Status
Tråden går ej att kommentera.
miniGranis skrev:
Jag har följt tråden sedan starten och tycker den överlag håller en hög kvalitet, det är bara på de senaste sidorna som vissa frågor/nackdelar/funderingar direkt beskylls för att vara trollinlägg (något som jag överlag tycker byggahus.se är förskonat ifrån).
Jag personligen tycker inte att det är själva frågorna som drar ner kvaliteten på tråden utan snarare hur dessa besvaras, folk blir direkt eller indirekt påhoppade.

Jag måste i all välmening fråga varför vissa tar på sig en moderatorroll för denna tråd ?
Är det TrollMann som har bett er om detta ?

Tråden skulle enligt TrollMann innefatta bla. information/frågor - då måste man väl ändå få flagga upp sånt man oroar sig för inför ett eventuellt köp ? Styrkan med dessa forum är ju att belysa både för och nackdelar med produkter eller vad det nu kan vara.
Ni som är nöjda ni har gjort ett toppenköp och ni kan väl stötta folk som är oroliga/fundersamma istället för att gå till motangrepp.
Det fina med forum är att det går ju utmärkt att låta bli att läsa inlägg som man inte gillar/orkar svara på - det måste väl ändå ta mindre energi än att skriva ett irriterat svar. (Som ni tex. kan göra med detta inlägg)

Nu vet alla var jag står i frågan och om det blir en lång debatt av detta inlägg så kanske vi skall skapa en annan tråd för detta så att kvaliteten behålls i denna tråd. Det är upp till er som läser/vill kommentera detta att göra så.
Varenda nackdel med Landroid har i princip varit uppe på denna tråd någon gång och att älta att dessa finns som sådana ger inget positivt för oss ägare. Man kan ju säga att vi får vad vi betalar för, dvs. en inte helt optimal produkt som klarar allt men vi betalar också mindre än halva priset för denna produkt jämfört med andra robotar som klarar liknande arealer.
Däremot är alla som har ideer om hur man kan kompensera för de nackdelar som finns välkomna att delge oss andra dessa, det är det som tråden är till för. Att komma med svar som att köp en dubbelt så dyr robot så blir det bra ger oss inget positivt för det vet vi ju redan om.
Försök att respektera de av oss som vill använda tråden som problemlösare och bespara oss onödiga kommentarer och utvecklingar som inte leder till något positivt för någon.
 
  • Gilla
Mattias.A
  • Laddar…
Nu tackar jag för mig för ett tag framöver. Fick tillsägelse om att vårda mitt språk...då jag blivit anmäld. Antingen finns det väldigt känsliga personer som läser denna tråd eller så är det bara fel på mig. Men jag hoppas att tråden kan fortsätta utan att en massa idioter är ute efter att "trolla". Kommer att följa tråden som anonym så jag inte riskerar att få minuspoäng eller att bli tilldelad en varning som jag hotades med..lol.

Lycka till alla Landroid ägare, jag tror att går man efter hur mycket vi betalat för vår maskin så har vi fått minst lika mycket för pengarna som någon som köpt en HQ. Men förmodligen så kommer smålandsmaffian lyckas och och vi går alla ett spöstraff tillmötes för att vi var dom otrogna./ sayonara
 
  • Gilla
peternicklas och 2 till
  • Laddar…
Till peternicklas, jag använde en gammal androidtelefon och programmet Runkeeper (gratis). Efter avslutad aktivitet kan du ta upp rutten i GoogleMaps och analysera rutten.
 
peternicklas
Jean007 skrev:
Till peternicklas, jag använde en gammal androidtelefon och programmet Runkeeper (gratis). Efter avslutad aktivitet kan du ta upp rutten i GoogleMaps och analysera rutten.
Tack, det var inte så svårt. Dock har jag ingen gammal androidtelefon. Kör du även GoogleMaps från samma telefon, d.v.s. den måste ha GPS och kartfunktion i sig? Ska väl finnas program som kan spåra var en mobil befinner sig. Tänkte då på en gammal mobil som kunde spåras från en PC. Tror jag har läst något om detta.
 
