Städar garaget...

Och samtidigt lär min äldsta dotter hur man håller ordning. Hmmm.

Kanske väcker litet intresse åt henne för att göra lite småsaker för hand.

Tre flugor i en smäll.

Sent from my ST18i using Tapatalk
 
  • uploadfromtaptalk1326138499878.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
2004-04-04 kom jag över 20 st lysrörsarmaturer i absolut nyskick komplett med rör och glimtändare.

Idag (2012-01-11), alltså 7 år, 9 månader och 1 vecka senare har jag monterat upp dessa. (nja - inte alla, några har jag sålt till behövande vänner.)
 
Bytt blandade och bottenventil på gästtoaletten. Kul att vara rörmokare för en stund.
 
Monterat 4st brandvarnare av den sorten som varnar varandra..
 
Mikael_L
STJO skrev:
Monterat 4st brandvarnare av den sorten som varnar varandra..
Det känns som att det vore bättre om dom varnade er som bor där !!! :x :D :cool:
 
Fixat med mitt kök och dess närmaste omgivningar....förhoppningsvis klart för att måla väggar och tak om någon/några veckor.....
 
Idag gick jag till köket, öppnade en lucka och tog fram en påse baconsnacks vars innehåll sedan i rask takt placerades i min mun och svaldes för vidare transport.

Jag är mycket stolt över vad jag har presterat idag, imorgon kommer jag att ta tag i projektet jag har gett namnet "popcornvärmning", vilket troligtvis kommer leda till diverse tuggande aktiviteter.
 
Målat och svetsat ihop arbetsbänken i verkstan. :)

9092012102118b626.jpg
 
Kanske inte räknas som husgöra men har i alla fall planterat en snabbväxande "häck" idag.
Solrosor i varierande höjder 90,150 och 180 enligt påsarna samt majs.
Tanken från huvet var väl att trycka ner fröna med hårfin precision och få den helt perfekta insynsskyddade häcken men det kändes som överkurs att mäta, räkna frö samt förborra och kontrollmäta.
Men tror jag fick solrosorna hyfsat jämt fördelat och sen majsen lite däremellan.
Det blev i alla fall inte för glest om man säger som så.
Nu får dom gärna vänta med att titta upp så dom inte fryser bort.
Men skulle det hända så är det bara ner med nya frön.
 
Rivit i badrummet, bilat bort klinker och betong så gammla gjutjärnsbrunnen å rören titta fram, fortsättning imorn. lagom mör i armarna nu :)
 
Mikael_L
Bara lagt ut pengar på skiten, inte ens varit till huset idag.

Men väl på IKEA - spenderat precis lite över 10.000:- på stommar och sånt till köket, för att sno åt sig det där 1000:- värdekortet att köpa annat för.

Nu var detta inte allt som återstår till köket, men det som kvarstår är antagligen under 10' nu.


Och om någon alltså nu missat det, så är det idag som är sista dagen för deras kökskampanj.

Men nu mumlade hon på IKEA här i Uppsala att det förlängs två veckor. Men det tar jag inte gift på, det får ni kolla själva, på ert eget IKEA-varuhus, om ni vill veta säkert.
 
Rev ner det 😄
 
  • ImageUploadedByByggahus.se1331476152.263862.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • ImageUploadedByByggahus.se1331476172.898667.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mikael_L
(y) (y)
Shit. Det där blir svårt att toppa.
(y) (y)
 
Gjort massa småsaker:
Röjt upp i garaget
Spacklat runt några uttag som inte sitter rakt
Dragit nätverkssladd
Limmat fast en tröskel
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.