Y
Klicka skrev:
+ moms också (om du glömde det) ;)
Nja det står inklusive moms, det var bara jag som räknade fel någonstans i 10% svängen.
550 pund inklusive moms. minus 10% = 495 * 10,81 = 5351,79kr. (med ställning/stativ/bord vad nu man kallare det)

Billigast i sverige: toolab.se 6799kr.. Företagen som yrkar på helsvenska produkter, men vars paket skickas från Ryssland, hehe. (utan ställning/stativ/bord vad nu man kallare det)
 
Redigerat:
baljbalj skrev:
Har inte luskat i det. Ingen svensk butik lär väl vilja ta i grejerna så man får väl åka till något speciellt Boschkontor?
Det ska inte vara några problem att lämna in till vilken Bosch återförsäljare som helst.

Skickat från min YP-G70 via Tapatalk 2
 
Lite lustigt att jämföra en UK butik mot prisjakt, sist jag kollade så kunde man inte handla från prisjakt. Det betyder ju att det blir "gigantiska" fraktkostnader från det alternativet.
Hade du gjort undersökningen enligt samma logik o jämfört bästa pris i DE o UK hade naturligtvis utfallet blivit helt annat då toolstop tex är kända för riktigt vassa erbjudanden men inte som en generell lågprisbutik.

När det gäller BlåBosch och garanti så är alla svenska återförsäljare skyldiga att ta emot produkter köpta inom EU för garantireparationer.
 
Mer en reflektion, jag hade att ihop ett "det här saknar jag" kit och tänkte att det generellt var billigare i England. Och jag tror ganska många känner som jag "gud vad skönt allt på ett ställe och billigt! jag kör all-in, mitt livs största verktygsbeställning".

Men t.ex.:
Webhallen.se har typ samma priser (marginellt dyrare) på vissa av grejerna (grön bosch borrhammare och elhyvel i detta fallet).
GSR14,4VLi 2x3,0Ah 2860SEK från toolstop och på www.duabhuset.se (vad det nu är...) kostar GSR14,4VLi 2x2,6Ah 2595SEK. Sen kanske någon hund begraven (står t.ex. inte att laddare ingår från duabhuset men det borde göra det.
Toolstop verkar dock ha väldigt bra deal på vissa andra blåa batteri skruv/slag/knack maskiner. Man får bilda sig en egen uppfattning.

Jag har dock landat från fyllavarukorgstrippen.
 
Gröna Bosch brukar inte skilja så mycket i pris som blå gör.
 
Nimajneb skrev:
Gröna Bosch brukar inte skilja så mycket i pris som blå gör.
Det verkar stämma. Den stora grejen är nog att det inte verkar finnas konkurrens på blåa bosch i sverige. Bara hantverkarbutiker som säljer. Och såna där netto-netto köp svider inte så mycket för företagare som det gör för oss vanlig som ska betala med skattade pengar +moms och där gör hundralapparna skillnad.

Fast å andra sidan om jag suttit och surfat så här mycket inför ett köp av lite förbrukningsmaterial (verktyg) till jobbet hade nog firman konkat eller jag fått sparken :wow:

Såg att Bahco bitsbox kostar 160:- på Toolstop och 99:- på ClasO förövrigt.
 
FredrikR skrev:
Det ska inte vara några problem att lämna in till vilken Bosch återförsäljare som helst.

Skickat från min YP-G70 via Tapatalk 2
Det är inga problem. Har provat själv med uk-import. Butiker som är återförsäljare till bosch MÅSTE ta i mot garantiärenden. Enligt de jag pratade med så är det en förlust för dem varje gång, men de är så illa tvugna.
 
Nimajneb skrev:
Gröna Bosch brukar inte skilja så mycket i pris som blå gör.
Spinner vidare.

På dom jag har kollat nu är Gröna Bosch typ någon-några hundralappar billigare på Toolstop än i Sverige. Däremot är motsvarande Blåa Bosch bara någon-några hundralappar dyrare än Gröna på Toolstop vilket ger att på Toolstop kan man köpa en Blå Bosch för nästan samma pengar som en Grön här hemma med motsvarande prestanda.