Allt i samma telefon, Det finns säkert sådan utrustning, t.ex spårning vid stöld och liknande, kostar säkert en slant, risken är att priset för gräsklipparen inte längre är så lågt om man räknar in allt lull-lull men pengar är inte allt. Man ska ha kul med.
 
peternicklas
Jean007 skrev:
Allt i samma telefon, Det finns säkert sådan utrustning, t.ex spårning vid stöld och liknande, kostar säkert en slant, risken är att priset för gräsklipparen inte längre är så lågt om man räknar in allt lull-lull men pengar är inte allt. Man ska ha kul med.
Hittade en app till min telefon, dock är upplösningen på nuvarande GPS inte så bra att det fungerar. Efter 1 minut hade jag rört mig 100m fast att jag satt still vid köksbordet men allt plottat på kartan. Men ska göra ett försök när det är fint väder. Vill inte utsätta min N9 för regn.
 
Jag tyvker att mina framhjul snurrar trögt i rotationsriktningen, hur är det med era?
 
peternicklas
johan119 skrev:
Jag tyvker att mina framhjul snurrar trögt i rotationsriktningen, hur är det med era?
Jo även min Landroid har tröga hjul. Har dock inte märkt att de fastnar. Skulle ju släppa ju mer den går men tycker fortfarande de är lika tröga.
 
peternicklas skrev:
Hittade en app till min telefon, dock är upplösningen på nuvarande GPS inte så bra att det fungerar. Efter 1 minut hade jag rört mig 100m fast att jag satt still vid köksbordet men allt plottat på kartan. Men ska göra ett försök när det är fint väder. Vill inte utsätta min N9 för regn.
GPS mottagare har dåliga möjligheter att ta emot positionsdata inomhus, gå ut med dig så ska du se att din N9 ger dig bra gpsdata. Tänk på att vänta lite innan du startar då det tar lite tid även med Agps för att ge korrekt data.
 
peternicklas skrev:
Jo även min Landroid har tröga hjul. Har dock inte märkt att de fastnar. Skulle ju släppa ju mer den går men tycker fortfarande de är lika tröga.
Var inne och kände på Julas visningsex men de var lika tröga, tycker dock att de borde släppa när de gått ett tag men nej, det ser inte ut att vara några kullager i hjulen
 
Angående förlängda garantin på ett år så är worx mycket otydliga i sin "reklam" för detta: om man tittar på http://www.worxtools1.com/ och klickar på "1+2=3 år" så står det klart och tydligt att produkten man köper ska registreras inom 90 dagar från inköp för att man ska få ta del av den förlängda garantin. Om man däremot tittar på: http://www.worxtools1.com/Service.aspx och klickar på "3 years" så står det att produkten ska registreras inom 30 dagar från inköpsdatum för att man ska få den förlängda garantin. Kan tänka mig att många luras å tro att man har riktig god tid på sig. Kan hända att det enbart gäller handverktygen, jag har mailat direkt till worx om detta, återkommer med svaret. :) Någon annan som har funderingar kring detta hur det kan komma sig?
 
peternicklas
Det har regnat här och Landroiden står på laddning. Efter 3 timmar så tittar jag till den, står fortfarande på laddning med stäng fönstret i displayn?? Detta har den aldrig gjort innan. Är detta något fel som fler känner till??
 
peternicklas skrev:
Det har regnat här och Landroiden står på laddning. Efter 3 timmar så tittar jag till den, står fortfarande på laddning med stäng fönstret i displayn?? Detta har den aldrig gjort innan. Är detta något fel som fler känner till??
Inte exakt så som du beskriver det, men däremot så kände den inte av att jag stängt luckan vid ett tillfälle (fast den var stängd) utan jag fick öppna och stänga den igen innan den kände av att den stängts. Samma problem kanske?
 
peternicklas
Bankeryd skrev:
Inte exakt så som du beskriver det, men däremot så kände den inte av att jag stängt luckan vid ett tillfälle (fast den var stängd) utan jag fick öppna och stänga den igen innan den kände av att den stängts. Samma problem kanske?
Har provat att öppna och stänga och då funkade det. Nu regnar det igen och den står i laddstationen med samma "close window to start". HP verkty svarar inte, finns det någon annan att kontakta?
 
Redigerat:
peternicklas skrev:
Har provat att öppna och stänga och då funkade det. Nu regnar det igen och den står i laddstationen med samma "close window to start". HP verkty svarar inte, finns det någon annan att kontakta?
Det är inget fel, när regnsensorerna är blöta så står det "stäng fönstret för att starta" på displayen, när de har torkat kör den ut eller väntar på nästa schemalagda start
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.