Tog in vattenslangen. Behöver nog inte vattna mer i år, det regnar ju så förb..

Funderade på vinterdäcken, men det verkar lite tidigt än. :)
 
Daniel78 skrev:
Snyggt jobbat, och bra mycket bättre middag med Aladdin och Julmust än Billys också ;)
Tack, jo det är bra mat. :D

Käkade faktiskt lite riktigt mat nyss, kom på att jag inte hunnit äta något sedan potatissalladen i fredags. :x

Mikael_L: Absolut! Men det är som på fester vet du, alla godingar är tagna och kvar finns bara några spritfyllda saker i hörnen. ;)
 
Redigerat:
Tagit upp ett nytt dörrhål i källarväggen. Dammigt som tusan, trots att jag byggde en luftsluss av ett par gamla lakan.
 
Reglat upp för och hängt upp en varmvattenberedare i källaren.
 
mycke_nu skrev:
Tog in vattenslangen. Behöver nog inte vattna mer i år, det regnar ju så förb..
Bra idé...:blushing:
 
Kapat till kaklet till ena väggen över arbetsbänk/diskbänk i köket.
Skall sätta det i morgon.
Förhoppningsvis klart till julafton!
 
Spacklat och lagat en vägg i vardagsrummet.
 
Isolerat med cellplast i grunden på nya tillbyggnaden innan Kalle Anka :)...
 
Flyttat det blivande plankgolvet från köket (där det vilat i två dagar) till övervåningen. Har även satt lite gips, blir mer i morgon...
 
P
Slitet ned mellan 1 och 4 lager tapet i det blivande gästrummet. Kollat på det gula "fula" furutaket i samma rum och bestämt mig för att måla det ljust blått.
 
Har premiärflytspacklat med fall i nya tvättstugan. Blev förvånansvärt bra faktiskt. Två golvbrunnar och fall åt två håll i ett rum på 10kvm. Det handlade mest om att få bort ev bakfall och jag tror jag fick till fallet rätt bra faktiskt.

Kändes dock som att finjas Allround avjämning inte var den bästa produkten. Med angiven vattenmängd var den för trög för att flyta ordentligt tycker jag. Med 10% mer vatten blev det mycket bättre och fungerade som jag inbillat mig att flytspackel ska göra.

När jag gjorde detta jobb hittade jag också skav/skrap (läs GNAG) märken på undersidan av vattenlåset till en av golvbrunnarna. Uppenbarligen har en råtta försökt ta sig in.... Faktum är att jag hörde när han gnagde förra året men jag letade ohyra i bjälklaget ustället och hittade förstås inget..... Vem säljer vattenlås till purusbrunnar i rostfritt?
 
Rensade ut ena delen av källaren där olika flyttkartonger hade tagit över och ordnat kaos.

Köpte 45x45 och råspont 17x95. Satte ihop reglarna halvt-i-halft och byggde upp ramen. Skruvade fast råsponten som hyllplan. Blev riktigt bra.. Sväljer väldigt mycket och golvet är åter synligt..
 
  • 396723_10150514577018630_588583629_8699458_1010913086_n.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
p.lundgren skrev:
Slitet ned mellan 1 och 4 lager tapet i det blivande gästrummet. Kollat på det gula "fula" furutaket i samma rum och bestämt mig för att måla det ljust blått.
Missa inte att grunda med nåt vitt spärrskikt, annars blir det grönt istället. Kanskeo ckså är fint, men gräs i taket vill man kanske inte ha :)
 
P
Anna_H skrev:
Missa inte att grunda med nåt vitt spärrskikt, annars blir det grönt istället. Kanskeo ckså är fint, men gräs i taket vill man kanske inte ha :)
Tack för tipset, just nu är planen att tvätta, kvistlacka, grunda med ljus (vit) utspädd linoljefärg och sen lägga på den blåa. Å andra sidan så är inte ljust grönt heller så tokigt tycker jag. Det viktiga är att taket inte blir vitt :cool:.
 
jackt skrev:
Rensade ut ena delen av källaren där olika flyttkartonger hade tagit över och ordnat kaos.

Köpte 45x45 och råspont 17x95. Satte ihop reglarna halvt-i-halft och byggde upp ramen. Skruvade fast råsponten som hyllplan. Blev riktigt bra.. Sväljer väldigt mycket och golvet är åter synligt..
Bra lösning, ordning och reda i samlandet :D

Kjell G
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.