Tack!

Vi ska försöka se ifall vi kan hitta vad som är fel. :)
 
Firefox i Ubuntu medför totalt kaos på sidan. Särskilt om man försöker förstora texten. Olika objekt lägger sig över varandra. Senaste inlägg och Länkguiden hamnar på varandra.

<<Bredda sidan>> och >>Förminska sidan<< förändrar bredden med en eller två pixlar. Känns knappt lönt att ha en särskild funktion för det lilla.
 
andersmc skrev:
<<Bredda sidan>> och >>Förminska sidan<< förändrar bredden med en eller två pixlar. Känns knappt lönt att ha en särskild funktion för det lilla.
Ja det enda som påverkas nämnvärt är den svarta "listen" längst upp... Detta med Firefox 12.0, Debian 6.0.4.
 
kinglolle skrev:
Ingen som har idé för hur man får det att fungera att se vilka forumkategorier som har nya trådar eller inlägg i ens favoriter i tapatalk?

Fungerar som sagt om man går under alla forum men inte bland mina utvalda favoritforum - vilket fungerade tidigare
Klicka på Favorites under More... i iPhonen för att visa dina bevakningar. Är det det du menar?

Edit: Man kan bevaka både Topics och Forums. Kan det vara så att du råkat klicka på fliken Forums under Favorites och är kvar där fast du inte bevakar några forum utan bevakar trådar istället?
 
Per Eskilsson skrev:
Klicka på Favorites under More... i iPhonen för att visa dina bevakningar. Är det det du menar?
Ja (fast jag inte har favoriter under more utan flyttat dem direkt till fälten då jag använder dem frekvent).

Topics där så ser jag om det kommit nåt nytt. Däremot under forum i favorites så ser alla bubblor ljusgrå ut istället för att markeras mörkare när nåt nytt finns i den forumskategorin.

Kikar jag under alla forum däremot så fungerar det som tidigare

Edit: tror att jag har bevakning på forum. La tex till just information o regler imorse men får ändå inte mörkare bubbla utan bara i topicsdelen på de jag svarat på
 
Redigerat:
Alfredo skrev:
Ja det enda som påverkas nämnvärt är den svarta "listen" längst upp... Detta med Firefox 12.0, Debian 6.0.4.
För att ni ska märka någon direkt skillnad på <<Bredda sidan>> så måste ni ha en lite bredare skärm.
 
kinglolle skrev:
Ja (fast jag inte har favoriter under more utan flyttat dem direkt till fälten då jag använder dem frekvent).

Topics där så ser jag om det kommit nåt nytt. Däremot under forum i favorites så ser alla bubblor ljusgrå ut istället för att markeras mörkare när nåt nytt finns i den forumskategorin.

Kikar jag under alla forum däremot så fungerar det som tidigare
Aha, det är så du menar. Det måste vara en bugg i Tapatalk appen.
 
andersmc skrev:
Firefox i Ubuntu medför totalt kaos på sidan. Särskilt om man försöker förstora texten. Olika objekt lägger sig över varandra. Senaste inlägg och Länkguiden hamnar på varandra.
Ja, det fungerar dåligt. Jag rekommenderar att du istället förstorar hela sida sidan. Vet inte vad det heter på svenska, men på engelska klickar du på view --> zoom och sedan bockar av Zoom text only.

<<Bredda sidan>> och >>Förminska sidan<< förändrar bredden med en eller två pixlar. Känns knappt lönt att ha en särskild funktion för det lilla.
Mja, som Per säger så beror det på vilken skärm man har. Sidan är cirka 1276 pixlar bred i standardutförande och täcker därmed redan nästan hela skärmen om man har en skärm som är 1280 pixlar bred.
Har man å andra sidan en skärm som är 1920 pixlar stor (en fullhd-skärm) så växer den till just 1920. :)
 
johan_mlg skrev:
Sidan är cirka 1276 pixlar bred i standardutförande och täcker därmed redan nästan hela skärmen om man har en skärm som är 1280 pixlar bred.
Har man å andra sidan en skärm som är 1920 pixlar stor (en fullhd-skärm) så växer den till just 1920. :)
Ja tekniskt fungerar det säkert som det ska. Jag testade precis på 1920x1200 skärm och visst blev den bredare. Dock har jag nog aldrig kommit på tanken att läsa ett forum i så brett fönster, tycker helt enkelt inte det känns bekvämt. Smaken är dock delad så funktionen är säkert bra för vissa.

Personligen tycker jag en fönsterbredd runt 750 pixlar är utmärkt för forumet på BH... ;):cool:
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Mikael_L
Jag har upptäckt att den svarta snabbvalslisten upptill ibland följer med neråt när jag scrollar, ibland sitter den fast i början där uppe. Dvs försvinner när jag scrollar.

Jag kan inte ge någon speciell mer info nu, men jag ska försöka hitta något mönster, som hjälp för felsökning. (Ja samt kolla min egen dator lite så det felet ligger här.)
 
Mikael_L
Ja nyss, innan jag gjorde inlägget, så satt den fast uppe på sidan och scrollades bort, och nu efter jag postat så är den hela tiden kvar i överkant som den ska, även när jag scrollar.

Och innan jag postade så provade jag att aktivera och avaktivera lite flash-plugin osv, så den var verkligen ofunkis då.
 
Mikael_L skrev:
Jag har upptäckt att den svarta snabbvalslisten upptill ibland följer med neråt när jag scrollar, ibland sitter den fast i början där uppe. Dvs försvinner när jag scrollar.

Jag kan inte ge någon speciell mer info nu, men jag ska försöka hitta något mönster, som hjälp för felsökning. (Ja samt kolla min egen dator lite så det felet ligger här.)
Jo, jag har märkt samma sak. Tanken är att den ska följa med ner på alla plattformar utom frukter (Apple, Iphone, Ipad..) eftersom dom är lite speciella. Av någon anledning så verkar det dock som att den ibland tror att även andra plattformar är frukter.. :x
 
Inte en bugg, utan snarare en RFC: Ordningen på knapparna i inläggen är inte så logiskt, vet inte hur många gånger jag varit nära att klicka på "Anmäl" istället för svara". Mer logiskt vore att lägga Anmäl längst till höger, dvs. "Svara", "Citera", "Gilla", "Anmäl".
 
Eller kanske Anmäl och Gilla längst till vänster, i kant med namnet på den som skapat inlägget?
 
Jag tycker att texten "Nisse gillar detta inlägg" kunde stå med mindre stil och/eller tydligare utmärkt på annat sätt, för som det är nu tycker jag nästan att det hänger ihop med inläggstexten, och då ser det förbryllande ut :)
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.