Jag har hämtat en Intellivent och bokat en Hilti med 127mm kärnborr.
Så i morgon ska ett 34 cm djupt hål göras i badrummet så att det äntligen blir ventilerat.
Skulle kunna hoppa in i fusktråden efter allt man rättar till här hemma.
 
Kjell_G skrev:
Härligt, och vedspisen får vara kvar hoppas jag? Blir en kökstråd på det här kanske. Du har lite framför dig tror jag :D

Kjell G
Jadå vedspisen får vara kvar, och i tv-rummet blir det en liten kamin. Det ihop med min luftvärmepump och oljefyllda element så borde jag inte behöva frysa på vintrarna. :D

Och det här med arbetsmängd är intressant, många tycker jag har mycket jobb kvar.
Jag känner ju att jag nästan är färdig nu när det bara är 2 rum kvar efter att allt utom delar av timmerväggarna är bytt. :)
 
Skitväder ute så nu har jag påbörjat kaklingen i tvättstugan. Det var inte så svårt som jag inbillat mig. Inga plattor har ramlat ner under natten. :)
 
dsc0176hz.jpg

dsc0177rg.jpg

Hilti DD130 och 127 mm kärnborr. S*tan vad svettig jag blev.
Nu invänta elektriker, sen kommer badrummet inte vara en ångbastu längre.

Edit: Skulle fråga om råd med. Borret slant, (Nej, det var inte jag. Det var borret...) så en kakelplatta blev skavd. Hur snyggar jag till det bäst? Nagellack eller har färgaffären något bra?
 
Redigerat:
Kan du inte byta ut hela kakelplattan, så blir du av med det där stora fula hålet i mitten också ;)

Ska du inte ha en fläkt eller något i hålet?, då täcks väl både småhålen och det skavda?
 
Daniel78 skrev:
Kan du inte byta ut hela kakelplattan, så blir du av med det där stora fula hålet i mitten också ;)

Ska du inte ha en fläkt eller något i hålet?, då täcks väl både småhålen och det skavda?
Vill helst slippa att göra mer åverkan på fuktspärren. Därför hoppas jag slippa byta plattan.
Fläkten slutar precis på mm över skavet.

Småhålen är till den nya fläkten.
 
Mikael_L
Jag skulle bara kladda på lite tip-ex, eller lite helblank vit färg av något slag. Jag tror att man egentligen ser det ganska lite, sådär precis bredvid en kåpa till en fläkt.
Ja du själv kommer se det jättemycket och jättetydligt hela tiden, men ingen annan. :p
 
Det finns speciell färg för att laga emaljen på badkar, det kanske hade funkat?
Kommer i en liten burk med pensel typ tip-ex.
 
Tack för tipsen! Blir en vända till färgaffären i morgon.
 
Idag har jag byggt färdigt och monterat upp ett litet entrétak till våran grovingång....
 
  • farstutak.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Idag har jag klippt gräsmattan efter att varit borta och jobbat en vecka .
Tydligen är det bra tillväxt på hösten för det tog tre timmar att klippa
mina 1000 m2 , hondan tål inte att det blir mer än två dagar mellan
klipptillfällena .
 
grävt
 
Målat lite ...

//Magnus
 
Klippt 2000m2 gräs, kört 2m3 jord till tippen, satt samman skåp för tvättstugan o fixat en fast installation för avfuktaren i tvättstugan och bytt manometer på poolfiltret.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.