Hittar ingen liknande tråd, men jag tycker det är kul att läsa om vad ni köper för maskiner och verktyg.
Iallafall jag blir upprymd och vill gärna berätta :blushing:
Kul om det kommer kommentarer och recensioner på vad ni köpt och kan rekommendera andra.

Bara för att få en start så berättar jag om dagens inköp.
Det blev en Bosch GEX 150 Turbo
http://www.bosch-pt.se/boptocs2-se/...pmaskiner/101286/GEX+150+Turbo/7757/index.htm

Första jobben jag hoppas den ska klara bra, är slipning av bänkskivorna i köket. Sen ska även de spacklade gipsskarvarna i garaget slipas innan målning.
Hoppas Posten kan leverera på någon dag så jag kan skriva lite vad jag tycker om den snart :)

Så, vad har ni köpt som ni vill berätta om!
 
Redigerat:
Ah, jag har också precis beställt en GEX 150 Turbo. Blev en ganska diger beställning från toolstop då det råkade åka med en häcksax, makita 18g dyckertpicka och sedan kunde jag inte hålla fingrarna i styr så det åkte med ett kit med GOP och GSR2 10.8.
Dyrt blev det men jag lär bli nöjd när hålet i plånboken läkt.
 
Ola78
Köpte mig en Bosch GST135 för ett par månader sedan och jag njuter varje gång jag använder den. Helt underbar, undrar bara varför jag inte köpt den innan då det är milsvidd skillnad mot min gamla sticksåg.
 
Jag har just beställt:

pvbm_bs_dddc_493539_z_01a.png

pvbm_bs_whce_492135_z_02a.png
pvbm_bs_bhs65ce_492648_z_01a.png
b6df_1_bol.JPG
3bc5_1_bol.JPG
ptop_sys_sys1tloc_497563_z_01a.png
thumb_bs_bksd38_493648_z_01a.jpg


Speciellt borren och försänkarna vet jag sedan tidigare att dom är dom bästa som finns. :)
Djupanslaget kommer till stor nytta eftersom jag har en hel del gips skivor som ska upp.
T-Loc:en behövs som förvaring till tillbehören till skruvdragaren. :)


Men mest nöjd är jag med min Festool T12+3 som köptes för ett tag sedan, perverst bra maskin helt enkelt. :)
 
Redigerat:
Sorry, men det finns en risk att min fru läser den här tråden och eftersom min nya inköpsstrategi inte riktigt anammat offentlighetsprincipen som annars gäller i hushållet så ser jag en potentiell risk för repressalier om inköp loggas här.

Det jag kan berätta är att en granne är väldigt nöjd med sitt GTA3700. Och att han ocksä säger sig vara extremt nöjd med tigersågen han köpte för ett par månader sedan, en Makita 3070.
 
HAHAHAHAHA!!!!
Tänk vilken snäll granne dessutom, lånar säkert ut dessa prylar jätteofta!

Du får gör som mig, ha en verkstad/snickeriutrymme.
Sådana går aldrig fruarna in i, vilket ger oanade möjligheter :cool:
 
Själv ser jag till att garaget är så stökigt att sambon vägrar gå in i det. Enda problemet är ju när man ska använda grejjerna och hon är med. Har nog hänt att man tagit i i underkant nån gång då den obligatoriska frågan om priset kommer upp.
 
W
Köpte mig en 3 tons minigrävare. Den är jag sjukt nöjd med och används just nu för att göra en ny uppfart men mera ska det bli.
 
Redigerat:
En Stanley-kompressor B480/10/50T 50 l blev det nyligen, funkar fint till mig förutom att det var lite kvalitetsstrul med anslutningssladden.

Min sambo uttryckte sig "Ja, den var ju jävligt rolig hördudu" när den här skylten åkte upp:
 
  • skylt.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den där skylten snor jag!

:)
 
Det som på senaste tiden gjort mig mest nöjd är nog Panasonic EY7440, helt enkelt fantastisk enligt mig
 
Min nya Festool C15, lossa 14 m2 altantak med farmarskruv och skruva tillbaka 21 m2 altantak + 100 ankarskruv i plåtbleck på en laddning :) :)

Är ju ett tag sen nu men min Leica Disto 2 avståndsmätare är fantastisk. Gäller iofs alla lasermätare, otroligt vad det underlättar när man som jag bygger altan ensam.
 
Redigerat:
Hämtade idag ut 2st 1000mm mfs profiler, dags att planlimma en diskho!
 
V8dc: Ett köp som jag är riktigt nöjd med är tigersågen, Makitas 18V. Används flitigt i trädgårdsarbetet. Funkar alldeles utmärkt som kantskärare. Skaffa en hög skräpblad sen är det bara att röja loss i trädgården. Fick några kvadrat gräs på rulle av grannen förra året det vara bara att rulla ut sen fram med tigersågen och såga längst stensättningen och det var klart. Så det är ett tips till dig om du ska göra uteplats. Även att göra rutmönster i gräsmatta för att gräva bort.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.