läser på forumet och väntar på att primern ska torka så jag får börja krångla med golvvärmeslangen
 
Dricker en öl efter en dag med isolering, plastning och spikning av läkt :)
 
Mikael_L
Jag har precis hängt upp hängrännor på ena sidan av huset, käkar varmkorv som jag sköljer ner med 2.8% folköl.
Kaffe strax.
Sen mätt tänker jag montera hängrännor på andra sidan.

Vädret är ursinnigt vackert just nu iaf. Bra att göra utomhusjobb idag. d^_^b

edit:
Mjölken slut, ingen mjölk till kaffet ... :@
Jag måste sluta att vara så fjollig ... :|
 
Redigerat:
Micke, svart kaffe annars får det vara. ;)

Sitter i sängen och surfar på HTPC:n.

//Patrik
 
Mikael_L skrev:
Mjölken slut, ingen mjölk till kaffet ... :@
Jag måste sluta att vara så fjollig ... :|
Ja, det där får du verkligen försöka ändra på, lattefjolla. :p
 
Har ägnat dagen åt att klippa banden med gamla "bra att ha" magasin som jag sparat för de intressanta artiklarna. Nu är det gjort i alla fall, fick ihop 3 stora papperskassar, men några tidningar fick vara kvar, separationsångesten var för stor. :blushing:
 
Sitter och letar efter en huv halva till pontiac -34:an på eBay.....
 
Mikael_L
Just nu funderar jag över blandare till köket.

Billiga begagnade, eller något dyrare nya ... jaja ...

Jag känner mig aningens såld på denna gustavsberg:
Nautic.DI.DW_rdax_203x150.jpg

Vi har iaf kommit fram till, efter ett omständligt grunnande, att vi inte gillar det som är så poppis just nu dvs köksblandare med en ett högt rör i båge över handtaget, typ denna:
image1_ac32964577e1c243272bfb5092bbfecc.png
 
He he.
Vi köpte precis den nedre modellen! Kampanjpris på K-rauta. Tycker själv det verkar suveränt att komma under med stora grytor osv!
 
Pongu skrev:
He he.
Vi köpte precis den nedre modellen! Kampanjpris på K-rauta. Tycker själv det verkar suveränt att komma under med stora grytor osv!
Måste vagga iväg och kolla vilken jag har köpt, kom inte ihåg.
Japp, hög båge, tände också på grytfunktionen tror jag.

Till trådfrågan: Sitter och vaktar en av sagda grytor som puttrar på spisen och slösurfar på forumet. Ska nog växla till att ta upp Excel-arket med nästa stora materialbeställning och jobba vidare med denna.
 
Kom nyligen hem från jägarexamen-kurstillfälle och slösurfar lite nu ett tag innan läggdags.

//Patrik
 
Har precis limmat ihop pojkens skruvdragare, han har fått en vana att sticka ner den med "borret" i dragkroken på sin bobby car för att kunna få den med sig när han ska ut på uppdrag, idag gick borret i plast av och han har flera ggr kommit med ledsna ögon och skruvdragare och borr i varsin hand.

Det blev 2-komponents epoxilim och en trallskruv med avsågad skalle som armering inuti borret, får se var det brister nästa gång.
 
Mikael_L
Jag sitter och käkar något jag inte riktigt vet vad det är.
Ja någon som legat i frysen och uppmicrat nu. Något indiskt-inspirerat, kyckling i en gulorange sås med ris. Smakar rätt OK iaf.


Och så lyssnar jag på radion, men vet inte på vad.
Ja något musikverk framfört av symfoniorkester är det iaf. P2 tror jag. Låter rätt OK iaf.


Och så knappar jag lite på den lilla netboken, vet inte riktigt varför.
Ja något forum där ute på internetet, byggahus tror jag. Det känns rätt OK iaf.
 
Ola78
Sitter i ett behandlingsrum och väntar på att få ett skadat finger gipsat och surfar på byggahus och lite andra sidor, varvat med att spela wordfued för att fördriva tiden. Lär blir svårt att kunna hålla något högre tempo med renovering med en gipsad näve sen men man får väl göra så gott man kan.
 
Mikael_L
Det är väggarna som ska gipsas, inte fingrarna ... :cool:

Krya på dig. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.