korner skrev:
Detta kom häromdagen från "mästerbyggaren" lite redigerat då det involverar tredje part.

Härmed uppmanar dig omedelbart alla förföljelser, förtal, lögner, terrorism via telefon / e-post till avstå privat. Särskilt i Inter nätetsom byggforum etc. senast Byggahus 2011/02/18 växa ut eller ta bort dem.
Härmed ger jag dig möjlighet att använda den.
Om du inte anger det misslyckas omedelbart eller försummelse av ett föreläggande ombeds här på tingsrätten och snygg Hässleholms dig med en skadeståndstalan i mängden 3.000.000 kronor stämma dig.

Det TUD är ledsen att det hade kommit så långt, det var inte nog,, har ljugit, inte betalar anständiga fortfarande, men ni är tillsammans anklagas för mordet karaktär.
I grund och botten, får du bara vad du förtjänar.
Dina problem är lösta, du stannar lite ärlig mot dig själv, går dan mycket av dig själv. Jag önskar er mycket hälsa och lycka i alla händelser i ditt framtida hem.Lycka till.


Högaktningsfullt

Din XXX XXX (entreprenören)
Eh...:O Kan han svenska över huvud taget? Även för att vara en maskinöversättning är ju det där sällsynt uselt.
"Växa ut eller ta bort den", "snygg Hässleholms dig", "Men ni är tillsammans anklagas för mordet karaktär":D Och 3 miljoner?! Oj oj... Sista meningarna var ju trevliga i alla fall.
Ganska underhållande trots allt, synd att sammanhanget är så trist.

Lycka till!
 
EKObygg, så heter XXXXXX nya firma (enskild firma). Han utger sig för att vara byggmästare, ekologi- och energirådgivare, mm. I mitt bygge som han lämnade ofärdigt efter att stulit betalat och levererat material, finns stora brister i kvalitén, massor av obrutna köldbryggor och vad gäller ekologi så lever han inte själv upp till begreppet EKO. Arbetsplasten är bland annat fylld med hål där han grävt ner byggavfall!!! En stor varning utfärdas härmed för EKObygg, se upp!!!
 
Det är till att ha kravlat sig fram under stenarna, Jag kan inte nog varna för XXX XXXX i vilken skepnad han kommer att uppträda. Den mannen kan inte slå i en spik utan att kröka densamma. Totalt oduglig och usel. Det finns bilder som jag mer än gärna skickar på hur denne man använder begrepp som kvalitét och säkerhet. XXXX är ett stort skämt och jag rekommenderar honom att byta yrke innan han gör fler familjer olyckliga.
Vi står med ett hus, som på grund av honom, troligtvis måste rivas. Desto mer vi kikar i konstruktionen ju fler grava fel hittar vi. Till takstolar använder kertobalkar, dessa har han bara skråspikat fast. Nu måste hela konstruktionen göras om, vet inte var jag ska få tag i pengarna. EKObygg med XXXX, ett stort skämt.
Det finns ett seriöst företag EKObygg.se, som han tydligen försökt kopiera. Se upp med denne man!!!!
Han påstår att han satt ihop ett byggsats hus tillsammans med Bygg Max, det är lögn. Bygg Max har inga hus byggsatser.
 
Redigerat av moderator:
Kan man inte få bort dom som skitar ner byggbranschen. Dom sätter så många i klistret. Både byggare och dom personer som vill ha något byggt. Blir så himla less på dessa människor.
 
Herrejävlar vilken fjant. Om han nu kom undan fuskbygget, så får man hoppas att språkpolisen tar honom i alla fall :O
Om han ska "snygg hässleholms dig" på 3 mille så tror jag du kan vara lugn. Ingen kommer att förstå vad han menar
 
Ni hittar honom på ekobygg.net
 
Hoppas han inte är och ändrar i hemsidan, det är ju skrivet med så många språkfel att en normal människa borde dra åt sig öronen och hålla hårt i plånboken.

Protte
 
Jag kan konstatera att XXXXXX och EKObygg.net klampar in på ett namnområde som redan används av andra byggare. Min varning för oseriös verksamhet avser endast XXXXXXX – EKObygg.net och de eventuellt andra byggverksamheter som han tycks starta upp efterhand som han förbrukar olika företagsnamn. Vad jag känner till så har han minst tre konkurser bakom sig. Förutom Autark AB där konkursförvaltaren är Amber Advokatbyrå i Hässleholm så var han även inblandad i konkursen av sin svärsons byggfirma samt för ett eget byggföretag i Tyskland. Frågan är varför han fortsätter sin oseriösa verksamhet i Sverige trots hans uppenbara brottsliga handlingar.
 
Redigerat av moderator:
Min gissning är att han kört en autoöversättning med Google eller liknande. Då brukar det se ut så.
 
Det som står till höger på sidan är ju helt enastående:
ekobygg.net skrev:
DRÖMHUS?
Bygg själv, spara upp till 70%.
Med nya byggkoncept
från EKObygg.
Ni handla direkt hos
BYGGMAX o bygger själv!
Är det hans marknadsidé - man handlar på Byggmax och bygger själv?
 
En sån stolle! Jag lider med dig korner.
/Erik
 
Undrar om Byggmax känner till att de "samarbetar" med denna person? :S
 
Ovanför BYGGMAX loggan står det "Yes jou can!"

Helt underbar stavning.

Protte
 
Immobil skrev:
Undrar om Byggmax känner till att de "samarbetar" med denna person? :S
Har just mailat dem och frågat...
 
Jag har precis kontrollerat med skattemyndigheten, det som står på hemsidan för EKObygg.net under "Om oss" stämmer inte. Om han menar att "EKObygg Org-Nr. 5110174793, f-skattsedel innehår." betyder att han har f-skattsedel så är detta en ren lögn. Ingen f-skattsedel för moms finns registrerat på honom, enligt Skatteverket 2011-03-01!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.