Det där växthuset får du full poäng för, Lawrence!
 
Tack! 2 bilder inifrån !
 
  • VäxthusDisa2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • VäxthusDisa3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Köksråttan och 7 till
  • Laddar…
Woaa! Vilket toppenställe! Full pott från mig med! :D
 
Full pott från mig också Lawrence! Det går aldrig att få det så här genuint, personligt och vackert om man inte bygger det själv. Den som ändå vore händig ...
 
Här är mitt sommarprojekt,det blev ett växthus i asiatisk stil!
Har murat grunden i souteräng mot en bergknalle,använt gamla fönster från 30 talet till väggar och sen blev det kanalplast till taket.

Allt är ordentligt isolerat från grunden samt att jag har dubbelglas så jag hoppas kunna förvara mina ömtåliga växter här på vintern och så finns det en liten värmekälla som kan hjälpa till att hålla det hela frostfritt i vinter,hoppas det funkar.
 
  • IMG_0043.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Lawrence och 3 till
  • Laddar…
Supersnyggt ! Lite mera bilder tack ! Vad är det för värmekälla du tänker använda ?
 
  • Gilla
nummas66 och 1 till
  • Laddar…
Här kommer en bild till
 
  • IMG_0039.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Naturliv och 3 till
  • Laddar…
Tack ska du ha och ditt är också väldigt snyggt, visst är det kul att ha något som ingen annan har och att få det precis som man vill ha det.
Jag tänkte nog använda en mindre byggfläkt eller så blir det ett litet oljefyllt radiator på hjul som jag har haft tidigare men då i ett inglasat uterum. Och så ska det bli en bättre termostat som reglerar det hela, vill ha ca 5 grader där inne.
 
  • IMG_0047.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Jänkarn på slätten och 2 till
  • Laddar…
Väldans tjusigt! d^_^b
 
Tack ska du ha!
 
Har inte orkat med nån uppdatering här på länge, men en bild från en liten kräftskiva kan jag väl ändå ladda upp!

Senaste inköpet blev en kruka med en Zilga druva i.
Tanken är att bladverket skall ge skugga under heta dagar, vi får väl se om det funkar?
Kanske blir det några druvor också :)

P1020720resize.jpg
 
så här ser mitt "hemmatillverkade" ut


IMG_0063.jpg
 
Redigerat:
  • Gilla
Davidw och 2 till
  • Laddar…
Med en sådan här spruta, lägger jag kitt i ovanfalsen, för att det skall bli helt tätt.Detta har alltid varit viktigt för odlaren, att det inte läckte in vatten på kulturen, för vem vill köpa t ex julstjärnor med prickar på bladen efter droppande vatten

IMG_0061.jpg
 
snyggt! har du ritat och beställt allt själv ?
 
Lawrence skrev:
snyggt! har du ritat och beställt allt själv ?
Nej, det tryckta virket kommer från ByggMax, spröjsen är vanliga 45X70 som jag fräst fals till glasen i, ovan och botten lejd är lite grövre virke. Lufterna kommer från ett äldre växthus, liksom glasen = 80 år gamla.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.