patrik_t skrev:
Är det någon som har provat beställa från [länk] och vet om de är seriösa att handla från?

Jag beställde från the tool vault den 1/1 -11 nu den 14/1 gick min panasonic 7540x från dem, de har inte svarat på mail nån av de två gånger jag mailat dem.

till deras försvar så har dem ledigt till den 5:e januari tror jag

riktigt bra pris på maskiner och frakt iallafall
 
Beställde frässtål från WealdenTool den 21 december och fick leveransbeskedden 22 december att paketet var skickat. Ingenting dök upp i veckan mellan jul och nyår och jag började undra vad som hänt. Första veckan på året kontaktade jag WealdenTool om att jag inte fått mitt paket. Dom tyckte det var mkt underligt att det inte kommit fram ännu. i slutet på samma vecka meddelade jag att inget kommit och fick då en bekräftelse på att ett nytt paket nu skickats, denna gång rekommenderat. Några dagar senare får jag besked om att jag har ett brev att kvittera ut och döm om min förvåning när samma dag ligger ursprungspaketet i brevlådan. Datumstämplat just den 22 december! Dessutom så låg det en "försvunnen" leverans från Ebay som även den varit på vift, Så jag gissar att posten har missat i sin hantering! Inte första gången...

Supporten och hjälpen från WealdenTools har varit mycket bra och det blir lätt mitt förstahandsval i framtiden. Att dom dessutom har metriska frässtål är ett plus i min bok
 
Brander skrev:
Jag beställde från the tool vault den 1/1 -11 nu den 14/1 gick min panasonic 7540x från dem, de har inte svarat på mail nån av de två gånger jag mailat dem.

till deras försvar så har dem ledigt till den 5:e januari tror jag

riktigt bra pris på maskiner och frakt iallafall

Fick min dragare till slut från the tool vault så även om det dröjde så fungerade det
 
Fick problem när jag skulle checka ut på Toolstop, när man ska ange stad så vill den inte godkänna Täby. Stockholm går däremot men det är ju inte riktigt rätt.
 
Stefan N skrev:
Fick problem när jag skulle checka ut på Toolstop, när man ska ange stad så vill den inte godkänna Täby. Stockholm går däremot men det är ju inte riktigt rätt.
Taby funkar nog.

Alltså utan ä.
 
Jo, jag kör med Taby, funkar alltid.
 
Har någon erfarenhet av machines4wood.com (scott+sargeant)
Ska köpa in lite fräsverktyg i den tyngre yrkesserien för vertikalfräs
 
Lade precis en order hos Lawson-His. En bilningshammare från Bosch, ett Festool djupstop samt lite Fein sågblad.

Allt till ett pris som är lägre än halva priset på Bilningshammaren i sverige.
 
Funderar på att köpa dessa eller denna skruvdragare, har inte bestämt mej än. Frågan är, hur det ligger till med laddarna, är det 240 volt? Det kanske är självklart men det verkar inte gå att utläsa..

Är även sugen på Makita BMR100, nån som vet hur det fungerar att importera en sån?
 
Det brukar stå i rull-listen till vänster om priset, dvs välj 110 V eller 240V
Från Axminster är det hur enkelt som helst att beställa, beställ via deras hemsida och betala med kort. Frakten på småordrar typ max 10-20 kg blir ungefär samma som inom Sverige. Dessutom står punden lågt nu, ganska precis 10:- så det är bara att shoppa loss :)
 
Ang. Makita radion så har jag en som är importerad ifrån staterna, 110V extern spänningsomvandlare medföljde men eftersom den kan användas med batteri så är det ju inget problem. Kan ställas om hur tätt den ska söka efter radio kanalerna så det funkar utmärkt även i Sverige.

Mvh Fredrik
 
Gruvberget skrev:
Det brukar stå i rull-listen till vänster om priset, dvs välj 110 V eller 240V
Från Axminster är det hur enkelt som helst att beställa, beställ via deras hemsida och betala med kort. Frakten på småordrar typ max 10-20 kg blir ungefär samma som inom Sverige. Dessutom står punden lågt nu, ganska precis 10:- så det är bara att shoppa loss :)
Det är just de som är bekymret, det går inte att välja spänning. Visst är det kul med 1 pund för 10,4 sek! :)
 
FeFFeDoo skrev:
Ang. Makita radion så har jag en som är importerad ifrån staterna, 110V extern spänningsomvandlare medföljde men eftersom den kan användas med batteri så är det ju inget problem. Kan ställas om hur tätt den ska söka efter radio kanalerna så det funkar utmärkt även i Sverige.

Mvh Fredrik
Låter ju bra! Då borde ju funka med en billig transformator från typ jula också, om nu inte ska bära den med sig dvs.
 
Anderrrrrsson skrev:
Det är just de som är bekymret, det går inte att välja spänning. Visst är det kul med 1 pund för 10,4 sek! :)
Mig veterligen körs alla batterimaskiner på 240 V i UK. Laddaren alltså...

Köper du tex en bilningshammare kan du däremot ofta välja mellan 110 och 240 V. 110 V används på byggarbetsplatser pga någon halvknasig säkerhetsföreskrift, medan den högre spänningen används i övrigt.
 
Vet ngn av er vilka nätbutiker i UK som säljer David White lasrar? Brukar handla på toolstop, och de har inte det märket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.