ompalompa skrev:
Ingår bilen???

Den åkbara gräsklipparen ingår nog.
 
Otolig utsikt, vad har man kikaren eller vad det nu är till?? Fina modelltjejer till grannar som gärna solar ute??? :)
 
Ytskikten känns ju jävligt 70-tal...
 
vojma skrev:
Ytskikten känns ju jävligt 70-tal...

Vem blir förvånad? Det ÄR 70-tal! Huset är uppfört 1970, och tydligen är det mesta kvar i original, vilket är ett väldigt gott betyg på en 40 år gammal kåk.
 
awe77 skrev:
På tal om Rollsen i garaget, näst dyraste bilen i Sverige 2007...

[länk]?
Lite kuriosa för den bilintresserade:

Den listan stämmer inte. Finns folk som kör runt i Porsche Carrera GT som har nypris över Rolsen. även Murciélago LP670-4 Super Veloce finns i sverige, Torsten Jansson har/hade en Ferrari Enzo, kan kosta uppåt 6 mille, vet faktiskt inte hur Aftonbladet sammanställde den listan, dom bilar jag nämner faller inom ramarna som Aftonbladet satte upp sen vet jag inte varför dom satte tidigaste tillverkningsåret till -04 då det finns flera 10 miljoner kr bilar i sverige som tillverkades strax före det, gör man en lista på dom dyraste bilarna i sverige, varför då begränsa till 3 års tillverkningstid, tex Tom Bryant Meisner har/hade en bilsamling som bestod av mer än 6 bilar som är dyrare än Rollsenl, alla dessa bilar fanns i sverige 2007 när aftonbladet gjorde sammanställningen, Rollsen kommer först på en 15-20:e plats, fast det gör ju den inte mindre cool ;)
 
Redigerat:
Utvändigt, såg det bättre ut på kvällen än på dan.
 
ordain skrev:
Vad tycks om denna nätta byggnad?

[länk]
Nu igen. Det känns som denna har varit ute förr. Säkert något år sen bara.
 
Jo, jag kände igen den också, antingen är det samma ägare som inte fick sålt förut eller också kom den nya ägaren på att han inte hade råd:)
Men mycket snyggt hus!
 
Jesper.A skrev:
Lite kuriosa för den bilintresserade:

Den listan stämmer inte. Finns folk som kör runt i Porsche Carrera GT som har nypris över Rolsen. även Murciélago LP670-4 Super Veloce finns i sverige, Torsten Jansson har/hade en Ferrari Enzo, kan kosta uppåt 6 mille, vet faktiskt inte hur Aftonbladet sammanställde den listan, dom bilar jag nämner faller inom ramarna som Aftonbladet satte upp sen vet jag inte varför dom satte tidigaste tillverkningsåret till -04 då det finns flera 10 miljoner kr bilar i sverige som tillverkades strax före det, gör man en lista på dom dyraste bilarna i sverige, varför då begränsa till 3 års tillverkningstid, tex Tom Bryant Meisner har/hade en bilsamling som bestod av mer än 6 bilar som är dyrare än Rollsenl, alla dessa bilar fanns i sverige 2007 när aftonbladet gjorde sammanställningen, Rollsen kommer först på en 15-20:e plats, fast det gör ju den inte mindre cool ;)
(OT)
Finns det inte en enda Koenigsegg i Sverige? Dom är väl dyra som få?
 
Johan Gunverth skrev:
Längst upp i Långedrag för 30 miljoner.

[länk]

[bild]
Jag har följt denna tråden sedan starten och detta är ju bäst hittills! Smått förstummad. Det är ett vackert, spännande, smakfullt hus. Grånande cederpanel, sedumtak, glasytor. Invändigt gillade jag träpanelen i taket som tonar ner det vita. Spännande planlösning. Det känns kvalitet rakt igenom.
Men jag är inte spekulant...
 
fn76 skrev:
Jag har följt denna tråden sedan starten och detta är ju bäst hittills! Smått förstummad. Det är ett vackert, spännande, smakfullt hus. Grånande cederpanel, sedumtak, glasytor. Invändigt gillade jag träpanelen i taket som tonar ner det vita. Spännande planlösning. Det känns kvalitet rakt igenom.
Men jag är inte spekulant...
Faktum är att bilderna inte ljuger det minsta . Jag har en kompis som bor rakt över gatan och man förvånas varje gång man är hos honom hur vackert huset är och hur välgjort allt ser ut (på håll).
 
adde_camilla skrev:
(OT)
Finns det inte en enda Koenigsegg i Sverige? Dom är väl dyra som få?
Jodå, visst finns det Ägg i Sverige... Som redan påtalats så är Aftonbladets journalistik som Aftonbladets journalistik bör vara! ...under all kritik!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.