kinglolle skrev:
Vet inte om jag vågar säga det? Är rädd för att bli idiotförklarad och satt i fångsttröja....

Det är så enkelt att jag haft lite blandade verktyg och då haft systainers för att få de flesta verktyg att matcha och passa med varandra men det mesta har nu bytts ut mot blåa Bosch och L-boxxar så jag kör allt jag åtminstone kan eller gillar i just L-boxxar. Då sänksågen är ett av de verktyg som tar lite plats och alltid är med om jag ska snickra hos nån kompis eller i stugan mm så var det skönt att få den i rätt låda.

Bygger nu ett skåpsläp med fast inredning för verktyg, en arbetsbänk och småförvaring. I den blir det ännu roligare med enhetlig förvaring så jag har beställt 10 st L-boxxar nu med inredning för småsaker, handverktyg mm.

Ja jag vet att jag är störd, borde diagnostiseras mm - jobbar ju som kontorsråtta och bygger nästan aldrig hos andra men man får väl leva ut sin hantverksdröm ;)
Något måste vara fel, för du tyckte ju inte om de blå tidigare ;)
 
Var är Daniel_N när man behöver honom? ;)

Åter till ämnet. Ingen frivillig som kan slänga ut 1900 på sänksågen och göra en gedigen recension. Kanske blir världens sågning... :cool:
 
Gnälligt OT raderat, verktygsnördigt OT kvar. /mod
 
sblixten skrev:
Något måste vara fel, för du tyckte ju inte om de blå tidigare ;)
Ouch, trodde nästan den skulle komma och det med all rätta ;). Det var sticksåg och Gop sen bara fortsatt på löpande band. Fortfarande så har jag vissa ergonomiska motstånd dock ;)

Ja ang scheppach så är jag också av samma uppfattning. Har sett det som ett kvalitetsmärke men mer tveksam när de nya produkterna saluförs av Harald Nyborg och ser mer ut som massimport från Kina
 
kinglolle skrev:
Ouch, trodde nästan den skulle komma och det med all rätta ;). Det var sticksåg och Gop sen bara fortsatt på löpande band. Fortfarande så har jag vissa ergonomiska motstånd dock ;)

Ja ang scheppach så är jag också av samma uppfattning. Har sett det som ett kvalitetsmärke men mer tveksam när de nya produkterna saluförs av Harald Nyborg och ser mer ut som massimport från Kina
Tråkigt om det är så! Många märken som har gått den vägen:S Förr tyckte jag att SKIL gjorde riktigt bra gedigna grejor, nu känns det som smäck... Har inte kollat hur Skil Masters är dock.
 
Daniel_N skrev:
Gnälligt OT raderat, verktygsnördigt OT kvar. /mod
d^_^b


On topic:

Intressant att det kommer en billig modell på sänksågarna, inte för att jag behöver någon men kul för andra! :)

Men det gäller väl att dom är gediget gjorda ändå, för vitsen med en sänksåg är väl just att det ska bli exakta snitt.....
 
Cheesus skrev:
...Tjena grabbar. Gissa vem som spontanköpte en sån alldeles nyss....Plano maskin har den för 1790:-

[länk]

Ja...vad jag nu ska med den till.
Med leverans i januari, ja. Du missade väl inte den detaljen... ;)

Ingen som ens varit på harald och klämt på den? Hade vägarna förbi borås idag, men tyvärr före och efter öppnings- respektive stängningsdax.
 
Plano verkar ha dem för leverans i januari. Hur kommer det sig att Harald har dem i lager? Eller har de bara fått med dem för tidigt i katalogen?
 
kinglolle skrev:
Vet inte om jag vågar säga det? Är rädd för att bli idiotförklarad och satt i fångsttröja....

Det är så enkelt att jag haft lite blandade verktyg och då haft systainers för att få de flesta verktyg att matcha och passa med varandra men det mesta har nu bytts ut mot blåa Bosch och L-boxxar så jag kör allt jag åtminstone kan eller gillar i just L-boxxar. Då sänksågen är ett av de verktyg som tar lite plats och alltid är med om jag ska snickra hos nån kompis eller i stugan mm så var det skönt att få den i rätt låda.

Bygger nu ett skåpsläp med fast inredning för verktyg, en arbetsbänk och småförvaring. I den blir det ännu roligare med enhetlig förvaring så jag har beställt 10 st L-boxxar nu med inredning för småsaker, handverktyg mm.

Ja jag vet att jag är störd, borde diagnostiseras mm - jobbar ju som kontorsråtta och bygger nästan aldrig hos andra men man får väl leva ut sin hantverksdröm ;)
Vi har alla våra hobbies, en del samlar på frimärken, andra på verktyg, åsså finns det dom som snickrar också, har jag hört ;)
 
joflopp skrev:
Plano verkar ha dem för leverans i januari. Hur kommer det sig att Harald har dem i lager? Eller har de bara fått med dem för tidigt i katalogen?
Harald har väl köpt upp överskottet av förserien... ;)
 
Takes one for the team får en ny mening :D
 
Får se om jag kan ta mig förbi Harald i veckan och kika på sågen. Nu har jag i och för sig inte testat någon sänksåg från Festool eller de andra men viss känsla borde man få bara av att kolla och klämma.
 
Fotplatta i tryckstöpt aluminium.

Dålig översättning eller en ny tillverkningsmetod? Är det kanske nån ny duplikatormaskin där man använt ett original från TS55 :)
 
Google translate typ. Gissar väl mer att den är formsprutad :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.