Om någon lägger ett bud så är de skyldiga att genomföra affären? Om man lyckas sälja förfalskningarna till fantasipris så är det väl bara att se till att leverera förfalskningarna och skratta åt nollan som köpte?
 
End skrev:
Man skulle kunna göra samma sak i Tradera, lägga väldigt högt utropspris och/eller orimligt högt reservationspris.
Men det kanske inte är så kul om nån dåre ändå lägger bud :D Då blir man skyldig Tradera en slant...
Kanske inte så smart att auktionera ut nåt du inte har tillgång till. :)
Om du nu inte redan sitter på en hög kopior ;)
 
Mikael_L
En av de bästa sakerna skulle vara om problemet med fake-maskiner uppmärksammades i någon av landets stora tidningar.
Att artikeln gärna kom in en vårdag med lite nyhetstorka, så det står på löpet:
"Så här undviker du att köpa falska verktyg".


Jag samlade faktiskt ihop några exempelannonser och kontaktade en jag känner som frilansar, men hon sa att för att tidningarna ska vilja köpa storyn så måste det också finnas en lurad person att intervjua. Det måste tydligen finnas en personlig aspekt och "tycka synd om" osv ...
(känner vi igen oss i fuskbyggarna och byggfällan?? :rolleyes:)

Annars orkade i alla fall inte hon skriva ihop något, för hon trodde inte att det skulle gå att sälja annars.

Men om någon annan här har försänkningar bland journalister kan ni också prova att ta upp det.
Idealt ska en sådan artikel komma ut i början av sommarsäsongen, typ maj.
 
isolde skrev:
Visserligen ett erbjudande från Storbritannien, men ändå ringer varningsklockan too good to be true -
Bosch GCM 8 S, £199.99

[länk]
Look-alike från Kina, eller äkta vara? Vad tror ni? De har också Makita som ser väl plastiga ut.

Dom verkar vara riktiga tycker jag, Boschen ser ut som den på Bosch egen sida http://www.bosch-pt.se/boptocs2-se/...onära+maskiner/101303/GCM+8+S/11668/index.htm

//Lars i Veda
 
isolde skrev:
Visserligen ett erbjudande från Storbritannien, men ändå ringer varningsklockan too good to be true -
Bosch GCM 8 S, £199.99

[länk]
Look-alike från Kina, eller äkta vara? Vad tror ni? De har också Makita som ser väl plastiga ut.
Dom har väl köpt på sig ett lager av denna då den är utgående.
Priset är väl OK, tror jag gav 240£ för min för 3 år sedan.

Sedan att dom inte levererar utanför UK kan ju ställa till det om man inte bor där.
 
mattiasp skrev:
Om någon lägger ett bud så är de skyldiga att genomföra affären? Om man lyckas sälja förfalskningarna till fantasipris så är det väl bara att se till att leverera förfalskningarna och skratta åt nollan som köpte?
Jag tänkte mest om "köparen" lägger bud för att sabotera auktionen. För auktionen i sig är ju tänkt att varna folk, inte för att sälja. Och om köparen inte hör av sig är man ändå skyldig Tradera deras oförtjänta provision. Blir då dyra varningskampanj :D
 
Det var ju inte ens en kopia, det vara bara en namnstöld. Och 300 spänn i frakt. Så som det ser ut nu så kommer löparen att betala minst 643 kronor för en maskin som hade kostat 299 på Rusta.
 
andersmc skrev:
Det var ju inte ens en kopia, det vara bara en namnstöld. Och 300 spänn i frakt. Så som det ser ut nu så kommer löparen att betala minst 643 kronor för en maskin som hade kostat 299 på Rusta.
Så dålig kopia är det egentligen inte. Tror att den är ett försök att efterlikna denna:

Dewalt_Drill_Heavy-Duty_VSR_D21009-345x314.jpg
DeWalt D21009
 
Mikael_L
Etiketten på "baksidan" var ju lite kul.

"Made in UAS"
:)
 
Ja, där ser man. Jag trodde inte DeWalt gjorde så - inte fula,men kanske snarare "odesignade" produkter.
 
Hjälper det anmäla sån skit till tradera?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.