Status
Inte öppen för fler kommentarer.
peternicklas skrev:
Det var på skylten under klipparen som jag hittade WA3222 samt ett sn.
Väldigt konstigt då de ju inte har några andra verktyg som börja på WA och som sagt i I-bok och Danska hemsidan står det WG795E. Får se vad det står på min skylt när jag kommer hem.
 
Wa3222 är batteriet:)
 
TrollMann skrev:
Wa3222 är batteriet:)
Ja, det har du ju rätt i, det kan man ju också hitta i Instruktionsboken under Tekniska data. Undrar vad WA3224 är för batteri, det som står under typen WG795E.1. Du nämnde ju tidigt något om ett 6 Ah batteri och jag har försökt få fram om det skulle kunna vara detta batteriet men inte lyckats. Frågan är på vilken marknad man säljer den roboten.
 
peternicklas
Helt rätt. Varför vända på den när allt står i baken på den????
 
peternicklas
Så då har man 3 års garanti på Landroiden=))

Och bekräftat via e-mail från Worx.
 
Redigerat:
lubbe75 skrev:
Varför har du två maskiner? Är det så att gräsytan är för stor för en maskin att hantera (hur stor i så fall)? Eller är det bara två separata gräsytor som du inte vill flytta klipparen mellan?
Därför att tomten som ska klippas är så stor och maskinerna ska klara upp till 1500 kvm.
Kanske hade det räckt med en maskin och köpa till massa kabel, men nu gjorde jag inte det. De klipper varsin yta nu med kanske 1400 kvm effektiv yta vardera.
Hoppas på sikt kunna ge varje maskin lite mer yta. Men först vill jag se att det fungerar ordentligt.

Maskin nr 1 har jag nu kunnat dra ner på klipptiden. Har haft dygnet runt första veckorna men tycker nu att det räcker med halva den tiden.
 
MathiasE skrev:
Hej jag har förökt hitta svar på mitt problem men hittar inte det någonstans och undrar om någon här fått samma. Jag har kört min LANDROID i fyra timmar och får följande fel Bladskiva blockerad A01.
Har tagit bort skivan men själva motordelen snurrar inte heller, nu har jag 30 dagars öppet köp men det finns inte en LANDROID kvar i hela Stockholm.
Tacksam för tips.

Mvh

Mathias
Hade just det felet på en av de två jag köpte tidigare. Ringde HP Service, fraktsedel skickades till mig och jag postade lådan med maskinen, som kom i retur några dagar senare. När maskinen kom tillbaka från "farbror doktorn" fungerade den perfekt och tuffar på för fullt nu.
 
peternicklas skrev:
Så då har man 3 års garanti på Landroiden=))

Och bekräftat via e-mail från Worx.
Nu har jag också 3 års garanti och bekräftat per mail.. TACK FÖR TIPSET/tipsen tidigare i tråden om detta, och tack för alla andra bra tips och råd i denna slinga.(y)
Känns bara bättre och bättre med köpet av denna klippare :)
 
Caroline skrev:
Nu har jag också 3 års garanti och bekräftat per mail.. TACK FÖR TIPSET/tipsen tidigare i tråden om detta, och tack för alla andra bra tips och råd i denna slinga.(y)
Känns bara bättre och bättre med köpet av denna klippare :)
Håller med precis! Tack för tipset!
 
Värt att notera är att man måste registrera sin produkt på http://register.worxtools.com/home?lang=sv senast 30 dagar efter inköpsdatum för att kunna få den förlängda garantin på 3 år
Så gör det med en gång och inte senare!!
 
  • Gilla
Jonas_Pettersson
  • Laddar…
peternicklas
Klara mitt med 2 dagars marginal=) Dock så gäller väl inte garantin för batteriet men det brukar vara så.
 
falmark skrev:
Jag är inte helt med.
Blir inte detta en extra slinga som korsar huvudslingan och som inte är en del av denna...
Man kan alltså ha 2 st ej sammanhängande slingor och det funkar ändå?

Jag antar att 20 cm är det som krävs för att LR ska kunna passera till laddaren.
Är det ingen risk att LR skulle kunna "smita" förbi om den träffar yttre slingan i en mycket flack vinkel.
Falmark, din farhåga att LR kan smita förbi spärren(länk #772) är helt riktig. När jag kollar på LR vänder den snällt vid spärren men så fort jag vänder ryggen till hittar jag den så småningom på ett annat område. I vilket läge den smiter ut har jag inte kunnat utröna. Man orkar ju inte stå och glo på den ett helt pass. Spärren kanske behöver vara lite bredare än de 20 cm jag har. Men i alla har jag uppnått det målet att den klipper tillräckligt i det avspärrade området.
 
peternicklas skrev:
Klara mitt med 2 dagars marginal=) Dock så gäller väl inte garantin för batteriet men det brukar vara så.
Jag har också två dagars marginal men det räcker ju, tack för tipset. Står föresten i villkoren att batteriet oavsett registrering endast har 12 månaders garantitid. Sen står det också att endast Worx reservdelar får användas så om ni tänker byta batterier så småningom till t.ex. Biltemas så gör man kanske bäst i att spara de gamla om man behöver lämna in klipparen.
 
MBygga skrev:
Ja, det har du ju rätt i, det kan man ju också hitta i Instruktionsboken under Tekniska data. Undrar vad WA3224 är för batteri, det som står under typen WG795E.1. Du nämnde ju tidigt något om ett 6 Ah batteri och jag har försökt få fram om det skulle kunna vara detta batteriet men inte lyckats. Frågan är på vilken marknad man säljer den roboten.
Jepp, wa3224 är det som används i wh795e.1, och det skall vara 6ah och det är enda skillnaden på v2 modellen. Jag tror att alla tillverkade efter ett visst datum är den nya maskinen.
 
magnetens skrev:
Värt att notera är att man måste registrera sin produkt på [länk] senast 30 dagar efter inköpsdatum för att kunna få den förlängda garantin på 3 år
Så gör det med en gång och inte senare!!
Är väl extra trög nu på fredagskvällen, men var hittar ni rätt produktkod på sidan? wg795 lyckas jag inte hitta i rullisten. Vad har ni valt som lyckats genomföra registreringen?

Noterar också att det är olika sn nummer på undersidan och på baksidan!?
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.