Då var den äntligen här - Byggahus 4.0! Det är vissa saker som inte kan åtgärdas förrän man ligger i skarpt, men Johan har jobbat hela natten och var tvungen att ta en paus och sova lite grand innan han går vidare.

Det vi själva har konstaterat så här långt är att länkarna till artiklar i högerspalten inte fungerar, att kommentarer till artiklar inte visas.

Så länge får ni jättegärna rapportera eventuella fel när ni upptäcker dem, så åtgärdar han dem efter hand.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Bowman
"mina inlägg" verkar inte funka
 
Bowman
Tapatalk kan inte koppla upp sig heller.
 
Bowman skrev:
Tapatalk kan inte koppla upp sig heller.
Inte byggahusappen heller (som såklart är Tapatalk i grunden)
 
  • Gilla
Kattvovven
  • Laddar…
hittar inte kommentarerna till era artiklar längre?
 
Bowman skrev:
"mina inlägg" verkar inte funka
Mina inlägg fungerar för mig (är väl egentligen bara en avancerad sökning på medlemssnamn, där medlemmen är en själv)
 
jag sökte på en användare, o klicka på användaren inlägg. då kunde inget hittas.
 
meckis skrev:
jag sökte på en användare, o klicka på användaren inlägg. då kunde inget hittas.
klickar jag på ditt nick så funkar det.
 
Fungerar för mig med, det verkar dock vara lite annorlunda sökning som sker om man klickar på "inlägg"/"ämnen" i en användares profil, än om man anger namnet i "avancerad sök"

Ser också att profilsidan som visas när man klickar på någons nick är konstigt formatterad "titel" (senior medlem) etc, döljs, fontstorlekar är lite knas etc.
 
- Länkarna i högerspalten är fixade
- Det går nu att ladda upp filer
- Sökningar kommer snart att fungera. Vi håller på att generera ett nytt sökindex. När det är klart så kommer mina inlägg, senaste inlägg mm att börja fungera igen.
- Tapatalk / Byggahus-appen funkar inte än. Vi jobbar på det.
- Kommentarerna på artiklarna finns men vill inte ritas ut av någon anledning.
- Profilsidan är knasig. Den behöver göras om i grunden och det skulle ta för lång tid. Det kommer om några veckor eller så. :)
- Smilies fungerar ifall man laddar om sidan ett par gånger med hjälp av shift+F5.
 
Nu har sökmotorn indexerat klart så ny ska Senaste inläggen, Mina inlägg och Avancerat sökning fungera bra. Det gick mycket snabbare än vad vi först trodde.
 
mycke_nu skrev:
Det verkar inte som om räknaren för hur många gånger en tråd lästs uppdateras korrekt.

Vissa trådar från idag som har flera svar visar ändå läst=0

Exvis denna [länk]
Det är helt i sin ordning. Det uppdateras en gång i timman. (Eller mer sällan när servern går på knäna, precis som den gör just nu. :) )
 
Knappen "Visa alla" funkar ej. Alltså visa alla inlägg i en flersidig tråd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.