Status
Tråden går ej att kommentera.
hars skrev:
Vad sägs om att vi bara kallar den "Sök" då? :)
Jag är för !!!
 
Superduperavancerad megaultrasök. :)

Jag vet inte riktigt var avancerad sök kommer ifrån, men jag TROR det är tänkt att visa att vi har två sökfunktioner; en uppe i headern och sedan en i forumet också.
 
johan_mlg skrev:
Jag vet inte riktigt var avancerad sök kommer ifrån...
Ett tag hette den "Avancerad forumsökning" men eftersom man kan söka både i forumet och i bloggar med hjälp av den och eftersom det var lite trångt på bredden ett tag så ersattes ordet forumsökning med sök.
 
Ett tips om det nya forumutseendet

De små symbolerna, som visar om
jag har läst alla inlägg i tråden
det finns nya olästa inlägg
jag har skrivit ett inlägg i tråden
osv

Tag bort den röd-oranga bollen som betecknar nya/olästa inlägg.
Eller enklare, gör den till samma färg som bakgrundsfärgen (vit?) = osynlig.
Det är ju ett slags default-värde och finns, i mitt fall, framför 90% av trådarna.
Att alla de små bollarna finns där tillför ingen info, de stör mera.

Tar man bort den framstår de andra symbolerna mycket tydligare.
Det skulle se ut ungefär så här:
Exempel.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi håller just nu på att se över hur inläggen ser ut och kommer därefter fortsätta med hur trådarna listas. Mycket talar för att de röda plupparna går bort eller byts ut mot lugnare ikoner.
 
Nu har jag bytt ut de röda runda "plupparna" mot gråa kvadratiska "dokument". Klicka på shift+F5 för att ni ska se ändringen. Bättre eller sämre?
 
Per Eskilsson skrev:
Nu har jag bytt ut de röda runda "plupparna" mot gråa kvadratiska "dokument". Klicka på shift+F5 för att ni ska se ändringen. Bättre eller sämre?
Knappast bättre.
Ännu mera som drar uppmärksamheten till sig.
Försök med att ta bort dem helt!
 
Jag tycker inte det var dåligt med de röda gubbarna. Ingenting jag stördes av. Det är bra om det finns markerat så att det syns vilka trådar man skrivit i. Så ta inte bort det helt.
 
Sämre Per, mycket sämre :(
 
Jag måste säga att jag tyckte att det blev mycket bättre!
 
Du är inte lika skumögd som jag :)
 
Per Eskilsson skrev:
gråa kvadratiska "dokument".
Jag kanske är dum men vad fyller de "kvadratiska dokumenten" för syfte egentligen? Man ser ju på fetstilen om en tråd har olästa inlägg.

För mig personligen så spelar det ingen roll om det är röda pluppar eller gråa dokument.
 
  • Gilla
Herr_JT
  • Laddar…
Ni är för roliga. :) I fem års tid har vi haft stora feta orange kuvert, som ingen har klagat på tidigare. Det här är betydligt mer diskret. Är det en gubbe visar det att du själv har deltagit i den tråden, är det en mörkare färg på dokumentet visar det att det finns nya inlägg du inte har läst, är det en ljusare färg har du läst allt.
 
Som det är nu tycker jag är väldigt bra, ett stort lyft gentemot första dagen nya forumet släpptes.
 
Marlene Eskilsson skrev:
Ni är för roliga. :) I fem års tid har vi haft stora feta orange kuvert, som ingen har klagat på tidigare. Det här är betydligt mer diskret. Är det en gubbe visar det att du själv har deltagit i den tråden, är det en mörkare färg på dokumentet visar det att det finns nya inlägg du inte har läst, är det en ljusare färg har du läst allt.
Kör med stora feta orange kuvert! Vad folk har blivit kräsna ... ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.