pelpet skrev:
Jag läste besiktningsprotokollet .. inte lika kul hus längre ;).
Var där nåt stort fel på det?
 
T.ex.:
Värmesystemet har frusit sönder.
Fuktfläckar i väggar och tak.
Brister finns i elen.
Toalett och badrum ur funktion på grund av stora brister.
Rötskador och hårt slitna fönster.

Jobbigt.....
 
Pepparkaka skrev:
Jobbigt.....
Ja, ett sådant hus skulle man bli renoveringstrött på efter bara en vecka. :D
 
Daniel78 skrev:
Det var riktigt snyggt, fräck trappa, det enda som ser läskigt ut är avsaknaden av räcken utvändigt.
Kul att se på sista bilden från hitta.se hur huset såg ut innan :)
 
Den här gården är i min smak! I alla fall det utvändiga (inte lika förtjust över det invändiga).
http://www.hemnet.se/bostad/gard-7rum-Ostra-nobbel-v-simrishamns-kommun-nobbel-v-gamlegard-2723975

Det som är speciellt med detta huset är att man utvändigt gjort en väldigt genomgående renovering utan att det egentligen syns. Man har till och med byggt en helt ny vinkelbyggnad med genuint hantverksmässigt korsvirke och snygga tegelfyllnader, en tillbyggnad som ser ut att ha funnits där sedan 1700-talet. (Sedan tycker jag det är synd att de blåst ut allt det invändiga och gjort standard öppen planlösning - men det slipper jag i alla fall se när jag kör förbi!)
 
Vilken riktigt skön myskänsla det där vardagsrum nr2 ger... NOT
 
Oj, riktigt coolt.
 
Jo den dar korsvirkesgarden ar verkligen tjusig, pa utsidan. Ar det inte andra gangen den ar uppe pa Hemnet nu?
 
raveper skrev:
Vilken riktigt skön myskänsla det där vardagsrum nr2 ger... NOT
Är det rummet verkligen tänkt som ett "äkta" vardagsrum? Jag tycker mig se en skottkärra till vänster i bilden. :)
 
tompaah7503 skrev:
Hjälp! :x
Jag saknar ord!! :wow::O

Vad är det för lådor ovanför vartenda fönster? Elektriska rullgardiner?! :x
Och är hela tomten klädd med sten?

Ja man måste vara bra "cool" i huvet om man genomför ett sånt där bygge..! :rolleyes:
Just stenläggningen är en sån sak som jag skulle kunna tänka mig att göra. Jag tycker det är snyggt. Bort med alla "uppstoppade" djur och de konstiga lådorna ovanför fönstren, sen så tyckte jag att resten var helt OK.
 
Tokyoboy skrev:
Lite oot men.... laget!

[länk]
OK utsikt, men säkert fruktansvärt vindpinat för jämnan.
 
b8q skrev:
OK utsikt, men säkert fruktansvärt vindpinat för jämnan.
Det är ju perfekt, inga dyra ventilationsanläggningar, självdrag funkar utmärkt.
Dessutom torkar tvätten på en kvart.. iofs kanske inte det räcker för att väga upp nackdelarna :)
 
Tokyoboy skrev:
Lite oot men.... laget!

[länk]
Jag måste gå och sätta på mig en tröja, jag började frysa när jag tittade igenom bilderna. :)
 
Tokyoboy skrev:
Lite oot men.... laget!

[länk]
Jag går igång på både hus och läge:wow:
Härlig färg i sovrummet, någon här som tror sig veta färgkoden?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.