O
Rikard Ågren skrev:
[bild]
Hmm... de va en annorlunda central... inte visste jag att hager hade såna....:D
 
animal0026.gifanimal0026.gif
 
Bo du kanske vill räkna på korrektionsfaktorn :)

Apparaterna såg hela ut iallafall men man törs väl knappast återmontera ändå
 
Höjdarbild! Fast är det bara jag som reagerar på den amatörmässigt spikade kabeln som går ner längs listen? En av klammorna är tom en bit spikband. Är det snickaren som varit framme här månne? :)
 
Rikard Ågren skrev:
[bild]

Här har det gått lite hett till

Det som inte syns på bilden är en 5kW dieselkamin som står ca 1,5m nedanför kapslingen, allt placerat i ett rätt trångt utrymme.

Tala om dålig planering!
Tss, dessa Hager som ska vara SÅ bra och som det skryts om här och var i forumet.
Malmbergs enkla plåtcentral hade klarat detta.:)

Hur fan kan man egentligen överhuvudtaget använda plastkapslingar runt nåt som är så uppenbart brandfarligt.
Just i detta fallet var det inte centralen som krånglade utan en kamin som stod felplacerad.
Men ändå, vad händer vid en brand i köket när het luft strömmar ut i hallen och smälter centralen. Det är bara att hoppas att inte fler brandföljdfel uppstår.

Ja, alla mina kapslingar är av plåt, flera faktiskt från Malmbergs.:)
 
Herrejädrar :D
 
Hager Salvador Dali Edition...:D
 
Mikael_L
Fotografen skrev:
Hager Salvador Dali Edition...:D
:D :D :D d^_^b
 
180462_1515796105124_1541114909_31056684_355304_n.jpg

Ibland kan man hålla sig för skratt när man svettas med att få ur gammal FK ur rören.
Hänger ihop med den jätteintelligenta dragning till FTX-aggregatet ja nämt tidigare i tråden.
 
Fint med bil-el-skarvar på FK'n :x:wow:
 
Men det funkar ju. Motorn snurrar och "alla" är glada..

Sen att det kanske kan börja o brinna i "skiten", det är en helt annan sak som "hem pularen" inte tänkte på.
 
Mikael_L
Fast kontakteringen kan vara väl så laglig, men skarven ska dock inte ligga i röret. :)
 
Vad gör man inte om man "måste" ladda batteriet till kameran och adaptern från amerikansk standard till svensk är borta? :blushing:

63201123710PMeb2c.jpg
 
Rikard Ågren skrev:
Här har det gått lite hett till...
Asgarv, rätt snyggt ändå
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.