Hej

1. Hur rengör man ett bubbelbad, är det enkelt eller blir det mycke göra.
2. Vilket matrial ska karet ha för att det ska vara lätt att rengöra.
3. Vilken storlek ska man ha....om man ska bada två. ::)
4. Finns för eller nackdelar att välja ett större kar.
5. Ska man satsa på rening av vattnet?
6. Är det kanske bättre att satsa på en dushkarbin med massage osv ???
 
Vi valde duschmassage och ska bygga en egen badkar typ spa utan bubblor. 8)
Efter ett tag står man inte ut med ljudet i badrummet av kompressorn om man vill prata och ha trevligt medan man badar. :-/
 
Skulle man kunna placera kompressorn i ett annat rum som t ex garaget eller måste den vara intill bubbelbadet?

Hur funkar duschmassagen...har aldrig provat en sådan?
 
Kompressorn måste du ha under badkaret det följer med i paketet. Duschmassage är faktiskt jätte skönt.
Det är en panel med många duschstrålar som du kan variera styrkan på. Det fungerar ungefär som en handdusch med massage dusch (finns många idag att köpa) fast flera.
Här i stockholm har jag sett många av bra kvalitet men dyra. Finns andra på byggmarkader men kvalitet ensåg ingen vidare ut. Vi ska köpa den i Tyskland.
 


Kompressorn måste du ha under badkaret det följer med i paketet
Det där är inte helt sant...på Kakeldax i Haninge har de ett stort, åttakantigt bubbelbad med kompressor som man placerar nån annanstans. Har de en sån, så finns det säkert flera.
 
Om du skaffar dig lite slang kan du placera kompressorn
var som helst.
 
Då ber jag om ursäkt om jag trodde fel.
Jag ska titta på Kakeldax badkar.
Men frågan är hur långt ifrån badkaret kan man ha kompressorn. Kan man flytta den till bottenvåningen då?
 
Javisst, bara du har tillräckligt med trycklufts-slang.
 
En redig karl ordnar sina bubblor själv.
 
Palm skrev:
Kanske det finns bubbelkar / kompressorer med Bluetooth månntro?? ;)
Nej, men du kan få det om du inte tar det lungt när du kliver i och ur badet :)
 
"Jag ska titta på Kakeldax badkar"

Finns det någon webb adress till dom?

Om man har kompressorn i garaget så borde man ju kunna gjuta in ett rör för tryckluft i plattan. Sedan borde det ju gå att använda t ex en TP-kabel (åtta ledare) för styrning av kompressor.

Hur funkar massage och t ex om man har ryggmassage...är det någonting man styr i karet eller kommer det direkt från alla munstycken. ???

Alltså kan man slå av och på olika funktioner i karet...är lite nybörjare på bubbelbad. :-/
 
Bubblor i badkar är ingen raketvetenskap. Visst kan man ha en kompressor i verkstan och tryckluft både i badrummet och köket, men hur smidigt/nödvändigt är det?

Försök hitta ett någorlunda tyst badkar på en gång, om det känns viktigt. Det borde finnas siffror att jämföra med, annars får man kräva det från leverantören.
Det blir nog både billigast och enklast.

Norrland, jag vet inte om de har någon webadress, brukar åka förbi där ibland bara...
 
:) Angående storleken så är ju det bästa att provsitta. Vi provbadade hela familjen på bauhaus. Om badkaret sitter fast på rumpan när du reser dej så är det för litet... Jag tror att Karlx11 har vana vid att prova sånt där så du kan kanske fråga honom... ;D
 
Nix. Jag är bara pervers på duschkabiner veryhappy.gif
 
;) Åh jag tänkte bara att om din rumpa får plats, så får alla plats...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.