Ja, det här ska bli spännande att följa. Missa inte testupplägget mitt i all upphetsning nu bara ;)
 
Eftersom det närmar sig jul så hoppas jag ni testar relevanta saker så som att röra runt i grytan med risgrynsgröten, förborra hål i skinkan till kött-termometern, knäcka julnötter med spett, rengöra ovan nämnda gryta på fastbränd gröt med mejsel, och slutligen så erbjuder ni tandläkaren att prova maskinen när det är dags att laga alla hål efter allt julgodis.
 
Mikael_L
Per Eskilsson, jag kan ju gå och lite småhoppas på det ska testas något annat verktyg, ett som jag, med lite större utbyte för läsekretsen, kan testa. :)

Men jag tänkte ändå passa på och säga att jag är ju lite av en mätnisse, så om det kom några avståndsmätare eller lasrar eller något sådant så skulle det ju kännas typ mitt i prick. :)
 
Och för mig är det ju skruvdragare som gäller, så om det blir något sådant så är ju jag ett lämpligt "offer". :)
 
Mikael_L
Du har ju redan testat alla, så det är ju bara att sätta sig och skriva recension med en gång! :p
 
Ha! :)

Nära på.
 
Pax för Bosch PBD40 ;)
 
Daniel78 skrev:
Eftersom det närmar sig jul så hoppas jag ni testar relevanta saker så som att röra runt i grytan med risgrynsgröten, förborra hål i skinkan till kött-termometern, knäcka julnötter med spett, rengöra ovan nämnda gryta på fastbränd gröt med mejsel, och slutligen så erbjuder ni tandläkaren att prova maskinen när det är dags att laga alla hål efter allt julgodis.
När vi renoverade köket så provade jag att vispa grädde med en hemmagjord visp av en rörpinne för färg i skruvdragaren.
Resultatet lämnade dock en del att önska..

:blushing:
 
CCPusher skrev:
När vi renoverade köket så provade jag att vispa grädde med en hemmagjord visp av en rörpinne för färg i skruvdragaren.
Resultatet lämnade dock en del att önska..

:blushing:
Men om man tar ena vispen från en elvisp blir det rätt bra. En skruvdragare och en sådan har jag använt när vi skulle göra många våfflor på ett scoutläger...
Det var både grädde och smet som skulle vispas.
 
Whipped, not stirred. Som en viss Mr Bond skulle ha uttryckt det hela. Det är ju trots allt skillnad på att röra och att vispa. Undrar hur färgen blir om man vispar den ;) Elvisp kanske är den ultimata färgblandaren :)
 
Har blandat en hel del kakelfog med elvisp. Praktiskt när man bara ska blanda lite fog till små ytor :)
 
Mikael_L skrev:
Per Eskilsson, jag kan ju gå och lite småhoppas på det ska testas något annat verktyg, ett som jag, med lite större utbyte för läsekretsen, kan testa. :)

Men jag tänkte ändå passa på och säga att jag är ju lite av en mätnisse, så om det kom några avståndsmätare eller lasrar eller något sådant så skulle det ju kännas typ mitt i prick. :)
Är på..
Själv har jag "fått" en ny minigrävare (4,9t) så om det trillar in något liknande är jag kandidat.
Men det går också bra med vinkelhake eller japansåg, jag är inte så knusslig...
 
Redigerat:
Den där minigrävaren kan du ju komma och provköra i min trädgård. Skulle behöva ett litet hål att stoppa en pool i.
 
Maskinen har landat!

Har bara kollat att den funkar och den lyser o snurrar iaf :)

Var lite orolig att den skulle vara väldigt framtung men inte alls så farligt. Visst, den ligger inte i handen som en välbalanserad skruvdragare, men för att vara en borrhammare så känns det helt OK.

Trots att jag har massa blå i källaren så var detta min första LBoxx, ett klart lyft gentemot systainers och gamla blå väskor.

Bruksanvisningen var totalt värdelös men vem f...n behöver läsa en sådan för en borrhammare.

Det följde även med någon stor trasa som jag ännu inte listat ut vad det är, det ger sig med tiden.
 
Redigerat:
Fick oxo ett paket idag. Tyckte balansen när man höll den i en hand var helt åt skogen, framtung. Funderade på om trasan är tänkt som något form av skydd för väggen när man använder detektor. Stod www.wallscanner.com på den och den siten är en samlingssite för diverse Bosch detektorer, lasrar och liknande.

L-Boxxen var schyst som väska men det var fasligt vad det sticker ut plastprylar överallt på den. Inte lika slät på utsidan som en Systainer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.