Nimajneb, vadå välj linje? tror inte du vet vad du pratar om, och du har noll rätt i vad du försöker få dig själv övertygad om att du har rätt i.
helt ärligt tycker jag att moderator borde utreda ditt parti i frågan, för om du inte har någon anknytning till Folkpool så har du helt klart tappat det för länge sedan...
 
bränski skrev:
Nimajneb, vadå välj linje? tror inte du vet vad du pratar om, och du har noll rätt i vad du försöker få dig själv övertygad om att du har rätt i.
helt ärligt tycker jag att moderator borde utreda ditt parti i frågan, för om du inte har någon anknytning till Folkpool så har du helt klart tappat det för länge sedan...
Om du nu ska fortsätta med personangrepp så får du gärna skriva vad du grundar dom på, eg vad som är så felaktigt.
Ena stunden så skyller du på producenten/agenten/grossisten folkpool och i andra återförsäljaren Stockholm swimmingpool och spa AB.
Jag menar att det är Stockholm swimmingpool och spa AB som skall ta ansvaret men om du anser det fel så säg då det och argumentera entydigt åt det hållet om du menar att det hjälper TS.

Jag tycker TS har fått ett antal tips i tråden hur han bör agera och ett antal frågeställningar att ta hänsyn till så jag tror inte vi kan göra så mycket mer för TS för tillfället.

Och för en sista gång, jag har inte ett smack med folkpool att göra och frågan kunde lika gärna gällt en liten symaskinsbutik i Åmål och jag hade drivit samma sakdebatt.
 
person angrepp? du läser nog lite för mycket mellan raderna, och läs alla inlägg igen som jag skrivit, för JAG har aldrig lagt skulden på någon eller anklagat någon för någonting.
däremot har jag sagt att jag tycker det är fruktansvärt dåligt skött av folkpool och dess återförsäljare, samt att grossisten/producenten folkpool måste ta sitt ansvar om man har återförsäljare!

ja, men varför ska man lägga näsan i blöt och vara en sådan bessewisser? bara för att man tycker att någon gjort ett fel ordval i rubriken, förstår inte varför man lägger ner tid på att leta fel, passar det inte så läs inte dom trådarna...
 
Men det är väl inte att vara "besserwisser" för att man för en debatt och sin åsikt?
 
Folkpool har nu kontaktat mig och kompenserat mig genom att betala mig 2500:- för den extra kranbilen jag fick ta in, samt att dom skickar två filterpatroner som kompensation för strulet.

Jag känner mig nöjd med detta.

Angående om jag skulle kontaktat Folkpool centralt istället för butiken där jag köpte mitt spabad så tycker jag absolut att jag gjorde rätt som kontaktade säljstället.

Det var där jag köpte och betalade både spabadet och transporttjänsten. Har inte någon anledning att kontakta någon annan.

Hur som helst är ärendet avklarat och jag kan äntligen stryka ett streck över denna otrevliga händelse.
 
Bra bra Folkpool .Trist bara att man skall behöva lägga ner en massa tid på sådant här skit Lindberg
 
OLindberg skrev:
Folkpool har nu kontaktat mig och kompenserat mig genom att betala mig 2500:- för den extra kranbilen jag fick ta in, samt att dom skickar två filterpatroner som kompensation för strulet.

Jag känner mig nöjd med detta.

Angående om jag skulle kontaktat Folkpool centralt istället för butiken där jag köpte mitt spabad så tycker jag absolut att jag gjorde rätt som kontaktade säljstället.

Det var där jag köpte och betalade både spabadet och transporttjänsten. Har inte någon anledning att kontakta någon annan.

Hur som helst är ärendet avklarat och jag kan äntligen stryka ett streck över denna otrevliga händelse.
Hmmm... undrar om dom läser på sponsrade forum.... :rolleyes:
 
Har läst igenom hela tråden och har lite funderingar....

Nimajneb skrev:
Löjligt att hänga ut folkpool som företag för detta.

Om dom anlitar en firma som kör ut lokalt och dessa får strul med utrustningen så betyder det inta att folkpool som företag är skräp.

Jag och tusentals andra har haft utmärkta leverans från folkpool.

Ni kommer säkert att reda ut detta med tiden.
Vad har du för fakta på att Folkpool har tusentals nöjda kunder?

Nimajneb skrev:
Välj linje nu istället för att hoppa fram o tillbaka.

Är det Stockholm swimmingpool och spa AB med säte i Kungenskurva och filial i Arninge som har felat eller är det Folkpool AB i Järna som enligt dig har felat om nu händelseförloppet är korrekt beskrivet?

I vissa inlägg så anklagar du återförsäljaren och i andra folkpool.

Tittar man då nyckeltalsutvecklingen hos Stockholm swimmingpool och spa AB så har man all rätt att dra åt sig öronen. Tveksamt om dom har förmågan att driva dessa affärer och du har rätt i sak när du vagt antyder att folkpool borde fundera på om det är ett lämpligt bolag att företräda företagets produkters.
Nu är du nog ute på lite hal is tror jag. Folkpool i Arninge har tagits över av ett nytt bolag som nu heter Arninge Pool & Spa AB vilket gör att du de facto hänger ut fel bolag. Stockholm swimmingpool gick ur 2010 om nu rätt ska vara rätt.

Vad du menar egentligen är om Arninge Pool & Spa AB ska företräda Folkpools produkter.
Nej - jag är inte part i målet endast läst på via allabolag.se
 
Bandbredd skrev:
Har läst igenom hela tråden och har lite funderingar....



