Thomas59 skrev:
"Coola hus..." tråden har inte funkat sedan uppgraderingen.
Den har dock funkat bra för mig. Både via senaste inlägg och genom att klicka på din länk. Kan du testa från annan dator/webläsare/os? Kanske prova att tömma cache?
 
Thomas59
Alfredo skrev:
Den har dock funkat bra för mig. Både via senaste inlägg och genom att klicka på din länk. Kan du testa från annan dator/webläsare/os? Kanske prova att tömma cache?
Testat med Mozilla, Safari och Chrom (funkar först efter att jag tömt cachen i resp webbläsare),men fortfarande inte i IE9 där jag också tömt cachen. Har inte testat med annan dator.
 
Inga lösningar på mitt problem i tapatalk eller är jag ensam om detta?

Nu om jag kollar under favoritdelforum så ska man ju kunna klicka subscribe/unsubscribe men nu ligger det konstant som subscribe och går alltså därför inte ta bort från favoriter. Fortfarande så fungerar det med topics dock.

Jag har rensat cache och även tagit bort o lagt till appen igen ett par ggr plus testat på flera iosprylar. För mig används funktionen med att se om det kommit svar eller ej i mina favoritdelforum ofta. Jag prenumerar sällan i trådar men är däremot inne 3-4 ggr/timme o kollar om det finns nåt i mina favoritdelforum
 
P
Jag surfade från min lilla Android smartphone. Där hänger den svarta översta raden kvar hela tiden och det går inte att logga in då den är hårt vänster justerad och man kommer aldrig till login rutan.
 
Efter lite empiriska studier har jag kommit fram till att det är tillägget "Remove it permanently" som gör det. Tycker dock att det är lite konstigt, då den inte ska blocka saker om jag inte explicit sagt till den att göra det. Men något gör den i alla fall. Det funkar fint nu när den är avstängd.
 
Om man ändrar inställningar i sin profil, får man ett meddelande i stil med tack för att du ändrade din profil, $bbuser. Tydligen någon variabelexpansion som inte funkar korrekt. (Jag bortser från det fåniga i att tacka för en sådan åtgärd...)
 
Thomas59 skrev:
Testat med Mozilla, Safari och Chrom (funkar först efter att jag tömt cachen i resp webbläsare),men fortfarande inte i IE9 där jag också tömt cachen. Har inte testat med annan dator.
Testade med IE9 på en väldigt standard Windows 7 (professional tror jag) dator. Inga problem. Datorn har dock inte använts till BH tidigare om det kan spela in. Helt "ren" från tillägg eller "specialanpassningar". Du har inga "speciella" inställningar eller tillägg som kan störa?
 
Thomas59
Alfredo skrev:
Testade med IE9 på en väldigt standard Windows 7 (professional tror jag) dator. Inga problem. Datorn har dock inte använts till BH tidigare om det kan spela in. Helt "ren" från tillägg eller "specialanpassningar". Du har inga "speciella" inställningar eller tillägg som kan störa?
Testade också en Windows 7 Home nånting med IE9. Funkar inte, inte heller med cachen (allt) rensad.
 
Thomas59 skrev:
Testade också en Windows 7 Home nånting med IE9. Funkar inte, inte heller med cachen (allt) rensad.
Mysko. Kan inte flera rapportera om de har problem med länken eller inte?
 
Thomas59 skrev:
Klickar på "Senaste inlägg" och sen på "Coola hus..."-tråden. Länken till sidan blir just nu: [länk]

"Coola hus..." tråden har inte funkat sedan uppgraderingen. Vad menar du med "Visa alla"?
Thomas59, Prova klicka på länken igen och se om det fungerar nu. Jag har gått in i din profil och ändrat från ett "Visa alla"-alternativ som inte finns längre till "Visa forumets standard".
 
När jag via webbhistoriken går direkt på bevakningar (http://byggahus.se/forum/subscription.php?do=viewsubscription) så får jag ett felmeddelande om att jag inte är inloggad och får gå till en annan sida typ senaste inläggen och sedan på bevakningar för att komma in på sidan. Förut har det inte varit några problem.

Kan ju vara så att det är lite fel adress i webhistoriken bara.
 
byggankan skrev:
Kan ju vara så att det är lite fel adress i webhistoriken bara.
Provat att lägga till "www." före "byggahus" i din länk.
 
Alfredo skrev:
Provat att lägga till "www." före "byggahus" i din länk.
Precis! Vi har haft en felkonfiguration på webbservern som gjort att den inte alltid lägger till www som den ska. Jag har fixat det nu under morgonen och så fort cachen släpper (i eftermiddag) så kommer länkarna utan www i att börja fungera igen.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Bricco skrev:
Jag tycker de röda prickarna och playknappen får anses vara en bugg. Stressande för ögat och själen och drar fokus från rubriktexten.. Så dåligt minne har väl inte folk att de inte minns tråden de läste för 15 sekunder sen? Onödigt informationsflöde. Bort.
Tycker med dom varit jobbiga men har försökt vänja mig.
Testade lite och genom att ta bort playknappen gjorde det mindre ont i vänsterögat, så jag fortsätter nog utan den och tappar den funktionen.
Bra man kan välja :)
 
Bowman
Fortfarande får jag bara mina egna startade trådar när jag trycker på "mina inlägg", och inte alla inlägg jag gjort.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.