Status
Tråden går ej att kommentera.
jokomoko skrev:
No problemas :): [länk]


jokomoko
Jo jag har sett den tidigare :).

Väntar nog på moder natur i alla fall. Klippa gräs lär den få göra så den blir nöjd i alla fall.
 
johnjensen skrev:
tuffare

[länk]
ftw! :d
 
Hej alla
Min AM 305 vill inte lämna laddstationen efter att ha laddat klart. Jag har gjort om alla inställningarna från förra året men fortfarande sitter han (Kurt-Fido) kvar och kurar i sitt lilla hus :)
 
Herc skrev:
Hej alla
Min AM 305 vill inte lämna laddstationen efter att ha laddat klart. Jag har gjort om alla inställningarna från förra året men fortfarande sitter han (Kurt-Fido) kvar och kurar i sitt lilla hus :)
Han tycker kanske det är för kallt ännu :D
 
Hej Maden

Du har alldeles rätt, efter ungefär 2,5 timmar kom han ut :) Ändå var temperaturen 12 grader.
 
Hur mycket behöver man egentligen planera för att en automover ska kunna gå?
Folk skriver att man ska lägga stenplattor i höjd med gräset för att hjulen ska kunna gå på, men det känns oerhört omständligt att lägga sten runt hela kanten på hela trädgården.

Om jag har en husvägg där det går gräns ända in mot kanten, innebär det då att gräsklipparen inte kommer att klippa hela vägen, hur mycket kommer han då lämna?
 
Vilken klipphöjd har ni inställt på era Automower?
Känns som steg 5 är för högt.
Provar nu steg 4.
 
Steg 3 (halland)
 
Då kör jag på steg 4 nu på vårkanten och sänker sen ner till steg 3 om några veckor
 
Är det samma höjdgradering på min 230 som på en 305?
 
Steg 4 om man inte vill bli blöt av daggen med skor på eller steg 3 om man går i sandaler.
 
Kör också 4 först och sänker sedan till 3.
 
Tror minsta avstånd för klipparen är 15cm, då får du köra med trimmern på dom 15cm.

savio skrev:
Hur mycket behöver man egentligen planera för att en automover ska kunna gå?
Folk skriver att man ska lägga stenplattor i höjd med gräset för att hjulen ska kunna gå på, men det känns oerhört omständligt att lägga sten runt hela kanten på hela trädgården.

Om jag har en husvägg där det går gräns ända in mot kanten, innebär det då att gräsklipparen inte kommer att klippa hela vägen, hur mycket kommer han då lämna?
 
Samma för mig 4 sen sänker jag när gräset är riktigt fint till mellan 2-3.
Hur många ggr brukar ni göddsla under en säsong?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.