Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Man får nog gå en liten plocka fruktrunda så inte hela gräsmattan är full med frukt men några enstaka frukter är nog inga problem tror LR puttar undan dom den går ju ganska nära gräsmattan med nosen....
 
När det regnar eller har regnat så visar min display stäng fönstret för att starta, gör era det oxå?
 
johan119 skrev:
När det regnar eller har regnat så visar min display stäng fönstret för att starta, gör era det oxå?
Japp, så står det på min också.
 
johan119 skrev:
När det regnar eller har regnat så visar min display stäng fönstret för att starta, gör era det oxå?
Betyder det att man måste starta upp manuellt efter regn?
 
Menar ni att LR inte går igång och klipper automtiskt vid regn ??? den har ju regnsensor och ska gå ut och kolla om det regnar man programerar ju tiden den ska ut och kolla funkar inte detta ?? har inte råkat ut än för detta fenomen men den dagen närmar sej med stormsteg. ska bli intressant att se hur min funkar vid regn...
 
Alla ni som byggt garage / skärmtak / kojor till era små kompisar, kan ni inte skicka bilder.
Det skulle vara så roligt att ta del av era innovativa lösningar :)
 
Det fungerar bra med regnsensorn, den åker till laddstationen och väntar förinställd tid, sen provar den igen,, på min står det inte "stäng fönstret"
 
Vet någon var man kan få se en Landroid in action, gärna i Uppsala-trakten? Det har liksom blivit ett krav här hemma för att vi ska köpa en.
 
hk1971j skrev:
Gungor och karuseller säger jag om JULA.

100 Pack märlor kostar 399:-
:eek:
[länk]

Köpte ett 100 pack hos en HQ återförsäljare för 190:- (standard pris hos HQ ÅF)

[länk]

Dom 200 som följde med gick åt snabbare än väntat

Så i detta fall är HQ billigare än JULA :wow:

Håller med dig- hutlösa priser hos Jula på tillbehören, själv köpte jag ett 100-pack extra HQ märlor till min LR på http://www.gplshop.se/automower-tillbehor/marlor-for-slingkabel-till-automower.php , 225:- inklusive frakt- då var det bara å hämta på utlämningsstället- klappat å klart!
 
  • Gilla
Mattias.A och 1 till
  • Laddar…
Hilles skrev:
Håller med dig- hutlösa priser hos Jula på tillbehören, själv köpte jag ett 100-pack extra HQ märlor till min LR på [länk] , 225:- inklusive frakt- då var det bara å hämta på utlämningsstället- klappat å klart!
De ser väldigt lika tex tältpinnar. Kanske har biltema?

Ska förövrigt köpa min andra Landroid nu bara de kommer hem. Har två hus och tycker sånär som på vissa småsaker som känns ganska lätta att åtgärda att det fungerar ganska bra:)

MVH
Kalle
 
Har någon provat 2 klippare med laddare inom samma slinga än?
 
Då blir det bara att avvakta regnperioden och se hur våran lilla Lasse sköter sej (sambon som döpt honom)- än så länge har han gjort jobbet kanon bra..:wow:
 
Hur klarar era klippare att följa slingan om den ska köra "på skrå", dvs att del lutar i tvärled vinkelrätt körriktningen?
 
Tillbehörs försäljningen på jula lär inte bli någon lysande affär med sina fantasi priser, finns mängder med andra återförsäljare av tillbehör med mkt konkurenskraftiga priser, köpte märlor 100 st 160:- men dom var för klena så toppen ville gå av när man slog i dom blir inga mer av den sorten, nästa gång blir det HQ-märlor för 190:- för 100st.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.