timmelstad skrev:
Till fyren tar du dig med båt, eller varför inte egen helikopter?

[länk]

Ja, varför inte? :D
Man slipper ju tjafsa med grannarna. :)
 
http://www.hemnet.se/bostad/villa-s...backens-kommun-johan-ahlbacks-plats-2-2151136

350.000 kr!!!!!

Detta är en av de vackraste byggnaderna jag vet om. Otroligt fin och vilket boende man skulle kunna ordna i detta hus. Exceptionellt skick vad gäller fasad och tak samt bra värmeanläggning. Lägenheten som finns i huset är väl sisådär men....

Undrar vad det skulle kosta att bygga idag? 10 miljoner? 15? Mycket pengar i vilket fall som helst.

Byggnaden har tyvärr ett tråkigt läge, närmsta granne är Systembolaget och tvärs över gatan Ica´s parkering. Runt halva tomten löper genomfarten i samhället. Hade det inte varit för läget hade jag köpt direkt. Utan tvekan. Även om priset vore 10 ggr högre. Nu är läget i mitt tycke så fel det kan bli för det här huset så jag skulle inte ta det för 1 krona ens. Sorgligt men sant.
 
Cheesus skrev:
[länk]

350.000 kr!!!!!

Detta är en av de vackraste byggnaderna jag vet om. Otroligt fin och vilket boende man skulle kunna ordna i detta hus. Exceptionellt skick vad gäller fasad och tak samt bra värmeanläggning. Lägenheten som finns i huset är väl sisådär men....

Undrar vad det skulle kosta att bygga idag? 10 miljoner? 15? Mycket pengar i vilket fall som helst.

Byggnaden har tyvärr ett tråkigt läge, närmsta granne är Systembolaget och tvärs över gatan Ica´s parkering. Runt halva tomten löper genomfarten i samhället. Hade det inte varit för läget hade jag köpt direkt. Utan tvekan. Även om priset vore 10 ggr högre. Nu är läget i mitt tycke så fel det kan bli för det här huset så jag skulle inte ta det för 1 krona ens. Sorgligt men sant.
Läget låter väl perfekt, granne med systemet, vad kan man mer begära?? d^_^b

Men om nu läget är tråkigt för att bo på, så kanske det funkar för en som vill ha lunchresturang där, eller ett fik...
 
Cheesus skrev:
[länk]

350.000 kr!!!!!

Detta är en av de vackraste byggnaderna jag vet om. Otroligt fin och vilket boende man skulle kunna ordna i detta hus. Exceptionellt skick vad gäller fasad och tak samt bra värmeanläggning. Lägenheten som finns i huset är väl sisådär men....

Undrar vad det skulle kosta att bygga idag? 10 miljoner? 15? Mycket pengar i vilket fall som helst.

Byggnaden har tyvärr ett tråkigt läge, närmsta granne är Systembolaget och tvärs över gatan Ica´s parkering. Runt halva tomten löper genomfarten i samhället. Hade det inte varit för läget hade jag köpt direkt. Utan tvekan. Även om priset vore 10 ggr högre. Nu är läget i mitt tycke så fel det kan bli för det här huset så jag skulle inte ta det för 1 krona ens. Sorgligt men sant.
Nära till både mat och sprit.. Varför inte? En häck eller en mur kan man ju lätt smälla upp. Billigt var det ju med.
 
Mikael_L skrev:
Bilen har väldigt fin utsikt innifrån garaget. :D

Ganska duktigt av h*n som ritat huset att lyckas klämma in hela tre sovrum trots blygsamma 190 kvm.
snyggt hus....o läge...
men det gula kaklet över diskbänk och på toa såg inte snyggt ut
ser smutsigt ut....
 
Daniel78 skrev:
"Delvis havsutsikt" :)

[länk]

Skulle nog gå att sälja som 70-tals muséum till någon som vill tjäna bra med pengar på nostalgiska besökare.
Ett klart museiobjekt. Undrar om tvättmaskinen fungerar fortfarande?:D
 
Mikael_L
Herr_JT skrev:
Ett klart museiobjekt. Undrar om tvättmaskinen fungerar fortfarande?:D
Ja och om diskmaskinen kan man ju ha samma tanke. :)

Men det var en helt annan kvalla förr, så jag skulle inte bli jätteförvånad om maskinerna faktiskt skulle fungera.
Däremot är dom nog inte i energiklass A ... :D
 
Daniel78 skrev:
"Delvis havsutsikt" :)

[länk]

Skulle nog gå att sälja som 70-tals muséum till någon som vill tjäna bra med pengar på nostalgiska besökare.
Men badrummet! :wow:
 
Totem skrev:
Tar väl rekordet... Tänk om man hade råd. "Suck". Fast man kan väl plagiera lite idér i alla fall. :wow:
[länk]

[länk]
Ja.. som att köpa en egen Ö typ.
 
timmelstad skrev:
Till fyren tar du dig med båt, eller varför inte egen helikopter?

[länk]

Ja, varför inte? :D
Det var ett TV-program om Cederbergs projekt när han hade köpt fyrplatsen och hans planer. Det är mycket pengar nedplöjt där i själva renoveringen av stensättningar bl.a.
Tyvärr omkom han i en, om jag minns rätt nu, biloycka för några år sedan och man verkar för köra det vidare som hotell men utan framgång.
 
Daniel78 skrev:
Världens enklaste planlösningsritning?

[länk]
Inredningsarkitekten måste ha fått bra betalt för greppet med en tamburmajor med en sopborste upphängd i...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.