Jag brukar ha Ingo som nick...för så kallas jag av de flesta...men det var upptaget här.

Så det blev Farzan, som naturligtvis är en blandning av farsan och Tarzan.
Farsan för att det är vad nästan hela livet verkar gå ut på att vara sedan jag råkade bli fyrabarnspappa.
Tarzan för att jag...gillar träd, brukar slåss med diverse odjur (som ungarna leker att de är, alltså), har flyttat till storstadsdjungeln, försöker intala mig att jag trots allt har lite macho kvar i mig etc, etc.
 
Första halvan är efternamnet, den andra halvan är där bara där för att ge det hela en vikingaktig touch  :D
 
"Spix" är namnet på huvudpersonen i serien med samma namn. En skön råtta i läderväst som snortar parmesanost och råkar klippa av sig kroppsdelar ibland.

spix1.jpg
 
Våran hund som är en rabiat mudi heter Lambi (pga att hon ser ut som ett svart lamm) och då blev det lambi till nic

Thessan
 
Ruggis för att när jag jobbade med travhästar började vi vääääldigt tidigt på morgonen och när vi åt frukost var det någon som sa att jag såg ut som en sömning rugguggla. Sendess har jag fått heta Ruggis :surprised:
 
asdl2 skrev:
Jag är ganska lat så jag tog 4 bokstäver på rad på tangentbordet, dvs, asdl, snabbt och enkelt!
Jag är lika lat på tomten det är därför ni inte hittar några inlägg om "bygg" det mesta som hänt är att ngn myndighet döpt om fastigheten (till 3). Byråkrater kan minnsan hålla sig sysselsatta. Det finns även en målad foderbräda som jag tänkt sätta upp (i 5 år!). Den brädan kanske dock passar bättre under "onödiga köp".
Hur ser ditt tangentbord ut? A D S L sitter på samma rad, men inte på rad... ...om det är ett vanligt qwerty-tangentbord.

FUBAR är en akronym som utläses Fucked Up Beyond All Recognition. Alltså att allt har gått åt skogen.
Började kalla mig det när jag skulle skaffa min första e-post för flera år sedan. Kallade mig först Mad Fred på spel etc, men det skrotade jag av nån anledning som jag inte längre kommer ihåg, det är ju över 10 år sedan. Sedan börjar fubar på samma bokstav som mitt namn.
/Fredrik

ps nu när vi vet en massa namn kan vi kolla på www.birthday.se för att se åldern... :D
 
fubar skrev:
Hur ser ditt tangentbord ut? A D S L sitter på samma rad, men inte på rad... ...om det är ett vanligt qwerty-tangentbord.
Han hette asdl inte adsl, och klickar man på några tangenter från vänster till höger slumpvist på rad två kan det mycket väl bli det.
 
flyttade till ett äldrelitet hus på väldigt enslig tomt...Huset ser ut som ett gammalt torp (rött med vita knutar *S*) och då ett av mina vänners barn var där och såg Dr Snuggles där vi har figuren norpan.
Strax efter så var min lillasyster på plats och hade gjort en vacker träskylt till ytterdörren där det stod "välkommen till torparn" på och med dessa två händelser i samband med varandra så blev det "torparnorpan" helt plötsligt :)
 
Livar upp en riktigt gammal tråd:)
Mitt nick föddes ut ren desperation. Skulle registrera mig på ett stort forum för många, många år sedan och började med att tänka till för att få ett fint namn. Men det var upptaget. Sen fortsatte det med oändligt många försök tills jag höll på att bli rent skogstokig. Slutade med att jag slumpartat plockade ord jag fick ögonen på och så råkade jag knappa in "framerate" då det stod skrivet på en grafikkortslåda på mitt bord
Lika jäkligt hade jag när jag skulle registrera en mail-adress, alla förslag var upptagna så det blev "tokrolig":)

"Bengha" trodde du tog namnet från "Pistvakt" ;)

Mitt namn är så enkelt som mitt efternamn, ja jag heter så. Är ett släktnamn som kom från finland från början 4-5 generationer bakåt. men när de kom till Sverige försvenskade de namnet, som från börgan var "Maakkia" (tror att det stavas så). Så vid försvenskningen blev det Mackín.
Hade kunnat tagit "Havet" som användarnamn som också har en klurig förklaring. Å det får ni fundera på ett tag om ni vill.
 
Mitt namn - beroende på horisont ;)
 
Stew, kommer från att jag försökte tuffa till Stefan när jag började forum-era i mitten av 90-talet. Då visste jag inte att Stew betyder stuvning på engelska. Men det får hänga med ändå. Ett nick som man använt i 17 år på internet byter man inte i första taget,
Tyvärr så här de flesta siterna och forumen jag varit med i försvunnit genom åren. Längst medlemskap har jag i sweclockers, Gick med där 98, samma månad som siten startade,
Började för övrigt blogga, som det nu heter, 96. La ner det 02. Lite före min tid :p
 
En liten hårig varelse i vår familj heter just Misse. Skulle vara intressant att veta vad han tycker om att hans matte använder hans namn här på forumet!
 
Mitt "normala" nätnick var upptaget så jag tog nuvarande efter en sagobjörn och/eller en minröjningsmaskin om man så vill.....båda heter detsamma.
 
Mikael_L
Är det VM i trådlyft ? :D
 
Försökte regga mig på eBay för några år sedan och där var ju en del namn tagna... Till sist tog jag en skogsmaskin och det har aldrig varit taget :)

Sent from my X10i using Tapatalk
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.