KnockOnWood skrev:
Knappen "Visa alla" funkar ej. Alltså visa alla inlägg i en flersidig tråd.
Nu får du vara lite mer specifik. :) Vilken sida är du på när du klickar och vilken sida landar du på? Vad hade du förväntat dig skulle hända och vad hände?
 
KnockOnWood skrev:
Knappen "Visa alla" funkar ej. Alltså visa alla inlägg i en flersidig tråd.
Om det menas med att gå in i en tråd som har mer än en sida (mer än 15 inlägg?) som denna tråd vi är i nu, och sen klicka på "visa alla" strax uppe till höger om första tråden där sidnavigeringen/ pagineringen finns, så att man får alla inlägg på en sida.

Provade detta precis i Chrome och Firefox, Win7, fungerar utan probelm
 
johan_mlg skrev:
Nu får du vara lite mer specifik. :) Vilken sida är du på när du klickar och vilken sida landar du på? Vad hade du förväntat dig skulle hända och vad hände?
Jag är specifik. Det funkar inte i någon tråd! Firefox 12.0
Vad tror du jag förväntar mig skall hända när jag klickar på "Visa alla"?
Inget händer, sidan bara laddas om.
Var vänlig dumförklara inte användarna.

För övrigt har det aldrig funkat för mig att visa alla om jag inte har varit på just sidan ett.
Har en rätt långsam lina, men det sakll väl funka på landet också?
 
Johan menade inget illa, han är bara lite trött precis som jag och lyckas inte reproducera felet.
Kan det vara så att du råkade klicka på Visa alla samtidigt som formuläret automatsparades?

Tanken är att "Visa alla" ska funka från "alla" sidor, inte bara från sida nr 1.
 
KnockOnWood skrev:
Jag är specifik. Det funkar inte i någon tråd! Firefox 12.0
Såja, taggarna innåt. :) Ber om ursäkt ifall du känner dig dumförklarad, men det är en uppsättning standardfrågor som brukar inkluderas i buggrapporter. När det är något som upplevs som det inte fungerar så är det ofta så att användaren har missförstått vad funktionen ska göra. Speciellt vanligt är det ifall funktionen bara strular för just den användaren. Vilket verkar vara fallet just nu. ;)

"Visa alla" skulle till exempel kunna upplevas som att den skulle visa alla trådar i det forumet. Att den då istället bara laddade om sidan (och råkade visa lite fler inlägg) skulle då ses som felaktigt, trots att det egentligen var syftet med funktionen; att visa alla inlägg i just den tråden.

Det är en helt ny funktion nu mot den som var tidigare så problemen med att det bara fungerade från sida 1 är lösta. Dock kan det ju ha smugit sig in fler problem. Men det fungerar för mig och alla andra som jag har bett testa. Därför så måste det nästan vara så att du gör något speciellt. Ifall du kan berätta vilken sida du är på när du klickar (länk!) och vilken sida du är på när du väl klickat (länk!) så kan jag se ifall du hamnar på rätt eller fel sida. Vet jag det så är det mycket enklare för mig att veta var jag ska börja felsöka. Vet jag inte det så är det bokstavligt talat som att leta efter en nål i en höstack.
 
johan_mlg skrev:
Såja, taggarna innåt. :) Ber om ursäkt ifall du känner dig dumförklarad, men det är en uppsättning standardfrågor som brukar inkluderas i buggrapporter. När det är något som upplevs som det inte fungerar så är det ofta så att användaren har missförstått vad funktionen ska göra. Speciellt vanligt är det ifall funktionen bara strular för just den användaren. Vilket verkar vara fallet just nu. ;)

"Visa alla" skulle till exempel kunna upplevas som att den skulle visa alla trådar i det forumet. Att den då istället bara laddade om sidan (och råkade visa lite fler inlägg) skulle då ses som felaktigt, trots att det egentligen var syftet med funktionen; att visa alla inlägg i just den tråden.

Det är en helt ny funktion nu mot den som var tidigare så problemen med att det bara fungerade från sida 1 är lösta. Dock kan det ju ha smugit sig in fler problem. Men det fungerar för mig och alla andra som jag har bett testa. Därför så måste det nästan vara så att du gör något speciellt. Ifall du kan berätta vilken sida du är på när du klickar (länk!) och vilken sida du är på när du väl klickat (länk!) så kan jag se ifall du hamnar på rätt eller fel sida. Vet jag det så är det mycket enklare för mig att veta var jag ska börja felsöka. Vet jag inte det så är det bokstavligt talat som att leta efter en nål i en höstack.
Denna tråd är väl ok som exempel
http://www.byggahus.se/forum/inform...-rapportering-av-buggar-i-byggahus-4-0-a.html

När jag klickar på "Visa alla" kommer jag till (notera slutet på adressen):
http://www.byggahus.se/forum/inform...ering-av-buggar-i-byggahus-4-0-a.html?pp=9999
men samma sida (sidan 1) laddas om.

