dessvärre ganska fula gångjärn tills vidare. Vill hitta snyggare mer tidsenliga men dessa är provisorium än så länge.
 
  • gangjarn.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Enkelt soffbord, balkongbord och balkongsoffa.

IMG_00161.JPG[/URL][/IMG]

IMG_0018.JPG[/URL][/IMG]

IMG_0019.JPG[/URL][/IMG]
 
Här kommer lite bilder från ett skötbord jag byggde i vintras.

Jag hittade inga sidohängda skötbord att köpa så därför blev det lite snickrande.

MG_4864.JPG

MG_4867.JPG

skotbord.png

Det är byggt med planhyvlade furu-bitar och en tunn MDF-skiva.
Jag tycker iallafall att resultatet blev ganska bra, med tanke på att det är min debut som möbelsnickare (förutom lite enkla utomhus-bänkar och -pallar)

Kan nu också verifiera att det håller för en flicka på 7 kg.. Får se hur det går när hon blir tyngre :)
 
Hemmakatten
Jättefint! Enkelt, stilrent och snyggt!
 
Snyggt, skötbord! Ser att det fanns planer på lite blöj/torkdukshyllor med. Men det föringar inte utseendet som långvägars slår de jag sett.
 
Några hyllor blev det inte, det kändes för trångt. Däremot har vi hängt upp lite tygfickor som vi hittade på IKEA (var nog tänkta att hänga på en sänggavel eller liknande).
Skoj att ni tycker det är snyggt!
 
Efter en del byggande av lite utemöbler mm vågade jag för ett år sen på ett första möbelsnickarprojekt. Ett mindre bord med klaff. Skarvade ihop två limträskivor i ek och fixade ihop en stomme. Tog en hel del tid, speciellt alla tappar. Blev klart för några veckor sedan och jag är nöjd med resultatet. Köpte en bordcirkelsåg som belöning. Nästa projekt är två sängbord i ekfaner.

/Erik Lj
 
  • Bord.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter att ha fått hjälp i en annan tråd angående en del tekniker så lovade jag i ett svagt ögonblick att posta i denna tråd. Jag har inte byggt särskilt mycket möbler, men det här var nog det mest avancerade (minst oavancerade...) jag givit mig på.

Det är två ekbord ca 56x56 cm som sitter ihop med hjälp av en pusselbit. Det blev inte riktigt den passningen på pusselbitarna som jag hade önskat, men jag hade nog helt enkelt inte kunnande att göra det bättre, men det är tillräckligt för att jag ska vara nöjd. Borden ser ut att ha väldigt olika färg på bilden, så uppfattar jag det inte i verkligheten, även om det ena är lite rödare, så tro jag inte man ser det om man ser borden "på plats".
 
  • bord3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Yens: Jätte läckert! häftig byggteknik!
 
Tobbe Arnesson skrev:
Som nybliven snickeriägare helt utan kunskaper efter högstadiets träslöjd var det en fröjd att påbörja första projektet, våra gamla DVD-hyllor var för trångbodda så efter flytten byggde jag nya.

Det tog några dagar, men med teknikens under får ni se processen på strax över åtta minuter:

[länk]


Nu ska jag försöka lära mig lite av det här med finsnickeri och göra några småprojekt, sen hägrar ett stort middagsbord...
Jäklar vad snabbt du jobbar Tobbe :O
Sjukt snyggt!
Jag fastnade bland dina filmer i minst en timme :x
Vad kör du med för kamera och redigeringsprogram?
 
ErikLjun skrev:
Efter en del byggande av lite utemöbler mm vågade jag för ett år sen på ett första möbelsnickarprojekt. Ett mindre bord med klaff. Skarvade ihop två limträskivor i ek och fixade ihop en stomme. Tog en hel del tid, speciellt alla tappar. Blev klart för några veckor sedan och jag är nöjd med resultatet. Köpte en bordcirkelsåg som belöning. Nästa projekt är två sängbord i ekfaner.

/Erik Lj
Kanonfint bord Erik!
Och utsikten från uterummet kan du ju inte heller klaga på... :D
 
Några reglar, ett par osb-skivor, några kvadratmeter heltäckningsmatta, 1000+ häftklamrar och en hink mattlim senare...

2repml1.jpg
 
lite olika prylar.
 
  • PICT0040.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC00393.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • PICT0035.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite sommarinspiration.
Hängsängen (ingen hammock alltså) har bäddmått 90 * 200. Skön att sova middag i.
Upphängd i Dynexlinor.
 
  • DSC00066.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Amalia85 och 1 till
  • Laddar…
Jäklar va duktiga ni är en stor applåd till er alla, jätte kul att skåda era verk fortsätt så!d^_^b
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.