Så nu har stora delar av varukorgen från svenska siter (240v utrustningen eftersom den lilla besparingen inte låg i paritet till mecket med fel kontakt) hamnat hos Toolstop igen i form av:
Blå Bosch Cirkelsåg
Blå Bosch borrhammare
Blå Bosch elhyvel

Ser att det finns mycket skrivet hur man gör med kontakten eller sladdstället. Adapter känns inte helt hundra då jag kommer använda mycket utomhus och en sladd vill man kunna dra i och slänga lite med utan att vara rädd för plastiga adaptrar ska spricka, åka ur eller hamna i fuktigt gräs.


  • Bara byta kontakt kan funka om sladden är anpassad för det, men blir det fukttätt?
  • Öppna maskinen och byta både sladd och kontakt. Måste man bryta plomberingar och funkar det t.ex. med maskiner som har en kulkoppling vid sladd.
Hur gjorde ni? Är ni nöjda eller känns nya maskinen hempulad? Någon som har bilder hur det blev?

Frågan är väl egentligen om jag ska ha fabriksbyggd Grön Bosch eller hemmodifierad Blå.
 
Limma fast adaptern med snabblim så behöver du inte oroa dig för att den kommer bort.
 
Funderar på att utnyttja axminsters erbjudande om 10% rabatt och tanken är att köpa en sänksåg

Om man väljer en sänksåg ska man satsa på bosch GKT 55 med 2 st skenor och systainer för 420 pund + frakt (minus 10% som ej är medräknat)

http://www.axminster.co.uk/bosch-bosch-gkt-55-gce-plunge-saw-2-x-16m-rails-and-connector-prod872669/

Eller ska man ta en makita sp6000k1 med två skenor, väska för skenorna + systainer för 330 pund + frakt - 10% rabatt?

http://www.axminster.co.uk/makita-sp6000k1-plunge-saw-and-14m-rail-prod656310/

Rent prismässigt blir GKT 55 ca 800 kr dyrare
 
Blir ju lite sugen att passa på när det är 10% på axminster - men jag ser inte detta någonstans på deras site och inte har jag fått något reklam mail heller. Är det enbart erbjudande till tidigare kunder?
 
arwid skrev:
Funderar på att utnyttja axminsters erbjudande om 10% rabatt och tanken är att köpa en sänksåg

Om man väljer en sänksåg ska man satsa på bosch GKT 55 med 2 st skenor och systainer för 420 pund + frakt (minus 10% som ej är medräknat)

[länk]

Eller ska man ta en makita sp6000k1 med två skenor, väska för skenorna + systainer för 330 pund + frakt - 10% rabatt?

[länk]

Rent prismässigt blir GKT 55 ca 800 kr dyrare
De är najsprajs på Boschen, spec. med 10%.
Jag har inte blivit besviken den korta tid jag använt GKT55´an, en till 'mindre' fördel med Boschen är att skenorna är 1.6m.

Jag är övertygad om att du blir nöjd oavsett vilken av de 2 du väljer! :)
 
Carvmeister skrev:
Blir ju lite sugen att passa på när det är 10% på axminster - men jag ser inte detta någonstans på deras site och inte har jag fått något reklam mail heller. Är det enbart erbjudande till tidigare kunder?
Ser inte heller något om detta på deras site.
 
baljbalj skrev:
Ser inte heller något om detta på deras site.
Jag har fått mailet och det är 10% rabatt på EN vara.

Jag testade att lägga en sänksåg i varukorgen när jag var inloggad på mitt konto men det syntes ingen rabatt. Rabatten kanske kommer senare när det är dags för betalning?
 
Man måste aktivera rabatten i kassan, men där låg det en 10 procentslänk för mig i alla fall. Inloggad och har fått reklammailet.

Skickat från min HTC Desire S via Tapatalk 2
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.