Om jag har sida 2 uppe, och klickar på "Visa alla" kommer jag till samma adress
http://www.byggahus.se/forum/inform...ering-av-buggar-i-byggahus-4-0-a.html?pp=9999
och sidan 1 laddas ner.
 
KnockOnWood skrev:
Denna tråd är väl ok som exempel
[länk]

När jag klickar på "Visa alla" kommer jag till (notera slutet på adressen):
[länk]
men samma sida (sidan 1) laddas om.

Om jag har sida 2 uppe, och klickar på "Visa alla" kommer jag till samma adress
[länk]
och sidan 1 laddas ner.

Funkar utan problem, och vad du menar med länkarna i ditt inlägg förstår jag inte, klart du kommer till samma adress eftersom samma sak uppnås när du klickar på visa alla oavsett om du är på sida 1 eller sida 2 ?

Eller missförstår jag dig?
 
Mikael_L
Per Eskilsson skrev:
Tanken är att "Visa alla" ska funka från "alla" sidor, inte bara från sida nr 1.
Jag hade också det problemet i förra forumversionen. Jag uppfattade det egentligen aldrig som ett fel, utan tänkte mest att det var något med programmeringen som bara tillät det så, eller helt enkelt lite klantigt programmerat.
Nåja, jag brydde mig egentligen aldrig så hårt. :) Jag använde dessutom funktionen ganska sparsamt.

Nu funkar det dock för mig, till skillnad för KOW, och det verkar också numera fungera från vilken sida jag än är på.


Ang smileys så funkar dom fortfarande inte för mig.
Det händer inget då jag klickar på en smiley-ikon.
Jag har rensat cachen. Jag har javascript på och NoScript tillåter byggahus.se.
 
Jag tycker de röda prickarna och playknappen får anses vara en bugg. Stressande för ögat och själen och drar fokus från rubriktexten.. Så dåligt minne har väl inte folk att de inte minns tråden de läste för 15 sekunder sen? Onödigt informationsflöde. Bort.
 
KnockOnWood skrev:
Denna tråd är väl ok som exempel
[länk]

När jag klickar på "Visa alla" kommer jag till (notera slutet på adressen):
[länk]
men samma sida (sidan 1) laddas om.

Om jag har sida 2 uppe, och klickar på "Visa alla" kommer jag till samma adress
[länk]
och sidan 1 laddas ner.
Jag tror det är precis så det ska fungera. :) Det är 25 inlägg i tråden.

Är du på sida 1 så ser du inlägg nummer 1 - 15. Klickar du på visa alla så ser du inlägg nummer 1 - 25.

Är du på sida 2 så ser du inlägg nummer 16 - 25. Klickar du på visa alla så ser du inlägg nummer 1 - 25.

Är det så det fungerar för dig också? Om inte, vilka inlägg ser du innan resp efter du klickar på visa alla-knappen?
 
Dölja avdelningar i forumet finns det ingen knapp för längre.
 
Mikael_L skrev:
eller helt enkelt lite klantigt programmerat.
Jag tror det helt enkelt var lite för snabbt programmerat. ;)

Ang smileys så funkar dom fortfarande inte för mig.
Det händer inget då jag klickar på en smiley-ikon.
Jag har rensat cachen. Jag har javascript på och NoScript tillåter byggahus.se.
Har du rensat cachen för alla sidor? Byggahus finns numera både på www.byggahus.se och bhstatic.se. Så båda dom måste nog tillåtas. Och så måste cachen rensas för båda domänerna.
 
Bricco skrev:
Jag tycker de röda prickarna och playknappen får anses vara en bugg. Stressande för ögat och själen och drar fokus från rubriktexten.. Så dåligt minne har väl inte folk att de inte minns tråden de läste för 15 sekunder sen? Onödigt informationsflöde. Bort.
Det är meningen att dom ska sticka ut. För oss som hänger mycket på forumet så underlättar dom enormt.

En röd knapp betyder att det finns inlägg i tråden man inte läst än. Är det en gubbe så betyder det att man själv har skrivit i tråden.
Play-knappen används för att hoppa till första olästa inlägget i en tråd.

Kombinationen är alltså jättepraktisk ifall man följer de flesta trådarna aktivt i ett forum. Till exempel så har jag hela dagen häckat här i information och feedback. Om det är en tråd som har fått en röd plupp så vet jag att det kommit något nytt. Genom att trycka på play-knappen kommer jag direkt till det nya.
 
Stefan N skrev:
Dölja avdelningar i forumet finns det ingen knapp för längre.
Det stämmer. Jag vet faktiskt inte riktigt vart den har tagit vägen. :x
 
Mikael_L
johan_mlg skrev:
Har du rensat cachen för alla sidor? Byggahus finns numera både på www.byggahus.se och bhstatic.se. Så båda dom måste nog tillåtas. Och så måste cachen rensas för båda domänerna.
Menar du cachen eller kakor?
Jag har rensat hela cachen globalt, dvs allt, alla siter ...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.