Status
Inte öppen för fler kommentarer.
marcurious skrev:
Är väl extra trög nu på fredagskvällen, men var hittar ni rätt produktkod på sidan? wg795 lyckas jag inte hitta i rullisten. Vad har ni valt som lyckats genomföra registreringen?
Du får gå över till DIY-verktyg istället för Pro-verktyg. Annars var det svåraste att välja kön vid registreringen. Jag satte mig som manslik, eller vad det nu var, hoppas att det var rätt... ;)

STORT TACK till den som tipsade om registreringen! Guld!
 
marcurious skrev:
Är väl extra trög nu på fredagskvällen, men var hittar ni rätt produktkod på sidan? wg795 lyckas jag inte hitta i rullisten. Vad har ni valt som lyckats genomföra registreringen?

Noterar också att det är olika sn nummer på undersidan och på baksidan!?

Samma här. Jag följde länken i aktiveringsmejlet och där fanns den inte med. Provade sedan länken i Magnetens inlägg och där fanns den. Det skall tydligen inte vara allt för lätt.

Märkte aldrig att det fanns ett s/n på baken också. De fyra sista siffrorna skillde. Bäst att registrera dom också. S/n på undersidan syftar väl på någon batch för batterierna eftersom de står tillsammans med modellbeteckningen för dessa.
 
Redigerat:
Tack för hjälpen!(y)

Känns bra med hjälpsamma människor som prioriterar det som är viktigt (framför fotboll och så en sån här kväll)! :p
 
  • Gilla
Bure
  • Laddar…
Ett bra tips jag fick i veckan var att gräva ner kabeln när man Trimmat in allting.
Detta för att undvika att klipparen kan köra över kabeln och böja upp den för att sedan snitta den.

Vill man undvika att köpa mer mälor är också det bra.
Nu till tipset. Med en högtryckstvätt kan man "rita" spåret i mattan och sedan lägga ner kabeln där.
Det funkar jättebra och går snabbt. Speciellt om man har ett roterande munstycke.

Med vänlig hälsning, Jonas
 
  • Gilla
Mattias.A och 3 till
  • Laddar…
JonasForssell skrev:
Ett bra tips jag fick i veckan var att gräva ner kabeln när man Trimmat in allting.
Detta för att undvika att klipparen kan köra över kabeln och böja upp den för att sedan snitta den.

Vill man undvika att köpa mer mälor är också det bra.
Nu till tipset. Med en högtryckstvätt kan man "rita" spåret i mattan och sedan lägga ner kabeln där.
Det funkar jättebra och går snabbt. Speciellt om man har ett roterande munstycke.

Med vänlig hälsning, Jonas

Oerhört smart. Grämer mig att jag inte kom på det själv.
 
Problemet avhjälps ju inte att den klipper när den går runt längs slingan eftersom den klipper mycket smalare än det är mellan hjulen. Så även om den klipper när den går runt så komme rju ena hjulet att rulla i oklippt gräs. Den enda klippare jag hittat som löst detta problem är Robomow som klipper utanför hjulen och endast lämnar 7 cm oklippt. Har inte kunnat hitta hur mycket Landroid lämnar, kanske någon här som vet. Robomow är dock lika dyr som Landmower och den låter mycket mer och är större och mycket klumpigare tyvärr. Annars var jag inne på en sådan. Vore glad om fler kunde avge sina synpunkter på Landroid inna njag slår till och handlar.

Mvh Honken
 
Honken_byggare skrev:
Problemet avhjälps ju inte att den klipper när den går runt längs slingan eftersom den klipper mycket smalare än det är mellan hjulen. Så även om den klipper när den går runt så komme rju ena hjulet att rulla i oklippt gräs. Den enda klippare jag hittat som löst detta problem är Robomow som klipper utanför hjulen och endast lämnar 7 cm oklippt. Har inte kunnat hitta hur mycket Landroid lämnar, kanske någon här som vet. Robomow är dock lika dyr som Landmower och den låter mycket mer och är större och mycket klumpigare tyvärr. Annars var jag inne på en sådan. Vore glad om fler kunde avge sina synpunkter på Landroid inna njag slår till och handlar.

Mvh Honken
Förstår inte var du dök upp från men synpunkter om hur Landroid fungerar finns det en hel del av från väldigt många på denna tråd, bara att plöja igenom. Sen hade säkert Landmower kunnat vara den optimala hybriden om den funnits vilket den tyvärr inte gör. Hoppas du inte spelar okunning med flit för Troll vill vi inte ha på tråden.
 
Förlängde garantin med 1 timme tillgodo.
 
  • Gilla
Mattias.A och 2 till
  • Laddar…
PerGus skrev:
Samma här. Jag följde länken i aktiveringsmejlet och där fanns den inte med. Provade sedan länken i Magnetens inlägg och där fanns den. Det skall tydligen inte vara allt för lätt.

Märkte aldrig att det fanns ett s/n på baken också. De fyra sista siffrorna skillde. Bäst att registrera dom också. S/n på undersidan syftar väl på någon batch för batterierna eftersom de står tillsammans med modellbeteckningen för dessa.
De på undersidan avser säkert batteriet eftersom batteriets typ/artikelnummer också står med, på baksidan hittar man maskinens uppgigifter. Förstår dock inte vad du menar med "De fyra sista siffrorna skillde". Det är ju endast serienumret på baksidan man skall registrera, annars blir det nog förvirrat.
 
Bure skrev:
Förlängde garantin med 1 timme tillgodo.
Grattis! (y)
 
Gött med 3 års garanti (y)
Tack alla med goda tips.
 
Vet att det finns inlägg där några skrev att det står "Stäng fönster för att starta" när det regnar.

Så står det på min just nu när regnet vräker ner. Testade att stänga av och starta om den, men samma meddelande dyker upp igen.

Fler med samma problem?

Den var schemalagd för klippning idag vid 18:00, men det började regna 17:00, så den lämnade inte sin laddstation, och
det är väl helt i sin ordning.
 
hkp skrev:
Gött med 3 års garanti (y)
Tack alla med goda tips.
Tackar jag med. Lysande:D
 
Okej, är ny här men har lusläst hela Landroid diskussionen från början till slut flera gånger, alla 61 sidorna!

Det finns en enda sak som stoppar oss från att köpa en Landroid, och det är problemet med de 4,5 meterna till närmsta gräsklipparrobotslinga - Landroid eller något annat märke, verkar kvitta. Finns det verkligen inget sätt runt detta? Är det kört?! Det måste väl finnas någon smart person där ute som har lyckats klura ut en lösning?

MVH Marcus
 
theonemarcus skrev:
Okej, är ny här men har lusläst hela Landroid diskussionen från början till slut flera gånger, alla 61 sidorna!

Det finns en enda sak som stoppar oss från att köpa en Landroid, och det är problemet med de 4,5 meterna till närmsta gräsklipparrobotslinga - Landroid eller något annat märke, verkar kvitta. Finns det verkligen inget sätt runt detta? Är det kört?! Det måste väl finnas någon smart person där ute som har lyckats klura ut en lösning?

MVH Marcus
Eventuellt kan man avskärma med plåtstaket, men detta är inget jag vet om någon testat.

Min granne såg min LR och sa, kanon en sådan skall jag köpa jag med....:confused:

Uppmärksammade honom på dessa 4,5 meter och sa att det blir problem...

Han svarade, ja, ja det löser sig.... Hmmmmmm......
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.