Synd. Blir det märken? Jag letar efter en dyckert picka dom inte ger slagmärken.

Sent from my HTC Desire S using Byggahus
 
Jag ska prova lite inställningsmöjligheter. Ibland fick jag små märken och ibland inte.
 
Hemmakatten
Totem skrev:
Synd. Blir det märken? Jag letar efter en dyckert picka dom inte ger slagmärken.
Finns inte. Alla spikpistoler, så vitt jag förstår, ger mer eller mindre märken, olika märken beroende på person. Det var därför panelen på vårt hus spikades för hand med vanlig hammare.
 
Ang att spika panel på hus, så fungerar en spikpistol väldigt bra, jag har en lågpris modell och den ger kanske slagmärke en gång på hundra, någongång kan man skjuta dubbelskott, två spikar nästan på varandra, men detta beror på att man är trött i handen och trycker för länge.
Jag kör med en ganska liten kompressor som inte går ställa så högt tryck som man ibland behöver, så spikarna slås ibland inte in helt, man kan behöva ge några slag på vissa spikar med en hammare efteråt.
Om man dock räknar tiden man tjänar på att sätta panel på ett hus med spikpistol så är det absolut värt det, på mitt garage blev det utmärkt, och det finns inte ett ställe där något märke skulle störa utseendet.
Ang tråden, det ser bra ut som vanligt :) Är som sagt kul att jobba när man har smidiga maskiner, och nu för tiden finns det väldigt bra billiga kinakopior, jag har dock samlat några år nu och det finns alltid mer man behöver, så det är bara samla vidare.
Köpte en liten planhyvel på Jula ett demoex med bra rabatt, den har man haft väldigt mkt nytta av faktiskt.
Annars är snickeri mer farsans grej, jag är mer för metall, men klart beroendeframkallande med träarbete och snickeri också!
Jag ska snart testa min 12V kran i friggan, går sakta här, får bara ihop några få timmar i veckan nu..
 
Kul att du ska prova kranen! Jag satte i stickkontakten igår och ställde in en dunk under diskbänken. Funkade perfekt efter hela vintern :)
 
Äntligen har jag köpt mig min Weber Master Touch 57cm i färgen "Copper".

Jag vet att det står Premium One Touch på kartongen, men den är felmärkt. Det är en Master.. och ja, jag har dubbelkollat grillen ;)
 
  • bild(13).jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • bild(15).jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nice, fint att du valde en riktig grill. Man skall grilla kött inte gasa köttet.
 
Det är ju knappt så att man vill använda den :x Lammsteken förbereds!
 
  • IMG_5157.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_5159.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_5160.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_5143.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag ser ingen öl.:cool:
 
Söndag :cool:
 
Chrissofsweden skrev:
Söndag :cool:
Och? Du grillar ju.;):D
 
Göran.W
Var inte måndag en röd dag;)
 
Grill öl är ett måste... även om det är en söndag. Det finns ju lattare varianter än starköl. Grattis till ett bra val av grill.

Sent from my HTC Wildfire using Byggahus
 
PatrikL: Jag PM:ar dig om svar imorgon :)


Idag har vi grillat! Och som vi grillat.... :wow:
Baconlindad sparris, tomater och lök i folie, majskolv, fläskkarré och sist men inte minst lammrevben (y) Helt sjukt gott blev det! Webern fick verkligen vissa sitt esse.

Rökningen gick toppen! Först körde jag en egen rubbing (grillkrydda, socker, paprikapulver, chili, vitpeppar, salt och peppar) på revbenen och lät dem dra sig lite. Sedan körde jag dem i en timme i 130 grader. Sedan glazade jag dem med en BBQ-chiliglaze från Santa Maria och körde dem ytterligare 90min. Då glazade jag dem en andra gång och och serverade (y) Godade kött får man leta efter...! Träflisorna hette "Beech" men jag vet inte vad för lövträd det är. Rök kom det i MASSOR i alla fall.

Sedan fick vi ett ryck och åkte hem till morfar. Där kunde vi sy upp det efterlängtade draperiet som saknades i köksdelen. Det blev väl pricken över i kan man säga.

Vi passade även på att kolla in våra solcellslampor som vi placerat ut längs uppfarten. Fint blev det! Lite spillvirke på sidan där och suddig bild.. but you get the point.

Imorn är det tänkt att olja det nya undertaket under loftet, lasera lite lister och göra klart skänken i den mån av färg vi har tillgängligt.


/Christian
 
  • 1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 4.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 6.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser riktigt bra ut ! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.