Vad har du för fakta på att Folkpool har tusentals nöjda kunder?



Nu är du nog ute på lite hal is tror jag. Folkpool i Arninge har tagits över av ett nytt bolag som nu heter Arninge Pool & Spa AB vilket gör att du de facto hänger ut fel bolag. Stockholm swimmingpool gick ur 2010 om nu rätt ska vara rätt.

Vad du menar egentligen är om Arninge Pool & Spa AB ska företräda Folkpools produkter.
Nej - jag är inte part i målet endast läst på via allabolag.se
Jag har bara använt sunt förnuft och egna och mina bekantas erfarenheter att folkpool måste ha tusentals nöjda kunder.
Med tanke på att dom är störst i Sverige, typ 10ggr så stora som konkurrenter typ poolkungen, svenska poolfabriken osv.
Och har funnits på marknaden i över 40år.... Då måste man ha en nöjd kundbas och duktiga återförsäljare. Lek med siffrorna, 130mille i omsättning ger kanske 2000-2500 anläggningar per år och verkar öka från år till år.... Tror nog att jag har belägg för att dom har tusentals nöjda kunder.

När det gäller ägarstrukturen så gick jag enbart efter org id 556678-7122 som folkpool Arninge var kopplat till och dess juridiska namn är det som jag skrev.
Men i vilket fall som helst så fanns ju ingen koppling mot folkpool i Järna och det var ju det som tråden eg handlade om.

Men eftersom TS är nöjd nu med hur återförsäljaren, vad tusan han nu heter, kompenserade så är ju tråden avslutad.
 
Nimajneb skrev:
Jag har bara använt sunt förnuft och egna och mina bekantas erfarenheter att folkpool måste ha tusentals nöjda kunder.
Med tanke på att dom är störst i Sverige, typ 10ggr så stora som konkurrenter typ poolkungen, svenska poolfabriken osv.
Och har funnits på marknaden i över 40år.... Då måste man ha en nöjd kundbas och duktiga återförsäljare. Lek med siffrorna, 130mille i omsättning ger kanske 2000-2500 anläggningar per år och verkar öka från år till år.... Tror nog att jag har belägg för att dom har tusentals nöjda kunder.

När det gäller ägarstrukturen så gick jag enbart efter org id 556678-7122 som folkpool Arninge var kopplat till och dess juridiska namn är det som jag skrev.
Men i vilket fall som helst så fanns ju ingen koppling mot folkpool i Järna och det var ju det som tråden eg handlade om.

Men eftersom TS är nöjd nu med hur återförsäljaren, vad tusan han nu heter, kompenserade så är ju tråden avslutad.

Det är ju kanon att man tagit sitt förnuft till fånga, det jag reagerar på är att du försvarar Folkpool i absurdum!
Du är moderator, Folkpool sponsrar tråden.....

Min sista fråga till dig blir följande:

Om man som gäst på Mc Donalds i Arboga ser en stor råtta i köket ska man då varna för
Mc Donalds i Arboga eller restaurant Genomfarten AB (som franschisetagaren juridiskt heter)?

Frågeställningen bottnar i att jag tycker TS gjort rätt från början genom att väcka oss andra och
på så sätt kunna vara preventiva innan man betalar pengarna!
 
Nej, han är inte moderator, det är en helt vanlig gubbe av kött och blod precis som du. Folkpool betalar för att synas i en specifik avdelning relaterad till deras verksamhetspområde, det har väl inget med denna tråd att göra? Ibland kommer det vara så att sponsorers produkter diskuteras i avdelningar dom sponsrar, inget konstigt med det.

Bandbredd, om du läser igenom hela tråden, känner du inte att det blir lite favorit i repris av de diskussioner du nu drar upp igen? Lägg ner och ta helg, problemet är ju löst för trådskaparen.
 
MathiasS skrev:
Nej, han är inte moderator, det är en helt vanlig gubbe av kött och blod precis som du. Folkpool betalar för att synas i en specifik avdelning relaterad till deras verksamhetspområde, det har väl inget med denna tråd att göra? Ibland kommer det vara så att sponsorers produkter diskuteras i avdelningar dom sponsrar, inget konstigt med det.

Bandbredd, om du läser igenom hela tråden, känner du inte att det blir lite favorit i repris av de diskussioner du nu drar upp igen? Lägg ner och ta helg, problemet är ju löst för trådskaparen.

Oj.....
 
Bandbredd skrev:
Oj.....
Ni är nog lite fel ute...
om ni hänger på forumet lite mer...
 
Min erfarenhet:
Folkpool 8 x 4 meter, romanend trappa, mosaikduk, sanfilter, luftvärmepump (eller heter det växlare?) och saltklorinator.

Folkpool har funkat bra för mig. Jag är helnöjd med hårdvaran och även kontakterna med alla utom byggaren. Som anges ovan i tråden så är det lite klurigt att förstå vem man har att göra med. Folkpool som företag står för leveranserna, försäljning och kontakt går via återförsäljare och byggandet (om man inte gör det själv) går åtminstonde här via enskilda företagare som återförsäljaren lägger över jobbet på. Det blir lätt förvirrande då byggaren kommer i en bil med Fokpooldekaler vilket får en att tro att han representerar Folkpool, sedan på fakturan ser man att det är en enskild firma.

Jag var som sagt nöjd med Fokpool som företag, mycket nöjd med återförsäljaren (norrköping) och rejält irriterad på byggaren.

/Elände
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.