jo det är säkert som du skriver
går lite trögt med tänkandet nu :)
 
Nä, jag tror faktiskt jag väntar till imorgon bitti. Ni har gjort mig alldeles mörkrädd med era kommentarer! :D
 
nino skrev:
har du källare?
ibland kan det vara bättre att dra nytt från källaren och direkt upp i badrummet och plugga det gamla
det som går upp på vinden är avluftning går att ersätta med vaccumventil
Är det enskilt eller kommunalt avlopp? eller , jag tycker mig ha läst en hel del om att man inte ska ha luftningsventil ifall man har enskilt avlopp?
 
Heja heja... Ett djupt andetag och samla mod nu!!! Jag håller tummarna d^_^b
 
Enligt info i tråden har du klämt fram två minimonster? Det kan väl omöjligt vara äckligare att ta upp bollen... ;)
Sätter min vänstra stortånagel på att det är en boll. :)
 
p_p ...har du gått och lagt dig? Du kommer drömma mardrömmar om aggressiva JÄTTE bollar som anfaller dig om du inte bringar klarhet i vad som ligger i brunnen. Tänkt vad stolt du kommer vara när du gjort det!
 
Jag gick och la mig, men gick upp igen för jag kunde inte somna. :D Men av andra anledningar än den gamla bollen i brunnen haha! Den kan ligga där en natt till, jag vet vad det är och lovar fota den imorgon och lägga upp i tråden ok? ;)
 
Dalbotös skrev:
Enligt info i tråden har du klämt fram två minimonster? Det kan väl omöjligt vara äckligare att ta upp bollen... ;)
Sätter min vänstra stortånagel på att det är en boll. :)
Nja, tvärtom faktiskt. Förlossningarna var relativt snabba (ca 4 h med nr 1 och ca 2½ h med nr 2) och betydligt renare än den däringa basseluskstinna avloppsbrunnen. d^_^b

Det måste vara en boll, en liten grå minifotboll som försvann spårlöst gud-vet-när, men säkert ett år sedan i alla fall.
 
Nu är face-huggern uppfiskad och tillintetgjord. :D
 
  • alienboll.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Gullig liten boll :)
 
Daniel78 skrev:
Gullig liten boll :)
Vill du ha den? Jag kan posta den till dig om du vill. :)
 
Nej tack, vi har inga gjutjärnsbrunnar att lägga den i, tack ändå :)
 
Så lite så. :)

Kanske skulle fungera med annons på Blocket?
 
förmodligen så går röret från källar golvet till taket där det förgrenas i ett Y eller T (fast liggande)
en del går till garderoben och vidare till vinden med avluftningen, är det fixat?
andra delen går i / under golvet till wc

Ska du renovera badrummet så bör du byta till plast hela vägen ner till källaren om det går...
antigen genom att riva upp golvet eller dra avloppet rakt ner från toan och hänga det i taket fram till det stående röret
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.