Helnöjd skulle jag vara, snyggt jobbat!
"byggare"
 
Kommer ihåg när jag började följa tråden, fasiken det var ju nyss du började med bygget!^^
 
1. Termometer
2. Potatissticka
3. Jag skulle sträcka mig efter sillikonpickan och döm av min förvåning när jag fick tag i ett litet getingbo :p
4. Desirées rabatt sa bara *pang* så var det fullt ös. Till och med jag tycker det är fint :)
5. Det här är mitt projekt som jag har sugit på så länge..
6. Tadaaa en två-glas isolerruta till min solfångare!! 200:- på blocket med måtten 53x100cm. Den är liten, men jag hade aldrig tänkt den något större. Målet är att få friskare luft och lite tillskottsvärme på höst och vår.

Mer om den senare...



Hörni.... tack ska ni ha! :surprised: Nu ska jag bara sätta igång med lite roligare byggen/projekt på stugan som kanske kan vara intressanta för fler!

/Christian
 
  • 1.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 2.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 3.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 4.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 5.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 6.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser bra ut allt här, kul att se bilder framförallt!
Verkar inte vara allt för svårt att få till en vettig gräsmatta alltså, mest mkt arbete?
Jag har själv tänkt köpa en jordfräs o köra av hela min tomt med så småninom och kratta o slänga ut gräsfrön räcker sen alltså?
Har endel blommor man skulle försöka rädda också som t.ex. röda gullvivor, vilket jag aldrig sett förr.
Men har svårt att få tiden räcka till mitt bygge nu, håller fortf på förhandla om semester med cheferna och har bara hunnit klippa gräset en gång iår, marken är så ojämn efter den varit orörd förr så det tar ett par timmar att klippa av hela med handjagare men ska försöka få det gjort för andra gången idag, så det blir inga bilder just nu och då är det ju kul om man får se vad andra pysslar med!
 
patriklarsson skrev:
kul att se bilder framförallt!
Jag hatar alla bilder.. jag blir så jäkla hungrig hela tiden ;)
 
Skitjävlaskit vad dåligt det gick idag :mad:

Först så startade inte gräsklipparen. Men då visade det sig att bensinen var slut. När jag väl fyllt på så hoppade den inte igång. Jag drog och drog.. *vips* så startade den i två sekunder för att sen tvärdör. Ryckte igång den igen men samma visa då, 2 sek drift och sen tvärdö.

Skam den som ger sig.. provade en gång till. Men då hakade snöret upp sig och gick stumt. Så jag joggade över till grannen (truckreparatör) för att låna lite verktyg. När jag väl fick upp skiten så hade fjädern inuti vridit sig. Jag lossade försiktigt för att se om jag kunde rätta till den.. men nej. Fjärdern smällde till och la sig på golvet. Ny snörsats beställd.

Sen gick jag över till grannen med verktygen och tur är väl att man har dom. När han hade hört resultatet så frågade han om jag inte ville låna hans klippare. Gott tänkte jag, sen började det ösregna....

Till slut gav sig regnet och gräset var inte för blött så jag stressade igenom gräsmattan med riktigt bra resultat!
 
  • IMG_5999.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Se till att spjället är helt stängt när du startar gräsklipparen, dvs så lite gas som möjligt, sedan pumpa några ggr på chokebälgen, även när den tänder till sedan så pumpa snabbt några ggr på bälgen och öppna samtidigt gasspjället lite, det funkar bäst på min. Fjädern som hoppade dän bör väll gå att få dit igen?
Det finns värre problem.. En polare köpte en "trimmad" gräsklippare av sin chefs brorsa för 500 spänn, en Stiga självgående, jättebra tyckte vi... tills han provkört några ggr varpå ventilfjädern troligtvis inte orkade med varvet/övervarvning och fick fjäderbrickan att hoppade dän och ventilen åkte ner i cylinder, slog i kolv och kilades fast i styrningen som i sin tur pressades ur toppen.
Än sålänge lite märken i kolv o så, inget jätteallvarligt som inte går fixa, men sjävklart tryckte ventilstyrningen sönder vipparmen, så stötstången blev krokig innan vipparmen gick av och slog sönder fjäderbrickan som inte kunde lägga sig åt sidan heller.
Inte nog med det, ventilen kunde inte heller den ligga kvar i cyl så den hoppade ut i insuget och slogs då även sönder sätet i toppen....
Numera under reparation :) Men han fick en ny gräsklippare av säljaren som plåster på såren!
 
Sträckläst hela tråden.

Grymt imponerad, ett fantastiskt jobb ni gjort.
 
Låt mig presentera mitt senaste projekt..... *trumvirvel*..... Elina :wow:
 
  • IMG_6153 - Kopia.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Postal och 13 till
  • Laddar…
Kul, en praktisk snickartjej ser jag :)
 
  • Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Chrissofsweden skrev:
Låt mig presentera mitt senaste projekt..... *trumvirvel*..... Elina :wow:
Du måste vara någon form av maskin.
1. Denna tråden. Uppdatera den.
2. Allt du lärt dig.
3. Allt du varit tvungen att lära dig.
4. Allt du byggt.
5. OCH blivit förälder!

:Thumbup:
seså, dela med dig av energin nu! = )

edit: och GRATTIS såklart!
 
Grattis, grattis!! :)
 
Grattis!
 
Chrissofsweden skrev:
Låt mig presentera mitt senaste projekt..... *trumvirvel*..... Elina :wow:
Grattis! (y)
 
Grattis :) Va roligt!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.