Om maskinen däremot sniker ett hinder men fastnar längre bak med t.ex vid hjulhuset indikerar den egentligen "blockerad hjulmotor", man kan prova det genom att helt enkelt hålla fast den i handtaget bak. Då detta händer brukar den pipa till och verkar sen ha lite olika lösningar på hur den skall hantera situationen och då tar den lite längre tid på sig att bestämma vilken lösningen den skall gå för. Det kan bero på att den faktiskt är så smart att den kan känna efter vilken hjulmotor som är mest blockerad t.ex. och då kanske välja att vrida sig i stället för att backa först. Om den väljer fel och fastnar ytterligare tar det oftast ännu längre tid för den att fatta nästa beslut. Till slut brukar i alla fall min i de flesta fall ta sig loss.
 
Helgen är räddad fick äntligen tag på en Landroid.
Tackar för ett bra Forum, många bra tips innan installationen.
 
  • Gilla
johan119
  • Laddar…
Tool50 skrev:
Helgen är räddad fick äntligen tag på en Landroid.
Tackar för ett bra Forum, många bra tips innan installationen.
Det ser inte ut till att bli så bra väder till helgen, så börja redan idag vetja ;)
 
Nu har även jag 3 års garanti på min landroid, tack för tipset
 
Hej Magnus jag har i kväll registrerat min inköpt 14/5 2012 och jag fick svar att garantin går ut 14/5 2014 och det är ju bara två. Har jag registrerat fel eller varför tror du jag fick detta svar ??
 
peternicklas
Kalmaj skrev:
Hej Magnus jag har i kväll registrerat min inköpt 14/5 2012 och jag fick svar att garantin går ut 14/5 2014 och det är ju bara två. Har jag registrerat fel eller varför tror du jag fick detta svar ??
Kan det vara så illa att maj har 31 dagar och det ska göras inom 30 dagar. D.v.s. du skulle ha regggat den igår.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.