sblixten skrev:
Jag har köpt ett flertal glaskasetter av lokal glasmästare och det blev billigast för mig då jag ej behövde betala frakt.
Priset var inte i närheten av vad du beskriver.
I Kina verkar det dock vara betydligt billigare.
Det var med bästa energiglas och härdat ytterglas och laminerat innerglas vilket drog upp priset rejält enligt glasmästaren.
 
tjena skrev:
byggarebert var köpte du skjutdörrar i tyskland nånstans?
eller nåt annat företag där man kan handla billigt...
för i sverige är skjutdörrspartier skitdyra
Kan tyvärr inte rekommendera dem eftersom de dels var rejält försenade och levererade en del grejer fel. Dessutom var det nära att de gjorde alla fönster spegelvända trots att de hade originalritningar till huset :wow:. Men jag har hört andra som haft mer tur med andra firmor, inga namn dock, detta var för några år sedan.
 
Byggarebert skrev:
Det var med bästa energiglas och härdat ytterglas och laminerat innerglas vilket drog upp priset rejält enligt glasmästaren.
Jag läste slarvigt och missade det där med härdat.
Det hade inte de som jag köpte.
 
Här är ett par bilder på verandastaketet som utlovat.

/fth
 
  • IMAG0020-1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMAG0024-1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Snyggt, lagt in en RFQ till Samuel väntar med spänning på hans svar.
 
Riktigt snyggt där fth, är på jakt efter en liknande lösning och alltid kul att få fler idéer =)
Köpte du en extra ruta om Murphy skulle vara framme....?
 
> Köpte du en extra ruta om Murphy skulle vara framme

Japp, några stycken faktiskt! :)

Jag nämnde tidigare att härdat laminerat glas tål nästan vad som helst, det gäller dock inte kanterna, dom är väldigt känsliga för stötar. Jag lyckades spräcka en kant bara genom att "dutta" ihop två glas vid montering...

/fth
 
är intresserad av att kolla pris med samuel men vad ska man fråga pris på för sorts glas?. Det jag behöver skulle vara 150cm x 30cm och är tänkt att monteras i en bastu så det måste tåla värme....är det värt att beställa från honom?
//
M
 
*puff*
Ingen som vill delge pris per kvm importerat och klart från Kina?

Edit: hittade svaret i tråden.
 
Redigerat:
snyggt där fth! jag har ett ganska exakt lika uterum som du fast taket är kasetter även de. dock är det kort utskick på taket så mycket vatten rinner längs väggarna ner.. o mina kasetter sitter fast med täckbräda som skruvats o stolpen mellan två kasetter o håller fast dom.. tyvärr inte optimalt. hur sitter dina fast? klarar du dig bra mot väte?
 
Hej Fredrik>

En smula sent att komma med ett inlägg från min sida kke.
Hoppas dock på lite tur och välvilja; Jag tar gärna all info du vill delge mig om ditt vinterträdgårdsbygge. Sprängskissen skulle vara superbt!
 
  • Gilla
Robin Wahlman
  • Laddar…
Lär mig gärna skrev:
Hej Fredrik>

En smula sent att komma med ett inlägg från min sida kke.
Hoppas dock på lite tur och välvilja; Jag tar gärna all info du vill delge mig om ditt vinterträdgårdsbygge. Sprängskissen skulle vara superbt!
Även jag skulle tycka att det var kanon om det fanns möjlighet att lägga upp en sprängskiss eller en detaljerad sketchupfil.
 
Fick lite fästen från Samuel riktigt bra finish
Kromat fäste med blank finish på grått underlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kromat fäste med högglansig finish på ett vitt underlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Lär mig gärna
  • Laddar…
Ni som beställt från Samuel? Är ni nöjda med glasen i kvalite efter några år? Är på gång att beställa 32 meter till mitt nybygge (betonghus).

VillaSouthMountain på instagram
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.