mycke_nu skrev:
Det är det. Fortfarande.
Haha....låter inte bra....;)
 
Min irriterade tonåring sa vid ett tillfälle: Morsan, du bara tror att du kan allt! Så då blev det Kanallt.
 
En av de första trådarna jag halkade in på här i forumet handlade om snickerimaskiner och skador. Jag blev alldeles förfärad av alla klantskallar som mer eller mindre stoltserade med avsågade fingrar, träsplitter i ögat och andra otäcka skador.

Själv har jag arbetat med snickerimaskiner i stort sett hela mitt vuxna liv utan en enda skada.

Ju fler trådinlägg jag läst, ju mer övertygad blev jag om att jag nog var den ende på forumet med alla kroppsdelar intakta, så givetvis fick det bli "tiofingersperra".
 
Tja jag är ung (20 bast) och läser enegi och miljö utbildning därav ungenergi!
 
Jag reggade mig när vi började leta efter hus. Då byn består enkom av hus byggda på 60- och 70-talet tänkte jag att det kunde vara bra att läsa på om riskkonstruktioner. Eftersom jag inte vill ge sken av att vara kunnig fick det bli Nyfniken. Något som de flesta, medvetet eller ej, stavar fel när de refererar till mig...
 
Mikael_L
Och jag trodde du stavade fel när du reggade dig. :p
 
Byggahus baklänges fick jag inte ha

suhagg fick jag dock ha :)
 
Mitt står för svarta blixten, vilket var smeknamnet på en bil jag hade.
Polarnas bilar hette silverpilen och röda merde.
 
Mitt är en kombination av mina förnamn, tog det för kanske 10år sedan när jag skulle regga mig på spraydate. :)

Tyckte det var passande att vara på "ja(c)kt" då.. sedan har det hängt med, försöker använda det där det går..
 
Suhagg skrev:
Byggahus baklänges fick jag inte ha

suhagg fick jag dock ha :)
Aha... Där kom förklaringen! Har reagerat på ditt nick, att det känts bekant men inte fattat förrän nu. :D

Själv stör jag mig något oerhört på mitt eget nick varenda gång jag ser det. Heter mitt efternamn i precis alla andra förekommande fall på internet, hade otroliga problem att komma på något tillräckligt anonymt här så tog hjälp av en bekant men så här i efterhand skulle jag nog funderat ett slag till. :S
 
Dalbotös skrev:
Själv stör jag mig något oerhört på mitt eget nick varenda gång jag ser det. Heter mitt efternamn i precis alla andra förekommande fall på internet, hade otroliga problem att komma på något tillräckligt anonymt här så tog hjälp av en bekant men så här i efterhand skulle jag nog funderat ett slag till. :S
Känner samma sak, ibland undrar jag varför jag tog det:confused:
 
Försöker bara vara en skvätt "ödmjuk" och har tagit mitt alias från Jante lagen :p

För att sammanfatta buden !

1. Du skall inte tro att du är något.
2. Du skall inte tro att du är lika god som vi.
3. Du skall inte tro att du är klokare än vi.
4. Du skall inte inbilla dig att du är bättre än vi.
5. Du skall inte tro att du vet mer än vi.
6. Du skall inte tro att du är förmer än vi.
7. Du skall inte tro att du duger till något.
8. Du skall inte skratta åt oss.
9. Du skall inte tro att någon bryr sig om dig.
10. Du skall inte tro att du kan lära oss något.

/Jante
 
Jag som har funderat på att skriva in ett förbud mot Jantelagen i våra forumregler. Kanske ska banna dig helt enkelt? :rolleyes: :)

Här får man ju bygga hur fint hus man vill och vara precis hur duktig man vill. Klart att du är något Jante!
 
Tänk att man ständigt hittar nya trådar! Det är kul med byggahus. Jag älskar Mumintrollen, därav min nick. Hemliga älskvärda typer. Önskar jag vore en av dom ;) Gafsan och Filifjonkan är lite favoriter. Muminmamman är en idol :)
 
Marlene Eskilsson skrev:
Jag som har funderat på att skriva in ett förbud mot Jantelagen i våra forumregler. Kanske ska banna dig helt enkelt? :rolleyes: :)

Här får man ju bygga hur fint hus man vill och vara precis hur duktig man vill. Klart att du är något Jante!
Hmmm :rolleyes: sa att jag försöker vara ödmjuk, INTE att jag är det :D

Är ju en STOR skillnad, eller hur ;)

// Jante
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.