Behandlat altanen med den nya penseln :)
 
Ställde ut trädgårdsmöblerna så det kan snöa på dem nästa vecka.
 
Mikael_L
daugaard skrev:
Spikat upp faspanel i taket, lyckades skjuta en spik rätt genom fingret:x Så tempot skönk lite efter det.
Ouchhh ... :eek: :confused:
 
Iofs inte idag, men i söndags så började jag försöka förinta den gamla altan botten. En 4*5m betongklump som ska bort då den bara sätter sig mer och mer samt spricker. Jag lider dock av detta idag. ;-)
 
Har en hjärnblödning på uppsegling.....

Är kanske lite för impulsiv för mitt eget bästa......

DSC00720.jpg
 
Mikael_L
Det blir nog bra det där.
Bara lite fler plansteg så ordnar det sig. (y)

Själv har jag rullat ut plastmatta på köksgolvet, men fortfarande inte bestämt mig för att limma, eller inte. :)
 
Skrapat innertak, igen....
 
Idag har jag lyckats ha sönder min nya bosch ghg 660 lcd och lödit fördelare i pannrummet till elementen.

Imorgon stänga av värmen och koppla in. (y)
 
Mikael_L
Bl.a. lekt rörmokare.
 
Målat hallen.
 
Isolerat, satt lite gips o dragit någon meter el.
 
P
(igår) Gått runt inne och ute och kollat vad som behöver göras på huset och tomten efter vintern. Inget akut, men snart måste jag få upp hängrännorna efter tomtarna som hade huset innan. Det har stått på min lista länge :( Annars var det lite småsaker som lampor som behövde bytas, sätta ut regnmätaren och sopa av källartrappan lite.
 
Äntligen dragit fram soffan så att vi kan börja riva strukturtapet och måla furupanel.
Fynd:
7 äpplen från julgranen (katterna)
Ett par kastander, några små möss (katterna)
100 riksdaler från bondespelet.
7 legobitar.
1 ostkrok
1 utmärkt svart tuschpenna
1 tuschpenna lila glitter
1 suddgummi
5 kr
1 cykeltröja som varit saknad i ett år
1 keps
1 T-shirt
plus lite annat smått och gott.

Maken fick behålla femman och sin tröja och keps som belöning för att han dammsög ;-)
 
Börjat hissa upp däcket på bryggan som isen våldfört sig på. Börjar bli en vana, dags att bräda in den så isen inte får fäste...
 
  • ImageUploadedByTapatalk1333807901.810812.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har monterat loss dörrkarmen till toadörren eftersom jag märkte att överstycket var något snett. Fick såga av 2.5mm på ena sidostycket. Nu sitter det rakt :)

Kollade allt med min nyinköpta korslaser (BOSCH PCL20). Kul sak, men laserlinjen gungar något när man går på golvet. Så man får stå stilla när man mäter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.