Mycket som kommit emellan hittils , har två stycken master/slave styrningar liggandes i snickarboden, återkommer.
 
woodrat skrev:
Mycket som kommit emellan hittils , har två stycken master/slave styrningar liggandes i snickarboden, återkommer.
Hej Hopp

Har dessa kommit upp på priolistan ännu?

Mvh

Peter
 
Jajemän, nu har jag byggt ihop ett kit ( köpte två ) , funkar finfint , postar några bilder när jag har kameran med. Kan rekommendera byggsatsen. Nu gäller det bara att få till en schysst kapsling.
 
Väntar med spänning att få se lite bilder!

/Ulf
 
Så här blev det med mitt master/slave uttag, funkar utmärkt med slipmaskin och bordcirkelsåg !!
Är byggsats från KEMO, köpt på nätet från Tyskland.
 
  • PICT0109.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • PICT0110.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bra tänkt :) men nu ska jag gnälla lite också.

Satsa på riktiga kabelgenomföringar, blir inte så bra annars.

SKINTOP.jpg

Och sockerbiten ser inte heller så proffsig ut. Använd riktiga toppklämmor typ wago 222 alternativt sätt ändhylsor på trådarna (men du kanske redan har sådana som inte syns på bilden?).

800px-WAGO_222_terminals.JPG

e0890800.jpg

Och jordtrådarna ska vara längre än de andra, så att de dras ut sist i händelse av att kabeln skulle slitas ur.
 
Man tager vad man haver !;)

P.S Tack för tipsen för en riktig installation.
 
Snyggt bygge!

Jag kan inte hitta master slave modulen. Det verkar som att de har slutat sälja den. Någon som vet var man kan köpa en idag?

/ Tom
 
En googling på KEMO M103 ger ju några träffar...
Längst ned på denna sidan:
http://www.jkshop24.de/KEMO-M103-Masterslave
står det:
"Sehr geehrter Kunde: Dieser Artikel ist als Nachfolger KEMO M103N ab ca. 04-2012 wieder erhältlich. Ein weiteres Master-Slave-Modul eines anderen Herstellers haben wir ab ca. 10.12.2011 im Programm."

Min tyska är inte den bästa men jag tolkar det som att en ny modell är på ingående fr.o.m. april. (eller är det tvärtom?)

EDIT: Huu, priset i länken ovan är ju mer än det dubbla jämfört med det som tidigare länkats från AAAA Electronic.
 
Redigerat:
LOGOSOL, dom säljer mobila sågverk mm har färdiga master-slave uttag. Både 1-fas och 3-fas.
Sök på logosol.se - vebbutik - elartiklar.
 
Jac, tack. Men med frakt blir det, precis som du skrev, väldigt dyrt.

Valter, Logosols lösning var både klumpig och otroligt dyr! Men tack i alla fall för ditt svar :)

Tom
 
Jag antar att det är den här som avses:

http://www.logosol.se/store/sweden/...ng/grenuttag-med-master-slave-230v-1-fas.html

Vilket verkar vara en sån här:

http://www.tripus.se/index.php?page...idmenu=start&submenu=&sida=produktbeskrivning

Om man är spekulant så kan det ju vara bra att observera att den har 2-3 sekunders fördröjning av slaven även vid start. Bra om man har problem med uppsäkringen för startströmmarna. Har man inte det problemet så är det ju lite drygt när man står vid kapen och det tar tre sekunder innan dammsugaren drar igång vid varje kap :)
 
  • Gilla
___David____
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.