pink_painter skrev:
Nu är face-huggern uppfiskad och tillintetgjord. :D

Härligt ! Då ä väl problemet löst med översvämningr i duchen i allafall. ;)
 
Dalbotös skrev:
Enligt info i tråden har du klämt fram två minimonster? :)
Och här är bildbevis! Mina två monster, från idag.
 
  • alienmonster.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
nino skrev:
förmodligen så går röret från källar golvet till taket där det förgrenas i ett Y eller T (fast liggande)
en del går till garderoben och vidare till vinden med avluftningen, är det fixat?
andra delen går i / under golvet till wc

Ska du renovera badrummet så bör du byta till plast hela vägen ner till källaren om det går...
antigen genom att riva upp golvet eller dra avloppet rakt ner från toan och hänga det i taket fram till det stående röret
Röret går spikrakt upp från verkstan i källaren, via garderoben, upp på kallvinden. Där uppe vinklar det av ovan bjälklaget och sen vinklar det upp till taket.

Jag byter gärna mot plaströr och det är säkert inte så krångligt att riva upp golvet. Får numrera bitarna och lägga dem i ordning, så ska det nog inte vara svårt att lägga tillbaka det sen. Jag la nya klickgolv under sportlovet. :)

Funderar faktiskt på att riva upp det nylagda golvet i stora sovrummet och dra avloppsrör ut genom ytterväggen och in i uterummet och bygga liten gästtoa där ute. Det här gamla huset har nämligen bara ett badrum och toa, på ca 3 kvm (1,90 x 1,60). Hade ju inte gjort ont att få in en toa till. Men jag ska fundera några varv till på det, antar att man i så fall måste söka bygglov?
 
Daniel78 skrev:
Är det enskilt eller kommunalt avlopp? eller , jag tycker mig ha läst en hel del om att man inte ska ha luftningsventil ifall man har enskilt avlopp?
Det är kommunalt. Går det att skippa avluftningen upp på kallvinden menar ni? Hur gör man istället i så fall? :)
 
MickeK skrev:
Härligt ! Då ä väl problemet löst med översvämningr i duchen i allafall. ;)
Nja, att plocka upp alien-bollen löste ju inte problemet med att badrumsgolvet har fel fall och är mysko konstruerat runt golvbrunnen (syns på ena bilden tror jag, nästan som en vall).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.